- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Glossy cu parfum de criza: Publicatiile pentru femei au saracit cu pana la 30% in 2010

20 Oct, 00:01 • andra.gheorghe
Criza acuta care a lovit print-ul nu a ocolit pe nimeni anul acesta, nici macar publicatiile glossy dedicate doamnelor si domnisoarelor cu venituri peste medie. Titluri importante, editate de publisheri ca Burda sau Sanoma Hearst, au incasat cu pana la 30% mai putin din publicitate anul acesta, si spera la stagnare in 2011.
Glossy cu parfum de criza: Publicatiile pentru femei au saracit cu pana la 30% in 2010

Veniturile din publicitate pentru Burda Romania, companie care editeaza reviste ca Burda Style, Ioana sau Casa Lux, au scazut in 2010, per ansamblu, cu 30%, au declarat pentru DailyBusiness.ro oficialii publisherului.

Anul trecut nu a fost unul usor pentru companie, in conditiile in care criza a obligat-o sa inchida titluri importante din portofoliu, ca Men’s Health, Autoshow sau Cool Girl.

„Avand in vedere ca de la inceputul anului ne-au iesit din portofoliu trei reviste, scaderea incasarilor din publicitate este normala pentru noi”, au explicat oficialii Burda.

Anul viitor, acestia asteapta o evolutie similara celei de anul trecut a veniturilor din publicitate.

Sanoma Hearst (editorul revistelor Marie Claire, Cosmopolitan, Beau Monde sau Harper’s Bazaar) a incasat cu 10-16% mai putini bani din publicitate.

In 2011, compania exclude posibilitatea unei noi scaderi, si mizeaza pe stagnare la nivelul anului in curs, potrivit lui Alexandru Dona, directorul de vanzari al publisherului.

Veniturile atrase de revistele glossy editate de Publimedia in 2010 sunt similare celor de anul trecut, sustine Cosmina Noaghea, directorul companiei. Aceasta afirma ca nu se asteapta la scaderi nici in 2011.

Publimedia International editeaza titluri ca The One si Ce se intampla doctore?.

Tabu, titlu care a trecut la finalul lui 2009 din portofoliul Realitatea-Catavencu in cel al regiei de vanzari DBV Media House, fondata de Brandusa Vlanga, a reusit sa isi mentina incasarile de anul trecut si in 2010.

Vlanga afirma, insa, ca 2011 va fi un an mai bun pentru publicatia pe care a cumparat-o, dar pe care o si „vinde” in calitate de regie.

„Ne asteptam la o crestere a veniturilor in 2011. Probabil intre 10% si 15%”, a declarat Vlanga pentru DailyBusiness.ro

La nivel de piata, sefa DBV Media House estimeaza scaderea banilor din advertising la 20% in 2010 comparativ cu 2009, depreciere care se va recupera, insa, in 2011.

„Anul viitor ma astept la o stagnare a pietei, sau in cel mai bun caz, la o crestere de 5-10%”, a precizat Vlanga.

Presa scrisa este mediul care a resimtit cel mai acut criza de pe piata de advertising locala. Dupa o scadere evaluata la 40-50% in 2009, anul in curs a adus alte vesti proaste pentru presa pe hartie: un minus de peste 20% al veniturilor din publicitate fata de anul precedent. Publicatiile glossy au fost cele mai „ferite”de reculul print-ului, reusind sa nu inregistreze scaderi mai mari de 20-30% in 2009.

Inainte de socul numit criza, revistele glossy erau considerate cea mai buna afacere din presa scrisa. In 2007-2008, pe piata au „explodat” o multitudine de titluri, printre care Harper’s Bazaar, Eve, InStyle si Marie Claire. In 2007, glossy-urile care targetau doar femeile cu venituri peste medie reuseau sa atraga venituri totale din publicitate de peste 20 milioane euro.

In 2009, publisherii revistelor glossy au cumulat pierderi de circa 4 milioane de euro, conform datelor predate la Registrul Comertului.

Pe piata locala a publicatiilor glossy mai activeaza publisheri ca Edipresse AS (Elle, Viva!) sau Attica Media (InStyle).