MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

Digitalul, singurul segment media care creste si in 2014. Vezi de ce

27 mai 2014, ora 12:08 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
media.jpg
Piata locala de publicitate a inregistrat o evolutie stabila in ultimii doi ani, urmand ca anul acesta sa se situeze tot in jurul valorii de 305 milioane de euro, potrivit raportului Media Fact Book 2014. Singurul segment din piata care va creste este digitalul.

"Anul 2014 reprezinta anul schimbarilor de paradigma in industria de media. In mediul digital pasim in era platformelor de programmatic trading, atat clientii, agentiile cat si publisherii fiind extrem de interesati de modalitatea eficienta, in real-time de tranzactionare a spatiului digital, de profilare exacta a consumatorului in mediu on-line - digitalul este mediul din care acest tip de buying se va propaga in viitor si catre alte medii care usor, usor se digitalizeaza, indiferent ca vorbim de televiziune (vedem acest fenomen deja in US) sau OOH. Tehnologia este din ce in ce mai importanta in vietile noastre, adoptia ei in Romania este extrem de rapida – marketingul nu poate si nu trebuie sa ramana in afara acestui fenomen - asadar viitorul s-a intamplat deja!", a declarat Alexandra Olteanu, managing director, Initiative Media. 
Alexandra Olteanu
Alexandra Olteanu

Conform raportului Media Fact Book 2014, realizat de Initiative Media, piata locala a inregistrat o evolutie stabila in perioada 2012/2013 (305 milioane euro net), pentru anul 2014 fiind estimat ca aceasta va ajunge la o valoare similara.

"Sunt 3 ani de stabilitate binemeritata pentru piata media din Romania - si daca cumulam semnalele pozitive care au venit in primul trimestru al acestui an din sfera consumului si a creditarii populatiei ne putem face deja o prognoza optimista ca in 2015 vom simti mult asteptata crestere a pietei de media locale", a adaugat Alexandra Olteanu.

In 2013 nivelul volumelor de media in piata TV s-a situat in jurul valorii de 193 milioane de euro net, astfel, OUG 25/2013 nu a afectat nivelul pietei ca volum derulat, efortul de mentinere in parametrii stabili a acesteia fiind preluat de clienti, agentii si statii TV, care au alocat resurse suplimentare de oameni, timp dar si resurse juridice pentru ca procesul sa se desfasoare la aceleasi standarde de calitate.

Pentru 2014 estimarea Media Fact Book este ca valoarea volumelor de media din TV se va mentine la acelasi nivel. *In ceea ce priveste evolutia celorlalte canale in 2013 radio a stagnat, presa scrisa a scazut cu 10%, iar aceste trenduri se vor mentine si in 2014. Digitalul este singurul mediu in crestere in 2013 (+12%), iar pentru anul in curs, estimarea Media Fact Book este pozitiva, cresterea preconizata fiind de 8%, pana la 50 de milioane de euro.

"Incepand cu 2014 se remarca o scaderea a volumelor de display local cu aproximativ 10%. Zona de performance media reprezinta motorul cresterii digitalului – cu rate de crestere in 2013 si 2014 in jurul a 25% (google display, facebook) si mai nou zona de Real Time Bidding – care pleaca de la volume relativ mici – dar inregistreaza cresteri mari anual – peste 60%. Aceste cresteri in zona de performance ne arata inca o data dorinta agentiilor din Romania de a eficientiza cat mai mult cumpararea audientei. De altfel, Mediabrands Romania a lansat recent platforma Cadreon dedicata clientilor nostri pentru programmatic buying", adauga Alexandra Olteanu.

Initiative Media, parte a grupului Interpublic MediaBrands, a lansat marti a 18-a editie a raportului Media Fact Book.

Anul acesta capitolele dedicate zonei de digital din Media Fact Book au fost realizate alaturi de BPN Romania.

Media Fact Book 2014 contine si un capitol dedicat Central and Eastern Europe, care aduce in atentia cititorilor similaritatile si diferentele in piata media pentru 16 tari din aceasta regiune. Media Fact Book este o analiza a pietei romanesti de media si publicitate, ghid editat anual de agentia Initiative din anul 1997.

Initiative este una din cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de planificare si cumparare de media, de strategie, consultanta de media si new media. Initiative este membra a Interpublic Group of Companies si este afiliata retelei internationale Initiative Worldwide. In Romania, Initiative este membra a grupului de companii din care mai fac parte agentiile Lowe&Partners, Brand Connection, GolinHarris, SeniorHyper, Mobile Works si Medic One.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 21 Septembrie 2019, 02:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter