- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

PR-ul, in scadere: Primele 5 agentii au strans cu 25% mai putini bani anul trecut

26 Jul, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Oamenii din relatii publice au sustinut, pe durata anului 2009, ca domeniul lor de activitate este mai putin afectat de criza, unul dintre motive fiind chiar serviciile de crisis management pe care le-au scos la inaintare. Registrul Comertului, insa, le anuleaza in buna masura optimismul: primele 5 agentii de PR din Romania au cumulat afaceri de 42,2 milioane lei, cu 25% mai mici decat in 2008.
PR-ul, in scadere: Primele 5 agentii au strans cu 25% mai putini bani anul trecut

Agentia de relatii publice cu cele mai mari venituri in 2009, de 14,4 milioane lei, este Ogilvy PR. Afacerile agentiei conduse de Alina Stanciu au scazut anul trecut cu 11% fata de 2008, in timp ce profitul s-a dublat, de la 277.000 lei in 2008, la 555.000 lei in 2009.

Al doilea cel mai mare business de PR al anului trecut este Nicola Porter Novelli. Agentia coordonata de Mihaela Nicola a bifat un minus de 28% la venituri, care s-au cifrat la 9,9 milioane lei in 2009, pe care l-a compensat, insa, cu un plus la profitabilitate, care a urcat cu 7%, pana la 452.000 lei anul trecut.

Pozitia a treia in clasamentul PR-ului este ocupata de Graffiti PR. Agentia, care s-a desprins anul trecut din componenta agentiei-sora Proximity, a cumulat afaceri de 7,4 milioane lei in 2009, si un profit de peste 680.000 lei in primul sau an de activitate independenta.

Pe patru s-a clasat Mmd, cu venituri de 5,7 milioane lei, in crestere cu 18% fata de 2008, si un profit de 1,8 milioane lei, cu 38% mai mare fata de 2008.

A cincea cea mai mare agentie de relatii publice a fost, in 2009, Lowe PR, cu venituri de 5,2 milioane lei, in crestere cu 52% fata de 2008, si un profit de 56.000 lei, cu 3% mai mic fata de 2008.

Primii 5 jucatori din 2009 au inregistrat venituri cu 25% mai mici decat grupul similar din fruntea pietei pe anul 2008. In 2008, primele 5 companii de PR ca venituri au fost Ogilvy PR, Millenium Communications, Nicolla Porter Novelli, DC Communication si GMP PR.