MEDIA & MARKETING

Mai apar si reviste pe hartie: The Industry va face "presa despre presa"

16 septembrie 2011, ora 00:03, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Iulian Comanescu
Iulian Comanescu
In timp ce printul trage sa moara, iar investitiile in publicitate au intrat la apa pe fondul recesiunii, Grupul Intact a lansat ieri un nou titlu, pe hartie. Despre ce a determinat aparitia acestei reviste pe piata, dar si despre viitorul printului, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Iulian Comanescu (foto), coordonatorul editorial al The Industry.

DailyBusiness.ro: Care sunt motivele pentru care avem astazi un astfel de proiect?
Iulian Comanescu: O fantoma bantuie prin Europa, vorba manifestului, dar si peste Ocean: falimentul presei clasice. E drept, tirajele tiparite au mai crescut in ultima vreme prin India si nu mai stiu unde, dar prin emisfera noastra breasla jurnalistilor e cam dezorientata si in depresie, advertiserii nu stiu cum sa reactioneze exact la schimbarile de peisaj si asa mai departe. Sunt timpuri potrivite ca sa reflectezi la comunicare - nu numai clasica, ci si noua, digitala si la mecanismele de business ale acesteia. Cum in orice rau e un bine, din conjunctura actuala apar destule oportunitati, pe care incercam sa le examinam. Cand am pus la cale revista cu Intact, am fost de acord din prima clipa ca prioritatile sunt televiziunea, advertisingul si digitalul, ca domenii vitale, e clar de ce. Chiar daca n-ar fi fost criza, tot ar fi foarte interesant sa vorbesti despre media si schimbari, pentru ca traim vremuri autoreflexive. Metadiscursul e ceva ce functioneaza in general azi, fiindca in lumea din jur totul e comunicare.

DB: Se stie ca printul este intr-un declin accelerat. Care sunt rationamentele pentru care publicatia apare si in format printat, si nu doar electronic?
IC: Printul are un declin accelerat ca business. "The Industry" nu isi propune sa castige bani nemijlocit, deci nu e atins de asta. Are distributie gratuita si e o incercare a Intact si a noastra, a celor care o facem, de a gasi repere, un sistem de referinta, povesti utile si exemplare in vremurile astea agitate pentru mass media pe care le traim. Pe urma, am vrut sa facem ceva diferit de ce e in momentul de fata pe piata in materie de comunicare, si pe piata sunt cateva bloguri. Printul va continua sa functioneze pe nisele luxoase, in diverse formule de finantare, iar "The Industry" e un exemplu de acest fel.

DB: Cati oameni lucreaza pentru acest proiect si care este investitia facuta in Industry?
IC: Numarul de oameni implicati variaza de la un numar la altul, mizam pe colaboratori prestigiosi pe care ii vom roti ca sa avem cat mai multe unghiuri de vedere si prospetime. In realizarea numarului 1 au fost implicate noua persoane pe partea strict editoriala, dintre care l-as aminti in primul rand pe Adrian Georgescu, care a avut o contributie consistenta. Se adauga trei colaboratori straini, Chris Dziadul de la Broadband TV News, Stewart Clarke de la Television Business International si Grig Davidovitz, jurnalist, consultant si trainer din Israel care a raspuns de site-ul Haaretz si in prezent vinde solutii de continut digital prin RGB Media.



DB: Cui se adreseaza publicatia si unde se va gasi ea?
IC: Tiparim 5.000 de exemplare, care se vor duce catre grupurile media, agentii de publicitate (creatie si media), PR, regii de vanzari si, desigur, departamentele de marketing ale marilor advertiseri. La asta se adauga site-ul, care va fi pe www.theindustry.ro, si alte declinari ale brandului, pe care le vom pomeni pe masura ce ne vom putea asuma niste promisiuni.

DB: Noua publicatie va trata doar subiecte legate de grupul Intact?
IC: Asa cum puteti vedea si din dummy-ul pe care l-am scos la sfarsitul lui iunie, nu e in niciun caz vorba numai de subiecte despre Intact. Din sumarul numarului 1 v-as dezvalui un articol despre grilele de toamna ale televiziunilor generaliste, unde Intact are, prin Antena 1, o cincime din spatiu, fiindca vorbim de cinci televiziuni; o analiza a tranzactiei Ringier-Edipresse, unde am aflat si o estimare realista a sumei aflate pe masa si un scenariu spectaculos pe termen mediu, subiect care n-are legatura cu Intact. Un subiect despre organizarea grafica a site-urilor, un altul despre telefoanele interceptate si imperiul lui Murdoch - care nu au deloc legatura cu Intact si asa mai departe. Mai departe, pentru numarul 2, am inceput sa ne interesam deja ce se intampla cu publicatiile tiparite in momentul in care se muta catre iPad si alte tablete. Avem unu-doua exemple relevante din Romania si mai ales marfa la prima mana la nivel international, de la cei care fac astfel de lucruri.

DB: Care au fost mijloacele prin care ati promovat aparitia acestei reviste?
IC: Pentru primul numar ne-am gandit la o actiune de promovare cat mai aproape de brandul revistei si am ales un concurs care duce castigatorul la festivitatea unor premii ale industriei media de la Londra, pe numele lor The AIBs ľ International Media Excellence Awards. Participantii trebuie sa treaca prin doua probe, prima de creatie si a doua de "selling oneself".
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 09 Decembrie 2021, 13:27
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter