MEDIA & MARKETING

Cum sa folosesti legal imagini in strategia ta de marketing

17 iulie 2017, ora 23:28 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
laptop2.jpg
Distribui imagini ca parte din campania ta de marketing? Te intrebi daca incalci drepturile de autor?  Iata cinci pasi despre cum sa te protejezi pe tine dar si afacerea ta, de un proces pentru incalcarea drepturilor de autor. 

1. Intelege bazele drepurilor de autor
 Nu trebuie sa citesti o carte de drept, dar trebuie sa cunosti anumite elemente de baza, care te vor ajuta sa folosesti imaginile legal, potrivit Ananda PR.

Elementele de baza ar fi:
  • Drepturile de autor sunt un indicator care atesta munca ta creativa si o protejeaza.
  • Drepturile de autor acopera mai multe categorii, incluzand opere literare, artele spectacolului, continut digital, fotografii sau video.
  • Protectia drepturilor de autor este automata, ceea ce inseamna ca acea lucrare se presupune ca este a ta. Chiar daca o multime de oameni folosesc simbolul ©, acesta nu este cerut din punct de vedere legal.
  • Odata cu protectia, primesti si anumite drepturi. Spre exemplu, nimeni nu mai poate folosi munca ta, fara permisiune.
  • Daca vrei sa poti da in judecata pe cineva pentru drepturi de autor, trebuie sa inregistrezi lucrarea la maxim 90 de zile de la publicare.
2. Citeste termenii si conditiile pentru platforma ta online
E ok sa repostezi imaginile de pe Pinterest? Poti da repost pe Instagram?Aminteste-ti ca toate platformele au reguli si vor sa se protezeze atat pe ei cat si pe utilizatorii lor. Pentru a stii ce este si ce nu este acceptabil pe o platforma, citeste Termenii si Conditiile. 
3. Alege licenta potrivita atunci cand folosesti Stock Images
 Daca folosesti imagini stoc, trebuie sa alegi adesea ce tip de licenta ai pentru folosirea acelei imagini. In general, cu cat licenta este mai scumpa, cu atat poti sa faci mai multe lucruri cu acea imagine.Doar pentru ca ai platit o suma destul de mare pentru o imagine, nu inseamna ca poti sa faci orice cu ea. Multe licente limiteaza cumparatorul la uz personal, uz in media sau doar un numar limitat de folosiri. 
4. Cere permisiunea celui care a creat imaginea
 Daca nu stii daca poti sa folosesti o anumita imagine sau video, intreaba! Majoritatea oamenilor vor fi bucurosi sa iti dea acceptul. 
5. Nu presupune ca poti folosi acea imagine
 Daca termenul folosit este fair use, vei putea folosi acea imagine sau video, insa exista cateva restrictii. Daca folosrea acelui material nu se impotriveste drepturilor de autor, vei fi in siguranta.Utilizarea potrivita se refera de obicei la comentarii, critica sau parodie, dar o multime de oameni au conceptii gresite despre cand se aplica aceasta.Adevarul este ca folosirea imaginilor in social media sau pentru afaceri online poate fi delicata si complicata. Nu te poti adapta imediat la legile existente dar daca tii minte aceste 5 sfaturi, vei stii cum sa actionezi pe viitor. 



Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Duminica, 24 Septembrie 2017, 15:08
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter