- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

„Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani!”, o nouă campanie la frontiere

23 Mar, 13:58 • Redactia DailyBusiness
Euromonitor Business Consulting Services, prin www.faracontrabanda.ro, în parteneriat cu Poliția de Frontieră și Poliția Română, cu sprijinul JTI, a lansat campania publică de conștientizare a efectelor negative ale comerțului ilegal cu țigarete, „Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani!". Campania se derulează în perioada martie-aprilie, în județele de graniță din nord-est, nord, vest, sud-vest, precum și în București.
Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani!, o nouă campanie la frontiere

Mesajul campaniei, care va ajunge la public prin presă, panotaj stradal, spot TV, pornește de la dublul sens al expresiei „te prinde”, subliniind că, în ciuda aparenței acceptabilității acestui fenomen „la modă”, considerat adesea a nu reprezenta un grad mare de periculozitate socială, contrabanda este o infracțiune care ține de criminalitatea organizată.

Conform ultimului studiu realizat de compania de cercetare Novel Research, în ianuarie 2017, regiunea nord-est continuă să fie cea mai afectată de comerțul ilegal cu țigarete, cu o cotă a pieței negre de 37,6%. Regiunile nord-vest, vest și sud-vest dețin, de asemenea, cote semnificative, de 14,7%, respectiv 24,3% și 24,6%.

„Lansăm o nouă campanie anticontrabandă, cu scopul de a crește gradul de conștientizare cu privire la ceea ce înseamnă de fapt a vinde și a cumpăra produse ilegale. Mulți nu știu că traficul ilegal constituie infracțiune care se pedepsește cu închisoare de la doi la șapte ani. Un alt obiectiv este educarea consumatorilor și, tocmai de aceea continuăm ideea campaniei derulate în 2016. Deși nu este pedepsită expres de lege, aprovizionarea de pe piața neagră finanțează direct rețelele de crimă organizată formate din Traficant/Șef de rețea, Cărăuș, Vânzător. Fără Client însă, ultima verigă a rețelei, lanțul acesta nu ar putea exista. Tocmai de aceea, campania pune din nou accent pe grupul de personaje ce formează rețeaua infracțională, care poate implica trafic de țigarete, arme, droguri, persoane sau prostituție. Totodată, urmărim să scoatem în evidență eforturile autorităților pentru reducerea comerțului ilegal. Printre cele mai eficiente în combaterea contrabandei sunt echipele canine, iar labradorul negru, care apare în spot și pe afiș ca simbol al autorității, aparține Vămii și are dublă specializare, droguri și tutun”, a declarat Cristina Vasiloiu, director general Euromonitor Business Consulting Services.

„Campania anticontrabandă a fost prezentată în avanpremieră săptămâna trecută, în cadrul primei Conferințe internaționale pentru combaterea traficului ilicit cu țigarete, la care au participat șefii vămilor din Moldova și Bulgaria, înalți reprezentanți ai autorităților vamale din Ucraina, Serbia și Ungaria, șeful EUBAM, atașații vamali ai Marii Britanii, Franței și Norvegiei și reprezentanții companiilor oneste de tutun. Din punctul de vedere al Direcției Generale a Vămilor, Campania anticontrabandă lansată astăzi se constituie într-o componentă suplimentară a eforturilor depuse în cadrul Operațiunii Scut, încununată cu recenta confiscare a 14 milioane de țigarete în Portul Constanța. Vama Română va intensifica în perioada următoare eforturile pentru combaterea traficului ilicit cu țigarete cu ajutorul echipelor canine și al echipelor mobile și prin reluarea activităților de scanare”, a transmis Dorel Fronea, vicepreședinte ANAF, coordonator al activității vamale.

„Având în vedere prejudiciile aduse bugetului de stat, polițiștii de frontieră vor continua să întreprindă, atât independent, cât și împreună cu celelalte instituții abilitate, măsuri ferme în zona de competență, în vederea depistării și sancționării persoanelor implicate în traficul ilegal cu bunuri de larg consum (inclusiv țigarete), precum și reținerii în vederea confiscării mărfurilor traficate”, a declarat comisar șef de poliție dr. Constantin Cîrcu – adjunct al șefului Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Iași.

„Una dintre prioritățile Poliției Ieșene, implicit a Poliției Române este aceea de a crea un climat legal mediului de afaceri, inclusiv prin combaterea contrabandei cu tutun. În acest sens, ofițerii specializați din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, dar și celelalte subunități de poliție au intensificat activitățile de combatere, dovadă fiind numărul mare de infracțiuni de contrabandă cu tutun constatate în anul 2016. Vom continua acțiunile de prevenire și combatere a acestui fenomen, împreună cu celelalte structuri cu atribuții în domeniu”, a adăugat chestorul de poliție Scripniciuc Ioan, Șeful Inspectoratului de Poliție Județean Iași.

„Unul dintre obiectivele prioritare ale Poliției Române este și asigurarea climatului de legalitate a mediului de afaceri prin combaterea evaziunii fiscale, contrabandei, corupției, contrafacerii de mărfuri, a infracțiunilor din domeniul achizițiilor publice, a infracțiunilor din administrația publică, precum și prin protecția intereselor financiare ale UE. Astfel, în primele două luni ale anului 2017, polițiștii au desfășurat peste 700 de acțiuni pentru prevenirea și combaterea contrabandei cu țigarete și produse din tutun, activități în urma cărora au fost constatate 637 de infracțiuni. De asemenea, pe parcursul activităților au fost ridicate în vederea confiscării 3.947.708 de țigarete, 844 de țigarete foi și 1.446 kg. de tutun. Totodată, odată cu finalizarea cercetărilor și sesizarea instanței de judecată, au fost indisponibilizate 8.118.080 de țigarete”, se arată într-un mesaj al Inspectoratului General al Poliției Române, transmis participanților la evenimentul de lansare a campaniei.

Campania „Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani!” va fi difuzată în parteneriat cu TVR, în special pe posturile regionale și va avea o importantă componentă de afișaj stradal în județele Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Maramureș, Timiș, Caraș-Severin, Mehedinți, Dolj, Olt și București. De asemenea, campania va fi vizibilă și în punctele de trecere a frontierei prin materiale informative.

Mai multe informații și materiale de comunicare sunt disponibile pe www.faracontrabanda.ro.

„Contrabanda, o modă care te prinde. De la 2 la 7 ani!” este cea de-a șasea campanie regională organizată de Euromonitor Business Consulting Services în parteneriat cu autoritățile statului. Campaniile precedente au determinat scăderi semnificative ale comerțului ilegal cu țigarete în regiunile și în perioadele în care s-au derulat.