MEDIA & MARKETING

Se destrama un mit: Vedetele nu mai garanteaza succesul reclamei

13 ianuarie 2011, ora 13:43   | 1 comentariu publicat
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Prezenta lui Tiger Woods in reclama Nike a avut un impact negativ
Prezenta lui Tiger Woods in reclama Nike a avut un impact negativ
Documente atasate:
Prezenta unei vedete intr-un spot publicitar nu il face mai eficient si nu determina astfel o crestere a vanzarilor, contrar conceptiei devenite aproape un mit in marketing.
Cel putin asta indica un studiu realizat in Statele Unite, pe spoturile care au rulat in primele 11 luni ale anului trecut, potrivit caruia prezenta unei celebritati intr-o reclama TV a devenit, de cele mai multe ori, doar o risipa de bani.

Studiul care si-a propus sa stabileasca cat de eficienta mai este investitia pe care o presupune asocierea unui brand cu o persoana cunoscuta, a aratat ca doar in cazul a 12% dintre spoturi s-a inregistrat o crestere de 10% a eficacitatii, in timp ce in cazul unei cincimi dintre reclame s-a constatat un impact negativ.

Cele mai "nocive" celebritati care au aparut in reclame, in SUA, in 2010, sunt in aceasta ordine Tiger Woods (Nike), Lance Armstrong (Radio Shack), Kenny Mayne (Gillette), Dale Earnhardt Jr. (Nationwide Auto Insurance) si Donald Trump (Macy's).



La vremuri social media, alt tip de consumator

Specialistii pun aceste rezultate pe seama schimbarii profilului consumatorului, mult mai ancorat in social media si pe care nu il mai poti castiga aratandu-i doar un chip celebru. Aceasta modificare s-a produs in ultimii cinci ani.

Consumatorul de astazi este informat, presat de timp si dificil de impresionat. El este influentat numai de reclame care sunt relevante si ofera informatie. Nu vrea produse impinse spre el, chiar daca acest lucru este facut de o persoana cunoscuta.

In acest context, sfatul specialistilor este orientarea catre spoturi cu un mesaj puternice si creative, cu accent pe atentie, relevanta, informatie si dorinta.

Vezi doua exemple in acest sens

DailyBusiness Video: HP


DailyBusiness Video: Sony
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Adrian Popescu a spus:
14/01/2011 18:58
Au invins totdeauna reclamele prin efectul psihologic subliminal la nivelul individului numai ca acum se loveste efectiv de SARACIE si de faptul ca oamenii s-au cam saturat de modalitatile astea de a determina oamenii sa cumpere ceva ce nu le este de fapt util si necesar ; numai ca prin reclamele astea li se inducea in subconstient nevoi pe care nu le aveau numai de dragul de a cumpara pentru profitul unor companii . Cascati ochii mari oameni buni si nu va mai lasati manipulati !
 
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 13 August 2020, 23:15
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter