MEDIA & MARKETING

Guma Turbo se relanseaza. Cine se bate pentru surprizele copilariei anilor '90

28 iulie 2014, ora 00:08, autor(i): Madalina Pana   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
turbo4.jpg
Cea mai populara marca de guma din anii '90 revine pe piata din Romania dupa o absenta de mai bine de 7 ani. Reeditarea succesului produsului care aminteste de gustul copilariei starneste insa o competitie puternica pe piata locala, unde brand-ul este vanat de mai multe persoane fizice si juridice.

Pentru a reda cat mai bine fenomenul relansarii pe piata a gumei Turbo, DailyBusiness.ro a discutat cu mai multi actori implicati in noul "puzzle" de surprize.

Iulian Miron, romanul care spune ca detine cea mai mare colectie de suprize Turbo din tara, si-a reactivat pasiunea pentru aceasta guma dupa ce a reaparut pe piata in 2014. Astfel, colectia sa de peste 2.000 de surprize Turbo va putea creste datorita seriei noi. 

In total, colectionarul are peste 13.000 de cartonase unice. Pe langa Turbo, colectia sa mai cuprinde si suprize cu vedetele Minti, masinile Bombibom, Motor Show, GTi si fotbalistii de la Ulker Final si CinCin.

El isi aminteste ca guma Turbo a fost lansata in 1986 si ca seriile de surprize se schimbau o data pe an. In 2003, firma producatoare Kent din Turcia a fost cumparata de britanicii de la Cadbury, iar ritmul de aparitie al seriilor noi a fost incetinit. Incepand din martie 2007, compania turceasca a oprit productia.

“Turbo a fost cea mai cumparata guma deoarece copiii colectionau surprize. Dar dupa ce copiii s-au plictisit si au intrat tare concurentii in piata, producatorii turci au sistat productia", mentioneaza colectionarul roman.



Avalansa de cereri la OSIM

Acum, la mai bine de sapte ani de la disparitia brand-ului de pe piata, mai multe persoane fizice si juridice din Romania au depus cereri la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) in vederea inregistrarii marcii de guma Turbo.

La aceasta avalansa ar putea fi contribuit si numarul mare de nostalgici ai marcii, care s-au adunat intr-un grup de peste 300.000 de persoane pe o pagina de Facebook destinata brand-ului si creata in 2009.

Primul care a depus cerere la OSIM anul acesta pentru inregistrarea marcii este un bucurestean din sectorul 3.

Mihai Litinschi vrea sa inregistreze numele „K&M Turbo Bubble Gum Super”, potrivit unei cereri depuse pe 7 aprilie 2014.

sursa: OSIM
sursa: OSIM

Trei luni mai tarziu, pe 7 iulie, un distribuitor din Afumati, Romega Food Distribution, a depus la randul sau o cerere la OSIM pentru inregistrarea marcii „Turbo”.

Pe 8 iulie si 9 iulie, o alta firma de distributie din Afumati, Mert SA, a depus cereri pentru inregistrarea marcilor “Mert Turbo”, respectiv “Simsek Turbo”.

Ce spun combatantii

Dan Donosa, directorul national de vanzari al Romega Food Distribution, sustine ca firma sa are exclusivitate pe distributia de guma Turbo in Romania, potrivit contractului incheiat cu un producator din Turcia, altul decat cel preluat de Cadbury.

“Chiar este o afacere (vanzarea de guma Turbo – n.r.). Avem comenzi foarte mari. Producatorul turc nu poate sa le faca fata”, mentioneaza Donosa.

Desi nu precizeaza nicio cifra cu privire la volumul de comenzi, reprezentantul Romega Food Distribution spune ca firma sa incheie tot mai multe contracte pentru livrarea in tara a acestui produs, inclusiv cu mari lanturi de magazine, precum Mega Image.

Dan Donosa mai spune ca distribuitorul din Afumati se afla in discutii cu diversi producatori pentru relansarea si a altor brand-uri populare in anii '90.



Pe de alta parte, Mehmet Emin Oncel, proprietarul celuilalt distribuitor din Afumati care vrea sa relanseze guma Turbo pe piata locala, mentioneaza ca asteapta “verdictul” OSIM inainte de a demara distributia acestui produs.

Potrivit reprezentantului Mert SA, in Turcia exista 13 producatori de guma Turbo iar in lume exista cateva sute. De altfel, el intentioneaza sa aduca din China guma ce va fi comercializata sub acest brand, pentru ca este mult mai ieftin.

Mai mult, acesta este reticent ca OSIM va admite cererea companiei vecine, argumentand ca nimeni nu poate inregistra brand-ul “Turbo” simplu.

Va reusi guma "Turbo" sa aiba acelasi succes ca alta data sau va raporta un esec, din cauza prea multor "petitori"?
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
ionel a spus:
03/08/2014 12:07
Nu am nimic impotriva sa se relanseze. Dar de ce primesc mesaje (reclame) nesolicitate de la dansii ? Faptul ca au achizitionat un cd cu milioane de adrese de e-mail, nu reprezinta un comert civilizat.
 
crispy crisp a spus:
16/06/2018 21:10
Eu inca mai colectionez surprize de la vechile gume. Daca mai aveti resturi din colectii, va rog sa mi trimiteti un mail la : crispburned@gmail.com . Ofer pret bun pe ele.
 
Materialele zilei din MEDIA & MARKETING
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 13 Noiembrie 2018, 03:17
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter