- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Piata mondiala de publicitate, recul de 7,2% in 2009

13 Oct, 15:15 • Redactia DailyBusiness
Piata mondiala de publicitate va scadea cu 7,2% in 2009, dupa ce in 2008 a reusit sa se mentina stabila (+0,5%), potrivit unui studiu al Institutului audiovizualului si telecomunicatiilor din Europa (Idate), citat de Les Echos.
Piata mondiala de publicitate, recul de 7,2% in 2009

Mai multe agentii si-au reviziut deja previziunile anuale. Astfel, Carat (grupul Aegis Media) se asteapta la o diminuare cu 9,8%, Grupul M (WPP) la o scadere de 5,5%, iar ZenithOptimedia (Publicis) la 8,5% scadere.

Potrivit Idate, cu exceptia Internetului, toate celelalte canale de comunicare publicitara se confrunta cu o contractie a investitiilor, incepand de la -7,5% pentru televiziune la -11,4% si -11,6% pentru radio si presa scrisa.

In acest climat pesimist, singurul care progreseaza este web-ul, cu o crestere de 11,4% a investitiilor in publicitate, ceea ce inseamna 5 puncte procentuale in plus fata de cresterea inregistrata in 2008.

„In vreme ce web-ul a atras la nivel mondial mai putine investitii fata de radio, in 2007, acum s-a impus ca cel de-al treilea suport media, in urma televiziunii si a presei”, precizeaza Idate.

Institutul estimeaza ca „scaderea generalizata a pietei publicitare nu ar trebui sa se prelungeasca si in 2010”, an pentru care prevede o crestere de 3,2%.

Agentiile de publicitate mizeaza, si ele, pe o revenire in 2010. „Piata ar trebui sa profite si sa isi regaseasca tendintele de crestere la 4% in 2011 si 2012”, se arata in studiu.