- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce decizii ia IAB Romania pentru dezvoltarea industriei de publicitate online

26 Jun, 13:01 • adrian.mihaltianu
In urma celei mai recente Adunari Generale a Asociatilor, IAB Romania a anuntat crearea unei noi categorii de membri, pregatirea primului Ghid de Mobile Advertising din Romania si facilitarea accesului la o serie de certificari internationale din domeniul publicitatii online.
Ce decizii ia IAB Romania pentru dezvoltarea industriei de publicitate online

Incepand cu luna iunie a anului 2013,
freelancerii, consultantii, cei care detin start-up-uri sau
persoanele fizice se pot inscrie in IAB Romania. Noii membri au
oportunitatea de a accesa cele mai noi informatii si trenduri din
publicitatea online la nivel national si international. Membrii sunt
recunoscuti drept specialisti si sunt promovati ca atare in reteaua
IAB Europe. Ei beneficiaza de discounturi la evenimentele cele mai
cunoscute din retea si au posibilitatea de a face networking cu
oameni importanti din industrie.

Cei interesati sa devina membri ai IAB
Romania trebuie sa participe la una dintre directiile de dezvoltare a
organizatiei: educatie, finantare, cercetare, organizare de
evenimente sau community management. Noii membri nu au drept de vot
in Adunarea Generala si in Consiliul Director si trebuie sa plateasca
o taxa in valoare de 200 de euro anual.

Un alt punct de discutie de pe agenda
intalnirii IAB Romania a fost pregatirea primului Ghid de Mobile
Advertising
din industria autohtona. In acest scop, s-au pus
bazele unui grup de lucru care sa realizeze ghidul ce va reprezenta
un reper pentru industria de publicitate pe mobil de la noi. Grupul
de lucru se adreseaza si este deschis tuturor membrilor IAB Romania
care doresc sa se implice si sa contribuie la acest proiect.

IAB Romania va oferi acces la o serie
de certificari importante pentru domeniul publicitatii online.
Incepand cu 1 octombrie 2013, IAB Romania faciliteaza obtinerea
singurei certificari internationale de Digital Sales acordata de IAB
US, in urma sustinerii unui examen de certificare. In acest sens, IAB
Romania va pune la dispozitie traininguri cu experti in domeniu
pentru pregatirea candidatilor. Incepand cu 2014, va putea fi
obtinuta, prin intermediul unui proces similar, si certificarea
europeana ca Digital Specialist pusa la dispozitie de IAB Europe.

IAB Romania a fost
creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din
domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online,
publisheri autohtoni si filiale internationale.

IAB Europe este o federatie a
IAB-urilor nationale si o asociatie de afaceri din toata Europa.
Scopul sau este sa promoveze cresterea pietelor de maketing
interactiv din Europa prin evenimente, parteneriate si comunicare, sa
protejeze interesele industriei printr-un program activ de public
affairs si sa demonstreze valoarea pietei prin cercetari si educare.
Tarile membre sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Croatia, Republica
Ceha, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia,
Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Romania, Rusia,
Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Turcia, Ucraina si UK.