MEDIA & MARKETING

Cine tine ziarele in viata. Vezi cei mai mari cumparatori de reclame

20 septembrie 2011, ora 11:51   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
ziare.jpg
Investitiile in publicitatea din presa scrisa au depasit 97 mil. euro in primul semestru al anului, suma fiind estimata utilizand tarifele la rate-card, se arata in studiul de monitorizare a investitiilor in publicitate (MIP Presa scrisa) realizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).

Operatorii din telecomunicatii sunt cei mai importanti investitori in acest domeniu, aceste companii cumparand la nivelul primului semestru al anului publicitate in presa scrisa in valoare de 6,15 milioane de euro (la valoarea de ratecard).

Sursa: BRAT
Sursa: BRAT
Segmentul auto este al doilea mare client de publicitate in presa scrisa. Companiile din acest domeniu au cumparat in primul semestru publicitate in presa scrisa in valoare de 5,44 milioane de euro.

Al treilea mare cumparator de publicitate in presa scrisa din Romania este sectorul bancar (5,23 milioane euro - valoare de ratecard), urmat de cosmeticele pentru femei (4,4 milioane euro), magazinele si supermarketurile (3,9 milioane euro), bauturile alcoolice (3,5 milioane de euro), producatorii de imbracaminte si lenjerie de corp (2,14 milioane de euro).



Activitatile non-guvernamentale se situeaza pe locul 8 in clasament, cumparand in prima jumatate a anului publicitate de 1,9 milioane de euro. Pe locul 9 se afla agentiile de stat si casele de licitatii (1,8 milioane euro), iar pe locul 10 producatorii de bauturi nealcoolice (1,49 milioane euro).

In ceea ce priveste companiile care cumpara publicitate in presa scrisa, clasamentul este condus de Orange (3,03 milioane de euro - valoare de ratecard). Pe locurile urmatoare se afla de Vodafone (2,48 milioane de euro), Procter&Gamble (1,68 milioane de euro), Heineken Romania (1,44 milioane de euro).
Sursa: BRAT
Sursa: BRAT
Pe locul 5 al clasamentului se claseaza Beiersdorf AG, producatorul cosmeticelor Nivea, cu cheltuieli de publicitate de 1,39 milioane de euro. Acestia sunt urmati de BCR (1,37 milioane de euro), L'Oreal (1,3 milioane de euro), Rosia Montana Gold Corporation (1,04 milioane de euro), Carrefour (1,03 milioane de euro) si Porsche Romania (930.000 euro).

Primele doua marci pentru care s-au cheltuit cele mai mari sume in publicitatea din presa scrisa in prima jumatate a anului sunt, asa cum era de asteptat, Orange (2,55 milioane de euro) si Vodafone (2,2 milioane de euro).

Surpriza clasamentului pare a fi, insa, Proiectul Rosia Montana, care este a treia cea mai promovata marca din Romania in presa scrisa, cu reclame in valoare de 1,04 milioane de euro.
Sursa: BRAT
Sursa: BRAT
Clasamentul este continuat de Carrefour (1,02 milioane euro), Mercedes-Benz (847.000 euro), Ford (706.000 euro), Metro Cash&Carry (562.000 euro), BCR-Credite (525.000 euro), Ikea (487.000 euro), BRD (484.000).

Potrivit BRAT, suma rezultata in urma studiului include publicitatea standard, barterele si advertorialele, si nu include auto promovarea sau promovarea in cross a diferitelor produse media.

Suma este reprezentata de valoarea de ratecard a reclamelor analizate. In realitate, incasarile nete din publicitate pot fi mult mai mici, la aceste sume aplicandu-se, uneori, discounturi semnificative.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
mircea a spus:
20/09/2011 14:05
unele firme au mare nevoie de reclama sau de fapt de campanii d einformare, cum e cazul proiectului de la rosia montana care tot asteapta avizele de mai bine de 10 ani.
 
aurel a spus:
20/09/2011 15:10
e trist ca o firma ca rosia montana trebuie sa cheltuiasca atatia bani doar ca sa convinga opinia publica de calitatea proiectului, cand daca oamenii nu ar asculta toate aberatiile pe care le zic ong-urile si politiecienii, acesti bani s-ar duce pentru patrimoniu.
 
Ionu? G. Stan a spus:
20/09/2011 17:50
Imediat a ap?rut postacul RMGC ?i la articolul ?sta. Tot ce e trist e c? e?ti tu romÔn stimabile. AtÔt ?i nimic mai mult.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 25 Noiembrie 2020, 04:41
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter