MEDIA & MARKETING

Cine investeste in publicitatea radio: Topul celor mai mari spenderi

25 februarie 2013, ora 15:46, autor(i): Raluca Abrihan   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
radio adv.jpg
Primii 10 spenderi au investit anul trecut peste 25,2 milioane de euro in publicitatea radio. Vezi topul companiilor care au cheltuit cei mai multi bani cu acest vehicul de promovare.

Orange Romania se afla in fruntea clasamentului celor mai mari spenderi in publicitatea radio in anul 2012, cu un buget de promovare de 4,13 milioane de euro si un numar de 12.681 de difuzari, potrivit studiului de Monitorizare a Investitiilor in Publicitate (MIP), realizat de BRAT.

Pe locul 2 se afla retailerul Lidl cu un buget de 4,11 milioane de euro pentru 14.134 de difuzari.

Urmatoarele clasate in fuctie de banii investiti in publicitatea radio sunt: Carrefour (3,95 milioane euro), Real Hypermarket Romania (2,82 milioane euro), Vodafone Romania (2 milioane euro), Metro Group (1,9 milioane de euro), Rewe Romania (1,78 milioane euro), Altex (1,54 milioane euro), Volskbank Romania (1,53 milioane euro), iar pe locul 10 in top se afla Romtelecom (1,41 milioane euro).



In prima luna a acestui an, clasamentul s-a modificat.

In ianuarie pe primul loc a trecut Carrefour cu o investitie in promovare pe radio de peste 331.000 de euro, urmat de Zdrovit (296.000 euro), apoi de Ministerul Afacerilor Externe (279.000 euro) si abia pe locul 4 de Orange (270.000 euro), iar pe locul 5 se afla Lidl (269.000 euro).

In ceea ce priveste posturile care inghit cea mai mare parte din bugetele de publicitate, Kiss FM si Radio ZU detin mai bine de jumatate din volumul consumat in total, mai arata studiul citat.

In 2012 postul de radio Kiss FM a atras un volum de publicitate de 26,74 milioane de euro, reprezentand 31, 34% din intreaga piata, in timp ce Radio Zu a difuzat spoturi in valoare bruta de 21,86 milioane euro, adica 25,61% din volumul consumat in intraga piata.

Clasamentul posturilor de radio continua astfel: Europa FM, care a difuzat spoturi in valoare de 11,53 milioane euro (13,52%), Pro FM cu 11,24 milioane euro (13,39%), Magic FM cu 7,18 milioane euro (8,42%), Radio Romania Actualitati cu 3,57 milioane euro (4,19%), Radio 21 cu 1,55 milioane euro (1,8%), Rock FM cu 1,46 milioaone euro (1,72%).

In cazul publicitatii radio, in monitorizare sunt incluse doar cele mai importante 8 statii radio.

Conform studiului MIP pentru Presa Scrisa, Radio, Online si OOH pe 2012, publicitatea totala pentru cele 4 medii monitorizate a fost de aproximativ 656 milioane euro (valoare ratecard).

Publicitatea standard/barter reprezinta aproximativ 71% din totalul volumului de publicitate, in timp ce promovarea de produse media (presa scrisa, siteuri web, statii radio sau tv) de tip self-promotion sau crossľpromotion a inregistrat aproximativ 19% din totalul volumelor de publicitate.

á
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
26/02/2013 10:47
Pentru mine publicitea este un domeniu de munca ( oare se poate numi asa ?) ingrat , josnic . Sa incerc si sa folosesc tehnici si metode pentru a-i determina pe unii sa cumpere .... Mda , cred ca agricultura este un domeniu in care se cistiga o piine cel mai cinstit si moral . Publicitarilor , nu sinteti pe placul meu si imi este rusine ca existati in societate .
 
Analistu a spus:
26/02/2013 14:23
Ce inseamna "spenderi"? Ne cam batem joc de limba romana!
 
KeyJobs - Job-uri premium
Luni, 27 Septembrie 2021, 07:58
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter