- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Cele 10 porunci ale promovarii online eficiente

23 Feb, 00:01 • cristina.mihai
Cum pot fi folosite mai eficient pe Internet reclamele ? 10 "tactici" care imbunatatesc promovarea online au fost reliefate de specialistii din domeniu, in cadrul conferintei Digital Marketing Forum, desfasurata marti la Bucuresti.
Cele 10 porunci ale promovarii online eficiente

„De 5 ani se spune ca urmeaza anul marketing-ului pe telefoane mobile si ca a venit sfarsitul erei ‘display advertising-ului’ (bannere online-n.r.). Totusi, display ad-ul tot reinvie”, a spus Adrian Stanescu, managing partner pe Romania si Moldova al companiei Thinkdigital.

Totusi, rata click-urilor pe reclame este in scadere la nivel global potrivit studiilor de specialitate. „Din 1.000 de persoane, 5 dau click pe o reclama, 2 nu fac parte din publicul tinta, unul a dat din greseala, unul nu are rabdare sa stea si doar unul mai ramane valabil”, spune Stanescu.

Prin urmare, cum ne facem reclamele online mai interesante si relevante pentru utilizatori?

1. Folosirea formatelor video

Potrivit lui Stanescu, rata de interes pentru o reclama online in format video este 25 ori mai mare decat pentru un o prezentare clasica. De asemenea, in cazul formatelor video, eficienta spotului poate fi monitorizata mai bine prin masurarea secundelor petrecute de fiecare utilizator pe acel clip.

2. Ia-o pe scurtatura

In mod normal, cand dai click pe un banner online, ajungi pe site-ul companiei respective, care iti prezinta mai multe detalii despre produs. Ce-ar fi daca ai insera direct in banner calculatorul de rate pentru masina pe care vrei sa o vinzi? Sau cum ar fi sa existe posibilitatea a cumpara direct din banner?

Potrivit lui Stanescu, bannerele de acest tip au o rata de conversie de 8 ori mai mare decat rata de click.

3.Folosirea instrumentelor avansate de creionare a profilului publicului tinta

Stanescu ii mai sfatuieste pe jucatorii din domeniu sa isi aleaga publicul tinta corect. Cu alte cuvinte, sa transmita mesajele in functie de comportamentul anterior al utilizatorilor. In aceste cazuri, rata medie de click este de 12 ori mai mare.

Mai mult, Stanescu a marturisit ca firma sa lucreaza in prezent la crearea a 500.000 de reclame individuale, personalizate pentru fiecare user in parte. Aceasta nu a dorit sa dea detalii suplimentare, insa a spus ca pentru o astfel de campanie, costul nu este decat cu 5-10% mai mare fata de o campanie standard.

4. Socializarea

Includerea unor butoane prin care bannerele sa poate fi puse de utilizatori pe conturile personale de pe retelele sociale este o alta idee vehiculata in cadrul evenimentul Digital marketing Forum.

5. Combinarea display marketing-ului cu search marketing-ul

Reclamele online clasice, tip banner, pot fi combinate cu reclamele „text” de obicei pay per click. Impactul unor companii corelate pe display si search marketing este de doua ori mai mare decat a unei campanii derulate doar pe display.

6. Lasa-i libertate de exprimare clientului

Alexandra Mecklenburg, business partner&global brand director la Ogilvy Interactive, spune ca privirea clientului, in calitate de colaborator, si libertatea de exprimare pe care o permiti acestuia pe paginile oficiale ale companiei de pe retele sociale da rezultate exceptionale cand vine vorba de atasarea fata de brand.

Spre exemplu, Starbucks deruleaza un proiect in care clientii vin cu idei despre cum ar putea fi imbunatatite serviciile sau magazinele lantului de cafenele si primesc feedback pentru ele.

„Dell are spre exemplu un adevarat customer care pe Twitter. Oamenii scriu acolo ce probleme au si fara a trimite niciun mail companiei, sunt sunati de reprezentantii brandului pentru a li se oferi suport”, a declarat Mecklenburg.

„A te promova pe online nu inseamna doar a folosi un nou canal de comunicare, trebuie sa ai idei. Nu trebuie sa aduci mesaje de genul produsul meu e cool, ci mesaje care sa fie relevante pentru utilizatorul de Internet, care doreste sa se exprime liber, sa colaboreze, si sa primesca un plus valoare. Utilizatorii trebuie distrati si ajutati de reclame”, a adaugat Mecklenburg.

7. Conecteaza intre ele canalele de comunicare si incearca sa vinzi

Specialistii in promovare online au mai spus ca un impact important asupra succesului unor campanii este conectarea canalelor de comunicare intre ele.

Emma Searles, activation manager la MEC Global Solutions, da ca exemplu in acest sens o reclama Nike care a rulat timp de doua zile pe Internet inainte sa apara la TV si care a reusit in 38 de ore sa aiba 500.000 fani. De asemenea, voucherele date de companii prin mediul online pentru activitati in offline sunt un bun resort pentru masurarea eficacitatii unei campanii, spune Searles.

„Anul acesta, marele trend va fi cum sa folosim micile actiuni de promovare de pe online pentru a vinde produsele, iar platformele online incep sa se deschida pentru comert online. Spre exemplu, o companie de flori din SUA isi foloseste pagina de Facebook si pentru a vinde”, explica Searles.

8. Marketing-ul si PR-ul se unesc pe online

Potrivit lui Steffen Thejll-Moller, associate director la compania Fleishman Hillard din Bruxelles, orice specialist in promovarea online trebuie sa aiba si atributele unui om de PR si pe cele ale unui om de marketing. „In era Google mesajele de marketing si cele de PR sunt la fel”, spune Thejll-Moller.

9. Continutul este „rege”

Tot Thejll Moller afirma ca in promovarea online, continutul trebuie sa fie intotdeuna relevant pentru utilizator. „Fiecare companie trebuie sa se vada ca o companie de media. Inainte ne concentram in promovare pe canale, acum trebuie sa ne concentram pe audienta si trebuie sa le spui povesti”, adauga Thejll Moller.

10. Re-targheteaza publicul

Re-targhetarea unei audiente anterioare este o alta modalitate prin care poti creste eficacitatea unui mesaj. Adrian Stanescu de la Thinkdigital a dat ca exemplu o companie anti-fumat, in care cei care nu dadeau click prima oara cand intrau pe site-ul respectiv, vedeau a doua oara cand intrau un mesaj de tipul „de ce nu ai citit ce am scris”.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu punem în pericol pe locuitori şi să facem mai mult rău, veţi vedea drone doborâte în România”
Nicușor Dan, despre dronele rusești: „Sper să nu mai avem drone, dar dacă vom avea şi dacă nu ...
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat