- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketing in era digitala: Cum identifici publicul tinta ideal

18 Nov, 13:58 • Redactia DailyBusiness
In actualul context economic si cu noi necunoscute de rezolvat - media digitale si sociale, marketerii nu isi mai pun intrebarea daca trebuie sa aleaga un public tinta catre care sa orienteze activitatile de marketing, ci care este acel grup si cum poate ajunge el, scrie Adage.com, citand doi specialisti in domeniu.
Marketing in era digitala: Cum identifici publicul tinta ideal

Pentru a gasi „publicul tinta ideal”, marketerii trebuie sa lucreze atat pe caracteristicile financiare, cat si pe cele non-financiare. Astfel, pe langa informatiile legate de cheltuielile curente, branduri preferate, numarul de produse si servicii achizitionate si alte criterii care releva „portretul financiar” al consumatorului, trebuie luate in considerare si alte caracteristici care ii fac pe unii clienti mai valorosi decat altii pentru ca nu sunt usor de gasit si de pastrat.

Pentru a separa graul de neghina in ceea ce priveste publicul tinta, marketerii trebuie sa gaseasca clienti care:

Sunt mai putin influentati de pret. Indiferenta fata de cat costa un produs este o caracteristica importanta a unui client de valoare pentru un brand, sustin specialistii in marketing.

Se confrunta cu probleme mari. Cu cat este mai mare problema pe care o poate rezolva brandul tau, cu atat raspunsul pietei va fi mai mare. In primii ani ai Internetului, AOL i-a vizat pe acei oameni care erau interesati sa navigheze, dar nu o puteau face fara indrumarea cuiva. Peste 30 de milioane de oameni s-au inscris atunci la serviciile oferite de AOL.

Sunt interesati de produsele si serviciile noi ale brandului. Lansarea de produse noi poate genera crestere organica pentru companie, indiferent de momentul in care sunt lansate. Asa ca de ce sa nu te asiguri ca vor avea succes de la inceput prin orietarea lor catre oamenii care sunt probabil cei mai interesati de cele mai recente oferte ale companiei? Apple este un exemplu destul de bun in acest sens.

Se pot transforma in avocati ai brandului. Cu cat un client are o influenta mai mare in grupul de prieteni sau cunostinte, cu atat va avea mai mult de castigat brandul, in termeni de ROI (return over investment), pentru ca va „duce vorba”.

Sunt activi pe retelele sociale. Pentru ca mijloacele prin care consumatorii pot „duce vorba” despre un produs sau un serviciu s-au multiplicat si au devenit mai rapide, este cu atat mai important ca aceasta tehnica -„word-of-mouth”- sa patrunda in zona digitala. Cu cat un client este mai activ si mai prezent in diverse zone de social media, cu atat este mai valoros pentru brand.

Cititi mai multe despre caracteristicile publicului tinta ideal in era digitala.