- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Festivalul Eurobest, episodul 1: Despre Forest Gump sau \”PR is like a box of chocolate\”

06 Dec, 14:21 • Redactia DailyBusiness
Ce stiam este ca nemtii sunt mama punctualitatii. Ce nu stiam este ca oricine poate deveni astfel sub management nemtesc. Si uite-asa, am avut o surpriza de la prima ora a diminetii: creativi din toate tarile, mai latini sau mai balcanici, ciufuliti si nedormiti, se freaca la ochi si inghit in graba un sandwich ca sa fie in hol si gata de plecare la 08:45. Cum ar zice un prieten, hai ca se poate!
Festivalul Eurobest, episodul 1: Despre Forest Gump sau \PR is like a box of chocolate\

Hortensia Nastase, managing director Lowe PR, relateaza pentru DailyBusiness.ro de la festivalul international de publicitate Eurobest.

Ce stiam este ca PR-ul nu mai atarna ca ruda saraca pe langa fratii mai mari, Creatia & Media.

Ce nu stiam este ca PR-ul a ridicat fruntea atat de sus si ca a devenit lead in multe din campaniile integrate europene despre care discuta fratii mai mari pe hol, la o bere.

Ce stiam de cativa ani buni este ca digitalului i se prefigureaza un viitor glorios. Ce nu stiam cu certitudine era cat de repede avea sa se intample acest viitor. Mi s-a confirmat insa ca viitorul este acum. Cu greu mai gasesti campanie fara o dimensiunea digitala solida, indiferent de target, indiferent de zona geografica, indiferent de categorie.

Dovada clara a faptului ca digitalul este ubicuu in vietile noastre, ale tuturor, sta chiar in speech-ul Directorului de Festival, care, in sesiunea de tuition catre juratii infundati in scaune la prima ora a diminetii , a transmis „instructiunile de folosire” a informatiilor din festival. Dincolo de regulile de bun simt legate de confidentialitate pana la afisarea rezultatelor, a venit si ceea ce de-acum este in limbajul nostru curent: Do tweet! Do blog! Do Facebook! La fel de firesc si natural cum ai zice Do eat! Do sleep! Do use the toilet!

Astfel, cand m-am retras cu juriul de PR si am inceput treaba, m-am simtit exact asa. Un mic Forest Gump la Eurobest, care-si freaca manutele si face ochii mari, asteptand cu toate papilele mintii deschise sa se ridice capacul de la imensa cutie de bomboane pe care abia asteapta sa le exploreze. Cele mai tari campanii europene stau aliniate cuminti, ca niste bomboane de ciocolata care asteapta sa fie gustate si apreciate. Sunt multe, foarte multe, nici una nu seamana cu cealalta, unele arata imbietor, insa in momentul in care le musti te dezamagesc, in vreme ce altele nu par sa ascunda in interiorul lor minunile pe care le descoperi pe masura ca te infrupti. Iar altele pur si simplu iti lasa gura apa.

Si pentru ca astazi procesul de jurizare nu s-a finalizat si nu va pot spune nume de agentii si campanii care m-au impresionat, o sa va spun doar ca…

Se cauta intr-o campanie de PR prospetimea ideii, iar creativitatea este urmarita in toti pasii de executie.

Se asteapta de la PR sa schimbe perceptii si sa jongleze cu emotii si sentimente, dar intr-un mod relevant si care pastreaza asteptarile de decenta, bun simt si privacy. Mai ales in lumea digitalizata de astazi, este foarte greu sa nu depasesti acel fine line unde incepe sau se termina spatiul privat virtual, mai ales ca tentatiile sunt foarte mari, aproape nelimitate.

E foarte bine ca speculam acest trend digital, dar atentie sa nu devenim anacronici.

PR-ul este masurabil, indiferent de ce spun unii sau altii, eficienta se masoara si in cifre.

Trendul numit citizen journalism, sau UGC (user generated content) cum ii spun digitalistii, nu mai poate fi categorisit ca un trend, este deja realitate cotidiana, asa cum mergem sa cumparam paine si sa luam copilul de la scoala, aproape o rutina, aproape o banalitate.

PR nu mai inseamna bugete mici, trebuie sa incepem sa uitam aceasta cutuma. Tine de noi sa incetam sa ne mai pozitionam ca pilula minune care face vanzarile sa creasca miraculos cu un buget considerat peanuts. Am vazut astazi campanii de PR cu bugete care ar face gelos un director de creatie obisnuit sa faca spoturi cu multe zero-uri. Ei bine da, PR-ul de calitate costa, PR-ul de calitate inseamna brainpower, PR-ul de calitate este de neinlocuit in marea placinta a comunicarii, iar felia subtire ocupata de PR pana de curand isi face loc pe o farfurie din ce in ce mai mare, pe masura.

Dupa 12 ore de jurizare, cu ochii injectati si spatele intepenit, nu incetez sa ma bucur pentru experienta unica de a descoperi, cu responsabilitate si curiozitate, toate aceste delicii de comunicare.

PR is like a box of chocolate, you never know what you’re gonna get.

Eurobest este unul dintre cele mai importante festivaluri europene de publicitate, care va avea loc, anul acesta, la Hamburg, intre 7 si 8 decembrie. Evenimentul este organizat de International Advertising Festival (IAF), o reputata structura britanica apartinand grupului EMAP, ce organizeaza Cannes Lions (festival global dedicat comunicarii), Eurobest (festival international, cu focus pe creativitatea europeana), Dubai Lynx (festival de marketing si comunicare din zona Orientului Mijlociu) si Spikes Asia (festival concentrat pe industria de marketing si comunicare din Asia). La noi, platforma IAF este reprezentata de Teodora Migdalovici.