MEDIA & MARKETING

Anul electoral 2012 vine cu televiziuni pe banda rulanta

29 noiembrie 2011, ora 00:03, autor(i): Andreea Stefan   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
TV.jpg
Anul electoral 2012 urmeaza sa aduca noi televiziuni in grilele de programe, pe o piata mult prea mare daca ar fi sa raportam la economia romaneasca, potrivit specialistilor. Fie ca este vorba de intrarea in grilele romanesti de posturi straine, sau de lansarea unor televiziuni autohtone, tot mai multe companii au cerut in acest an licenta de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA).

Sociologul Vasile Dancu, presedinte al Institutului de Studii de Piata IRES, a declarat ca in urmatorul an vor mai aparea pe piata din Romania cateva zeci de televiziuni locale si 2-3 nationale.

Un exemplu in acest sens este si solicitarea facuta la inceputul acestei luni, catre Consiliul National al Audiovizualului (CNA) de catre Mihai Craiu, proprietarul agentiei Media Consulta International.

Craiu vrea sa lanseze postul regional Dobrogea TV, in acest sens solicitand Consiliului National al Audiovizualului (CNA) o licenta pentru retele de comunicatii electronice.

De asemenea, Anda Manza, country manager Chello Central Europe Romania, declara recent ca televiziunile Concert.tv, The Karaoke Channel si Music Choice vor fi lansate in tara noastra.

Cele trei posturi sunt operate de compania canadiana Stingray Digital Media Group, care are sediul central in Montreal, Quebec.

Totodata, in ultima sedinta a CNA, reprezentantii institutiei au aprobat solicitarea de licenta audiovizuala prin satelit pentru televiziunea Transilvania L!VE.

Lideri in Europa la numarul posturilor de nisa, "raportat la forta economica"

Astfel, Dancu, aflat la conducerea grupului de presa Transilvania, sustine ca numarul posturilor romanesti de televiziune, in special cele de nisa, este mult mai mare decat in orice tara europeana, comparativ cu “forta economica”.  Acesta a facut referire mai ales la posturile de stiri.

Si asta in conditiile in care si RCS&RDS pregateste lansarea televiziunii de stiri DigiNews.

Cu toate acestea, presedintele IRES considera ca mai este loc pe piata si pentru aparitia altor televiziuni, in special a celor de nisa, dar este indicat “ sa se faca pe baza de studii de piata si business plan“.

“Daca reusesc sa concentreze calitate, se pot face business-uri de succes“, a adaugat Dancu, referindu-se la aparitia de noi posturi TV.

Anul electoral si institutiile de presa

Unul dintre motivele pentru care pe parcursul lui 2012 se vor inmulti institutiile de media, atat cele audiovizuale cat si cele ale presei scrise, este acela ca va fi un an electoral.

In acest sens, sociologul apreciaza ca ele vor fi “efemere”, “se nasc si dispar pentru ca provin din iluzia ca televiziunea poate convinge”.
 
De asemenea, in opinia lui Dancu, aparitia de noi institutii mass-media reprezinta o modalitate de a cheltui bani “irational“, in campanie sau in jurul campaniei electorale.

Referitor la durata de viata a unui astfel de proiect media, presedintele IRES este de parere ca aceasta este mai mica decat in cazul altor produse mass-media pentru ca nu au planuri si nu au fost gandite ca business-uri ”serioase, dezvoltate multianual”, beneficiind de investitii doar in primul an de functionare, iar in rest banzandu-se “ iluzia banilor“ care ar putea proveni din publicitate.

Este si cazul televiziunii 10 TV, aflata in pragul falimentului, la mai putin de un an de la lansare.

Pe de alta parte, Vasile Dancu a dat exemplul unor business-uri de televiziune care au rezistat in timp precum cel al grupului Pro, Intact sau B1 TV, bazate pe o strategie de piata.

Ce vor romanii sa vada la TV

Referitor la nevoia telespectatorilor de a viziona noi programe de teleziune, presedintele IRES a spus ca, potrivit ultimului studiu realizat pentru CNA, in preferintele consumatorului de TV au aparut “unele mutatii in materie de genuri jurnalistice“.

Astfel, preferintele lor s-au deplasat de la genurile SF, catre programele de stiri, reality show sau genuri de nisa.

“Am vazut canale de nisa de succes, precum cele de cooking, turism sau calatorii”, a spus Dancu, adaugand ca in viitor vor avea mai multa cautare televiziunea de “tip scoala”.

Acelasi sociolog a mai zis ca actuala criza va filtra posturile TV, aparand un nou gen de televiziune, mult mai nisata.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
29/11/2011 22:30
Televiziuni noi lipsesc poporului astuia....La munca in agricultura nu manipulare ne trebuie ....
 
LICA SUSANU a spus:
28/01/2012 17:17
sunt pensionara dar nu am urmarit NICIODATA o telenovela ( doar sclava Isaura pe vremuri in lipsa de altceva ! ) si nici emisiuni pt. blonde in schimb sunt pasionata de emisiunile stiintifice , de calatorii ( pe care nu le-as numi "de nisa") si de serialele politiste bune de pe AXN si UNIVERSAL CHANEL si defilme in general ( am vazut mii de filme inca inainte de 1989 cand ne adunam cativa colegi puneam banii impreuna si ne uitam la video cate 12 ore ) Ce mi-ar placea sa vad deosebit acum ar fi iarasi filme ( stiu ca sunt multe programe gen HBO dar pt. un pensionar pretul este prohibitiv ) programe de decoratiuni interioare . culinare si de gradinarit si bineinteles alte programe stiintifice
 
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Miercuri, 24 August 2016, 14:44
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter