- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Romania Libera renunta la imaginea de ziar incomod pentru noi cititori

09 Mar, 19:18 • Redactia DailyBusiness
Campania de redefinire a imaginii ziarului Romania Libera, care incepe luni, are in vedere renuntarea la "atitudinea incomoda", pentru a se apropia mai mult de cititor, a explicat pentru DailyBusiness Gabriel Achim, managing partner la Evrika, agentia de publicitate care a realizat partea de creatie a noii campanii.
Romania Libera renunta la imaginea de ziar incomod pentru noi cititori

Campania, care va promova noul layout si schimbarile de continut ale ziarului, se adreseaza in special unui segment de consumatori cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani, cu venituri medii si mari, spune Oana Sav, director de marketing la Romania Libera. Prin campanie se urmareste atragerea unui public nou, care sa se adauge cititorilor deja existenti.

Pana acum Romania Libera arbora o atitudine agresiva prin sloganul „Incomod de la 1877”, ce punea accent pe refuzul de a accepta tacit neregulile sociale si politice, dar care indeparta in acelasi timp cititorul, spune Achim. Noua imagine a ziarului este in schimb mai orientata catre cititor, iar sloganul „Romania Libera: zi de zi de folos” se dezvolta in jurul cuvantului „prieten” punand accent pe beneficiile pe care ziarul le aduce consumatorului.

„Asemanarea cu un prieten se refera la faptul ca ziarul este util, aduce informatii noi, de care este nevoie, si este in acelasi timp si sincer, spune adevarul”, continua managerul.

Mesajul campaniei va fi difuzat prin canalele traditionale, TV, radio, presa scrisa, Internet, dar si prin metode de BTL timp de 2-3 luni. Valoarea campaniei nu a fost dezvaluita.

Campania va consta in doua parti succesive, din care prima se va axa pe descrierea procesului de redefinire a imaginii, iar a doua va vorbi publicului despre avantajele pe care le aduce ziarul in formatul nou, explica Gabriel Achim.

Televiziunea va fi principalul suport al campaniei de comunicare, conform oficialilor ziarului.

Spotul TV va fi compus din doua calupuri: primul, de 45 de secunde, va reprezenta o scurta istorie a felului in care a fost redefinita imaginea ziarului, povestita de Emil Hurezeanu, directorul editorial, iar al doilea, de 15 secunde, va consta in explicarea termenului de „prieten”, spune Achim.

Partea in care va fi prezent Hurezeanu este o povestire a conceptului nou, a modului in care s-a format noua redactie, compusa atat din vechii redactori cat si din angajatii recenti, si despre obiectivele urmarite de ziar.

La radio, spoturile vor merge pe aceeasi directie, dar cu accent pe ideea de echipa si de experienta personala a ziaristilor in redactie, in timp ce printurile din presa vor evidentia mai mult consumatorul, prin reprezentari ale oamenilor obisnuiti in diferite ipostaze in fata sediului publicatiei, spune Achim. Sloganul pentru printurile din presa va fi „Cineva acolo sus se gandeste la tine”.

Partea de online va fi dezvoltata inspre sfarsitul campaniei si va fi combinata cu elemente de marketing inovatoare, neobisnuite, a mai spus Achim fara a preciza natura exacta a acestora.

Noul design al ziarului si conceptul editorial au fost construite in scopul de a ierarhiza informatiile prezentate, pentru a facilita cititorului scanarea mai rapida a continutului, explica Iulian Puiu, designer si partener la agentia de publicitate si publishing Re:ply, consultant pentru partea de design si concept editorial al ziarului.

„Au fost alese caracterele speciale folosite o perioada mare de timp de catre cotidianul Le Monde, si anume cele inventate de designerul francez Jean Francoise Porchez, potrivite pentru formatul de hartie”. Ce au ele special? „Sunt usor de citit, nu sunt obositoare si dau senzatia de forta, de obiectivitate si fermitate, lucruri importante pentru o publicatie de stiri”, spune Iulian Puiu.

Formatul ziarului a ramas broadsheet, un format incomod pentru cititor, ceea ce trebuie compensat printr-o „aerisire” a continutului, printr-o structurare cat mai clara a informatiei care sa dea cititorului posibilitatea de a se orienta usor spre articolele care il intereseaza, explica designerul.

„Costurile pentru schimbarea formatului ar fi fost uriase, pentru ca ar fi presupus cumpararea unei noi masini de tiparit, cu un pret ce incepe de la 70 de mil. euro”. Masina de tiparit actuala a ziarului permite doar tiparirea in format broadsheet si tabloid, iar ultima varianta a fost exclusa de catre conducere, fiind nepotrivita cu informatiile prezentate.

Ziarul, care va pastra aceleasi preturi pentru ziar si abonamente, va introduce si sectiuni noi pentru a atrage noi categorii de cititori, precum IT, lifestyle si shopping.

Proiectul de redesign si redefinire a conceptului editorial a fost realizat intr-o perioada de circa sase luni. Alaturi de Iulian Puiu a lucrat si Catalin Dumitru.

Partea de creatie a campaniei de comunicare a fost realizata de agentia Evrika iar strategia media a fost dezvoltata de agentia Starlink, din cadrul Leo Burnett.

Agentia de creatie publicitara Evrika a fost infiintata anul trecut. Reprezentantii spun ca principalele obiective pe care le urmaresc intr-o campanie sunt rezultatele de business, evitand sa creeze reclame „doar pentru festivaluri”.

Pana acum, in afara de Romania Libera, Evrika a mai avut drept client si compania Lukoil.