MEDIA & MARKETING

Festivalul Eurobest, episodul 2: Urmeaza caderea brandurilor si ridicarea companiilor

08 decembrie 2010, ora 15:29 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
eurobest-mediu.jpg
Peisajul media este in schimbare in fiecare zi si depinde doar de noi daca tratam momentul schimbarii ca pe o amenintare sau ca pe o oportunitate.Marc Zuckerberg a declarat recent ca suntem abia la inceput. "This is the early stage". Ce vrea sa spuna? Suntem deja intr-o lume in care comunicarea se face in 140 de caractere si mai putin, internetul a inlocuit cititul, sms-urile au inlocuit convorbirile telefonice, abrvrle au inlocuit abslt ttl, iar 30 de secunde sunt considerate prea mult. Cum adica e abia inceputul? Ce urmeaza?
Hortensia Nastase, managing director Lowe PR, relateaza pentru DailyBusiness.ro de la festivalul international de publicitate Eurobest.

Urmeaza 3.0

Urmeaza caderea brandurilor si ridicarea companiilor. Urmeaza o noua era a iluminarii, aceea in care un brand nu mai poate sa vina sa imi spuna mie, consumator, ce sa fac. Daca Nike ar veni acum sa ne spuna "Just Do It", stiti ce-ar raspunde consumatorul? "F***You! You Do It!".



Nici un brand nu isi mai permite sa ii spuna consumatorului ce sa faca si ce sa nu faca. Cel mult ii poate spune cum sa faca si doar daca vrea.

Comunicarea nu se mai intampla one-way, nici macar two-way, in lumea noua comunicarea nu mai este de la brand la consumator, ci de la intreaga companie catre intreaga societate si inapoi. In mod direct, nemijlocit.

Comunicarea inseamna marketer-generated dar mai inseamna si user-generated, inseamna ca marea masa a consumatorilor are acum o voce care acopera vocea brandului, o voce puternica, practic nelimitata. Trendul indubitabil este comunicarea direct-to-consumer, arata-i ca il cunosti, ca ii stii obiceiurile si preferintele, punctele tari si punctele slabe, vorbeste direct cu el, intreaba-l, raspunde-i.

Altfel spus, urmeaza tranzitia de la "paid media" la "owned media", platformele sociale, de self management, care trebuie urmarite, actualizate, improspatate de la o secunda la alta - si in felul acesta brandurile isi cresc loialitatea.

Nu demult, parea ca tot ce iti trebuie pentru o campanie online de succes este o super idee creativa. Imediat faceai un film cool care crea buzz pe YouTube si primea tweeturi si like-uri si gata campania de senzatie. Astazi, desi in continuare creativitatea este cheie, inainte de a lansa orice viral, orice campanie, orice film porneste de la o analiza, de la insight-uri, de la media plan-uri, de la o analiza de predictie a succesului de care s-ar putea bucura.

Ce urmeaza? In curand, cuvantul digital va fi la fel de "obsolete" cum este azi masina de scris.

Cititi aici episodul 1 al relatarilor de la Eurobest: Despre Forest Gump sau "PR is like a box of chocolate"

Eurobest este unul dintre cele mai importante festivaluri europene de publicitate, care va avea loc, anul acesta, la Hamburg, intre 7 si 8 decembrie. Evenimentul este organizat de International Advertising Festival (IAF), o reputata structura britanica apartinand grupului EMAP, ce organizeaza Cannes Lions (festival global dedicat comunicarii), Eurobest (festival international, cu focus pe creativitatea europeana), Dubai Lynx (festival de marketing si comunicare din zona Orientului Mijlociu) si Spikes Asia (festival concentrat pe industria de marketing si comunicare din Asia). La noi, platforma IAF este reprezentata de Teodora Migdalovici.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 27 Octombrie 2021, 00:32
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter