MEDIA & MARKETING, NEW MEDIA

Manafu: TV-ul nu mai are unde sa creasca, are nevoie de curatare

26 februarie 2014, ora 17:50, autor(i): Madalina Pana 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
manafu.jpg
Televizorul este principala sursa de informare pentru 97% dintre romani, astfel ca nu mai are unde sa creasca, este de parere Cristian Manafu (foto), blogger si expert social media.

"88% dintre romani isi iau informatiile despre UE de la televizor. Acesta este principala sursa de informare pentru 97% dintre romani", a declarat marti Mihai Radulescu, realizator TVR, cu ocazia publicarii editiei de toamna a Eurobarometrului de catre Comisia Europeana.

Reprezentantul TVR a mai spus ca, spre deosebire de televiziunile comerciale, postul public difuzeaza mai multe informatii despre UE.

"Noi ne permitem si 'luxul' de a avea un corespondent permanent la Bruxelles", a adaugat Radulescu.

La randul sau, bloggerul Cristian Manafu a subliniat importanta Internetului ca sursa de informare.

"In TV e nevoie de curatare, de upgrade, nu mai are unde sa creasca", a spus bloggerul, precizand ca, pe de alta parte, online-ul are un potential imens.

Acest potential este dat, printre altele, de procentul semnificativ al romanilor care nu au intrat niciodata pe Internet, respectiv 42%.

De asemenea, nici zona de Internet mobil nu este exploatata suficient, gradul de penetrare fiind de 49%, potrivit lui Manafu.

Acesta mai spune ca 66% dintre cei care au Internet mobil intra in fiecare zi sa citeasca informatii .

97% dintre romani mentioneaza ca se uita cel putin o data pe saptamana la emisiuni transmise la televizor, potrivit Eurobarometrului.

La o diferenta semnificativa, urmeaza presa/ziarele (41%), radio-ul (59%), internet-ul (utilizat de 48% dintre respondenti) si retelele de socializare (folosite de catre 31% dintre romani).

Consultarea si informarea cu privire la chestiunile politice nationale este realizata in primul rand cu ajutorul televizorului (94%), urmat de presa/ziare (38%), radio (47%) si Internet (31%). Acelasi trend ierarhic este mentinut si in cazul informarii cu privire la chestiunile politice europene: televizor (88%), presa/ziare (34%), radio (42%) si Internet (29%) .

Masura in care mass-media din Romania vorbeste despre Uniunea Europeana este evaluata de romani ca fiind satisfacatoare: aproape jumatate (48%) spun acest lucru, de exemplu, despre ceea ce prezinta televiziunile pe subiect, 43% despre informatiile transmise de radio, 37% despre presa scrisa si doar 29% despre site-urile de Internet.

Perceptia romanilor asupra prezentarii obiective a stirilor despre UE la televiziune este destul de similara celei observate pentru media europeana (60% fata de 52%).



In cazul celorlalte mijloace de informare, exista similaritate intre perceptia romanilor si cea a mediei europene cand facem referire la radio (54% vs. 51%), presa scrisa (48% vs. 49%), iar diferente notabile sunt observate pentru Internet (34% vs. 40%).

Sondajul EB80 a fost realizat sub coordonarea TNS Opinion & Social, la cererea Comisiei Europene. Datele au fost culese in cele 28 de state membre ale UE, cele cinci tari candidate la acea data Turcia, Fosta Republica Iugoslava Macedonia, Islanda, Muntenegru si Serbia, plus Comunitatea Cipriota Turca.

Pentru Romania, datele au fost culese intre 2 noiembrie si 17 noiembrie 2013 pe baza unui esantion reprezentativ la nivel national de 1.069 persoane de 15 ani si peste. Marja de eroare a esantionului este de +/- 3% pentru un nivel de incredere de 95%.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Sambata, 17 Aprilie 2021, 01:44
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter