MEDIA & MARKETING

An negru in TV: Pierderi de aproape 70 mil. euro pentru greii din televiziune si sute de oameni concediati, in 2009

05 august 2010, ora 00:02, autor(i): Andra Gheorghe 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
tv-mediu.jpg
Pierderile cumulate ale principalelor statii TV nationale s-au ridicat la 68 mil. euro in 2009, circa 370 de angajati au ramas fara job, si doar Voiculescu se poate lauda ca a facut profit cu TV-ul anul trecut. 2009 a fost, pana in prezent, cel mai greu an pentru business-ul de televiziune din Romania, un business rasfatat pana nu de mult de advertiseri, vanat de agentiile de media si invatat cu bilanturi pe plus de ordinul sutelor de milioane euro.
Publicitatea pe TV a scazut anul trecut cu 35% fata de 2008. La incasarile totale de 222 milioane euro, care au intrat in buzunarele tuturor statiilor TV din tara, principalele posturi, ale lui Sarbu, Vantu, Bobby Paunescu, ale turcilor de la Dogan si ale germanilor de la ProSiebenSat.1, au raportat pierderi cumulate de 68 milioane euro, in crestere fata de cele de 52 mil. euro din anul anterior. Singurele posturi care au avut profit in 2009 au fost cele ale Intact, grup patronat de Dan Voiculescu. Si acestea, insa, considerabil mai mic.

Veniturile cumulate de principalele statii TV din tara s-au ridicat, in 2009, la 241 milioane euro, fata de 348 milioane euro in 2008, cu 33% mai mici.

Pro TV SA, compania care grupeaza posturi TV ca Pro TV, Acasa, Sport.ro, Pro TV International, Pro Cinema si MTV, a raportat in 2009, conform datelor inregistrate la Registrul Comertului, venituri de 125 milioane euro, fata de 186 milioane euro in 2008, mai mici cu 32%.



Dupa un profit de peste 36 milioane euro in 2008, televiziunile patronate de CME, sub mana de fier a lui Adrian Sarbu, au pierdut circa 1,4 milioane euro in 2009. Pro TV SA avea anul trecut 808 angajati declarati la Registrul Comertului, cu peste 100 de angajati mai putin decat in 2008.

Pro-ul a dat startul asa numitei "crize a GRP-ului". A influentat o piata intreaga in momentul in care a decis, la mijlocul lui 2009, sa-si vanda punctul de rating la pret de dumping: 100 de euro pe GRP clientilor fideli. In 2008, televiziunile cu audienta mare isi vindeau punctul de rating cu peste 300 euro.

Televiziunile Intact: Antena 1, Antena 2, Antena 3 si Euforia (datele pentru GSP TV nu au fost inca procesate de Registrul Comertului) au adus venituri de 72,2 milioane euro, fata de 92,4 milioane euro in 2008, in scadere cu circa 22%. Profitul cumulat de posturile patronate de Dan Voiculescu in 2009 s-a ridicat la 1,4 milioane euro, fata de 6,7 milioane euro in 2008, in depreciere cu 79%.

Antena 1, postul generalist al trustului, concurentul principal al liderului de audienta Pro TV, a avut cele mai slabe performante la nivel de profitabilitate anul trecut, pe care si-a diminuat-o cu 73% comparativ cu 2008.

Cele 4 televiziuni Intact numarau anul trecut 1.225 de angajati, fata de circa 1.400 in 2008.

Realitatea Media, compania care opereaza televiziunile din trustul lui Sorin Ovidiu Vantu, ca Realitatea TV sau Money Channel, a reusit performanta de a-si creste veniturile cu 10%, de la 27,1 milioane euro in 2008, la 29,9 milioane euro in 2009, dar si-a adancit pierderile pana la 39 milioane euro, fata de 19,9 milioane euro in 2008. Realitatea a avut un numar mediu de angajati de 1026 de oameni, cu 16 mai putini decat in 2008.

SBS Broadcasting Media SRL, parte din ProSiebenSat.1, care opereaza televiziunile Prima TV si Kiss TV, a raportat venituri de 27,1 milioane euro in 2009, fata de 42,3 milioane euro in 2008, cu 36% mai mici fata de anul precedent, iar pierderile companiei s-au adancit de la 10,9 milioane euro in 2008, la 13,2 milioane euro anul trecut. Numarul mediu de angajati al SBS Broadcasting Media era de 337 persoane in 2009, cu 106 mai putini decat in 2008.

Kanal D a avut in 2009 afaceri de 11,5 milioane euro, cu 19% mai mici fata de anul precedent. Pierderile postului operat de turcii de la Dogan Media s-au diminuat anul trecut, ajungand la 12,3 milioane euro, fata de 19,2 milioane euro in 2008. Si de la Kanal D au plecat, in 2009 circa 18 persoane. Televiziunea a ramas anul trecut cu 163 de angajati.

Veniturile B1 TV s-au cifrat la 2,2 milioane euro in 2009, cu 31% mai mici fata de 2008. Pierderile postului patronat de Bobby Voicu si News Corp. au atins valoarea de 1,9 milioane euro, similara celei din 2008. De la B1 au plecat doar 5 oameni anul trecut, postul numarand, in total, 35 de angajati.

Nici anul acesta nu pare a fi un an de bun augur pentru televiziunile din Romania.

Advertiserii au intrat in 2010 cu un minus de 5%-10% fata de 2009, iar estimarile specialistilor Media Fact Book plaseaza investitiile in publicitatea TV la 209 milioane euro, cu 6% mai mici fata de 2009.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 09 Decembrie 2021, 06:59
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter