MEDIA & MARKETING

Se intampla si la case mari: Televiziunea franceza Canal + a inghitit o "galusca" a site-ului de "stiri" umoristice Times.ro

23 februarie 2010, ora 12:00 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Foto: times.ro
Foto: times.ro
Postul francez de televiziune Canal + a luat de buna o farsa de pe portalul de pamflete times.ro. Televiziunea a titrat, cu litere de-o schioapa pe micul ecran :"De ce a trimis Romania trupe in Tahiti", avand ca sursa unica un articol - pamflet al echipei times.ro, potrivit caruia Ministerul Roman de Aparare ar fi trimis ajutoare in Tahiti in loc de Haiti.
Informatia de pe times.ro nu a indus in eroare doar Canal +, titluri importante din presa internationala, ca Le Figaro sau Courier International, redand initial informatia ca fiind reala, insa corectandu-se in foarte scurt timp, relateaza publicatia romaneasca Adevarul.

Desi gluma times.ro fusese descoperita si explicata de colegii de breasla francezi, Canal Plus a omis sa citeasca pamfletul pana la capat, iar pe 18 februarie l-a prezentat ca fiind real in show-ul Edition Speciale. Abia a doua zi, pe 19 februarie, prezentatorul emisiunii si-a recunoscut gafa, cerandu-si scuze publicului, si dand drept exemplu o alta televiziune, din Columbia, care a facut aceeasi greseala.

Neatentia consumatorilor de informatii online poate deveni usor sursa de manipulare . Cititi mai multe detalii in analiza DailyBusiness.ro Cum manipuleaza martienii Internetul, ziarele, radio-ul si TV-ul romanesc, in care este dat un alt exemplu de stire publicata de Times.ro, care a fost luata drept reala de foarte multi cititori.

Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 23 Ianuarie 2022, 04:45
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter