LIFESTYLE

Restaurantele romanesti in 2009: Note de plata mai mici si posibila recesiune

06 decembrie 2008, ora 00:01 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
image1.jpgmedie.jpg
In contextul crizei financiare mondiale, piata restaurantelor din Romania nu va fi ocolita de efecte, fiecare jucator urmand sa le resimta in mod diferit. Una din repercusiunile acestei crize ar putea fi reducerea consumului clientilor in restaurante, spune pentru DailyBusiness.ro proprietarul lantului de restaurante La Mama.
Pe fondul crizei ar putea scadea valoarea notei de plata, adica oamenii vor veni in continuare la restaurant, dar vor prefera sa consume mai putin, a spus Catalin Mahu, proprietarul La Mama.

In contextul crize financiare, in 2009 piata se va reaseza, atat in ceea ce priveste castigurile mari din ultimii ani, cat si la nivelul unitatilor deschise, a adaugat Mahu.

Potrivit omului de afaceri Dragos Petrescu, detinatorul grupului Trotter Prim, anul viitor pe piata restaurantelor din Romania va fi "recesiune".



Pentru anul 2009, numarul restaurantelor care se vor deschide nu va creste considerabil in primul rand pentru ca exista un blocaj la nivelul chiriilor, iar in al doilea rand pentru ca "in orasele mari exista mai multe restaurante decat este necesar si ne confruntam cu un proces de semi-saturatie", sustine si Sorin Minea, presedintele patronatului Romalimenta.

Acest lucru va contribui insa si la responsabilizarea industriei.

"Cred ca in sfarsit, cei care vor dori sa investeasca in aceasta industrie vor intelege ca deschiderea unui restaurant nu trebuie sa fie un moft sau capriciu, ci un gest responsabil de investire a unei sume deloc mici de bani", sustine Mahu. "Un restaurant nu inseamna castiguri fabuloase, ci in primul rand multa munca. Mirajul castigurilor fabuloase din aceasta industrie a trecut, iar investitorii inteleg ca este o afacere ca oricare alta, cu margini similare, dar cu o volatilitate totusi mai ridicata, deci mai riscanta".


Restaurantele vor fi afectate in masura diferita, in functie de planurile de actiune anti-criza ale fiecarui brandDragos Petrescu

La final, vor ramane in aceasta afacere doar cei care iubesc cu adevarat restaurantul, si nu il vad ca pe un motor de PR, considera Mahu.

Reprezentantii La Mama si City Grill sustin ca cel putin deocamdata afacerile nu au fost afectate de criza.

"Pana in acest moment nu se intrevede nicio reactie a ceea ce se intampla pe piata mondiala, in Romania. Daca nu ma insel, tara noastra are pana in prezent un comportament atipic sau criza nu se resimte real la noi, pentru ca la nivelul alimentelor inca se inregistreaza cresteri de vanzari", a declarat Catalin Mahu, detinatorul lantului de restaurante La Mama.

Fata de SUA, unde oamenii au renuntat la iesirile in restaurante, in detrimentul celor de tip fast food, in Romania acest fenomen nu este valabil deoarece restaurantele sunt pentru oamenii de afaceri prilej de a iesi la pranz, iar pentru oamenii cu un venit mai mic este frecventat numai cu ocazia unei sarbatori, crede Sorin Minea, presedintele Romalimenta.

"Noi nu am inregistrat pana in acest moment o scadere a numarului de clienti. Este adevarat ca nu se mai sustine ritmul de crestere de anul trecut, 20 - 25 %, insa cresterea exista", a mai spus Mahu.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 02 Martie 2021, 16:04
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter