- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Publicis, profit cu 3% in scadere pe S1 din cauza deprecierii dolarului

24 Jul, 12:14 • Redactia DailyBusiness
Publicis Groupe, detinatorul agentiilor de publicitate Saatchi & Saatchi si Leo Burnett, a inregistrat o scadere de 3% a profitului din primul semestru al anului din cauza deprecierii dolarului fata de euro, informeaza oficialii companiei.
Publicis, profit cu 3% in scadere pe S1 din cauza deprecierii dolarului

Profitul net a scazut la 192 milioane de euro, sau 94 eurocenti per actiune, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent cand profitul net era de 198 milioane de euro, sau 95 eurocenti pe actiune, desi analistii din piata preconizasera un profit net de 199 milioane de euro pentru primul trimestru.

Aceasta este prima scadere a profitului grupului dupa a doua jumatate a lui 2006 cand dolarul s-a depreciat cu 14% fata de euro.

Maurice Levy, CEO-ul companiei, a demarat extinderea pe pietele in dezvoltare precum si a diviziilor de publicitate online, unde cresterea este mai rapid decat in publicitatea pe print si pietele mature.

Vanzarile din primul trimestru au scazut cu 1% la 2,23 milioane de euro, iar excluzand efectul ratei de schimb, vanzarile ar fi trebuit sa creasca cu 7,6%, conform companiei. De asemenea, Publicis a castigat 1,91 miliarde de dolari din afacerile noi.

Al doilea semestru a inceput bine pentru companie, aceasta castigand conturi noi precum Walt Disney sau Nissan Motor.

„A doua jumatate a lui 2008 va fi influentata puternic de catre concentrarea bugetelor de publicitate in zona Jocurilor Olimpice”, au declarat oficialii companiei.

Divizia de publicitate digitala a adus 19% din veniturile companiei, cu 6 puncte procentual mai mult fata de aceeasi perioada a anului precedent, iar pietele in dezvoltare au adus 22%, fata de 20% anul trecut.

„Afacerile din SUA, Spania si Marea Britanie au scazut, dar declinul lor este compensat de catre afacerile de pe pietele in dezvoltare”, a spus Levy.

Levy a modificat estimarile in ce priveste marja de profit a grupului, de la 16,5% la 16,7% pentru 2008.

Grupul Publicis este al patrulea grup de publicitate ca marime din lume, avand 8.000 de angajati si 251 de sedii in 82 de tari.

Publicis este prezent in Romania prin pachetul minoritar detinut in cadrul grupului Leo Burnett Romania, care are in portofoliu agentiile Leo Burnett&Target (agentie full-service), The Practice (agentie de relatii publice), 23 (shop de creatie), iLeo (servicii interactive) si Starcom (agentie de media).