- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Sefa Lowe PR: Piata relatiilor publice ar putea creste cu 15% in 2011

19 Jan, 12:39 • andra.gheorghe
Piata locala de relatii publice a scazut, anul trecut, cu 10% fata de 2009, insa pentru 2011 se previzioneaza o crestere de pana la 15% a acestei nise, potrivit Hortensiei Nastase (foto), sefa agentiei de profil Lowe PR, care considera ca in acest an clientii se vor incumeta sa investeasca mai mult.
Sefa Lowe PR: Piata relatiilor publice ar putea creste cu 15% in 2011

Managing directorul Lowe PR afirma ca este greu de estimat in cifre absolute evolutia pietei de relatii publice anul acesta, pe de o parte pentru ca depinde, ca intreaga industrie de marketing si comunicare, de evolutia macroeconomica si sociala, si pe de alta parte pentru ca este o piata prea putin reglementata si masurata, comparativ cu discipline conexe gen media si digital.

„O certitudine este insa faptul ca industria romaneasca de PR are in continuare potential. Depinde doar de noi, jucatorii din piata, sa il valorificam. Dupa estimarile noastre, piata de PR a scazut in 2010 cu 10% fata de 2009, insa in 2011 ne asteptam la o revenire a pietei cu 10-15%”, a declarat Nastase pentru DailyBusiness.ro.

Potrivit acesteia, in 2010 clientii PR-ului s-au orientat preponderent catre actiuni punctuale, eficiente din punct de vedere al costurilor, cu accent pe serviciile de brand communication, media relations si comunicare interna.

„In 2011, deja vedem un avant al proiectelor finantate din fonduri europene. Estimez ca va predomina in continuare apetenta pentru comunicarea integrata, pentru consultanta aplicata, pentru relatii media de calitate si mai ales pentru comunicarea corporate. Digitalul isi va continua cresterea. O buna parte a eforturilor noastre se concentreaza in aceasta zona”, a adaugat directorul Lowe PR.

Desi nu a oferit detalii in cifre despre evolutia business-ului pe care il conduce, Nastase a afirmat ca 2010 a fost un an bun pentru Lowe PR. Agentia a incheiat anul 2009 cu afaceri de circa 940.000 de euro.

„Lowe PR si-a imbunatatit performanta financiara in 2010, ceea ce reprezinta o evolutie contra curentului in conditiile pietei de profil. Am reusit acest lucru si datorita unei evolutii bune in zona de new business”, a explicat aceasta.

Agentia a castigat in 2010 clienti ca Franklin Templeton Investments, Schneider Electric Romania, Fererro, La Redoute, Frey Wille, Hasbro, ECHO – Departamentul pentru ajutor umanitar al Comisiei Europene.

Printre cele mai importante business-uri de relatii publice din Romania se numara Ogilvy PR, McCann PR, Nicola Porter Novelli, Graffiti PR, The Practice, DC Communication, Premium PR sau Saatchi&Saatchi PR.