MEDIA & MARKETING

SMURD "curata" branduri, dar si refuza zeci de donatii. Vezi motivele

16 martie 2012, ora 13:07, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
piloti-elicopter-smurd-01.jpg
Tot mai multe companii aloca sume importante pentru a-si asocia numele cu SMURD, pentru ca "toti cei cei care sunt in preajma lui se curata", dupa cum spune un consultant de brand.á Reprezentantii Serviciului care salveaza vieti au refuzat insa, de-a lungul timpului, donatiile a zeci de companii.


Rompetrol, E.On, Vodafone sau Raiffeisen Bank sunt cateva dintre companiile care si-au asociat numele cu Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD). Nu toti doritorii de sponsorizari au putut insa sa se asocieze cu acest brand.

Subsecretarul de stat Raed Arafat, fondatorul SMURD, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca printre acestea se numara orice companie care are legatura cu tutunul, alcoolul sau contracte incheiate cu Ministerul Sanatatii.

"Nu trebuie sa te uiti la beneficiile pe termen scurt, care pot mai mult sa dauneze", a spus medicul Arafat.



Mai multe despre subiect ne-a povestit Tiberiu Fechete, directorul executiv al Fundatiei pentru SMURD.

Media refuzurilor: 10 companii pe an

El a declarat ca de la infiintare, respectiv decembrie 2006 si pana in prezent, Serviciul a refuzat donatiile a catorva zeci de companii, media fiind de 10 companii pe an.

Reprezentantul Fundatiei nu a putut face o estimare o sumelor care ar fi fost astfel atrase, pentru ca "discutiile s-au purtat doar la nivel de intentie, fara sa existe o dimensiune a bugetelor".

Companiile ale caror donatii au fost refuzate de SMURD fac parte din domeniul comertului cu tutun, alcool si medicamente, Fechete precizand ca "nu am dorit sa ne asociem cu aceste firme".

Motivul refuzurilor

Reprezentantii Smurd nu au dorit astfel sa lase loc de interpretari si sa dea nastere comentariilor.

In cazul firmelor care produc sau comercializeaza bauturi alcoolice, Tiberiu Fechete a explicat ca SMURD este un serviciu medical care intervine foarte des mai ales in cazul accidentelor auto, in situatii grave, multe dintre ele fiind provocate tocmai de consumul de alcool.

In ceea ce priveste refuzul donatiilor venite din partea companiilor farmaceutice, reprezentantul SMURD a spus ca acest lucru s-a intamplat pentru a elimina suspiciunea de "posibile interese sau orice fel de conflict de natura juridica".

Intrebat daca popularitatea Serviciului a crescut in urma scandalului legat de demiterea lui Raed Arafat din functia de subsecretar de stat in Ministerul Sanatatii, Fechete a raspuns ca numarul firmelor care sprijina SMURD a ramas constant fata de anul trecut, fara sa existe o schimbare majora.

Pe de alta parte, el a precizat ca pentru o perioada de timp atat de scurta, nu poate face o estimare.

Pe langa partenerii care s-au alaturat in urma cu cativa ani, recent, si alte companii, precum ING Asigurari de Viata, au donat pentru SMURD, donatie urmata de un comunicat de presa detaliat.

SMURD
SMURD
Motivul?á Dochita Zenoveiov, managing director al agentiei de branding Seed Consultants, considera SMURD esteá"un brand curat, cu o reputatie buna, astfel ca toti cei care sunt in preajma lui se curata".

"SMURD imprumuta brandurilor care se asociaza cu el din atributele sale: promptitudine si eficienta, prin elicoptere care salveaza oameni, profesionalism, si, mai nou, corectitudine prin exercitiul de imagine oferit de Raed Arafat tarii intregi", a adaugatá Dochita Zenoveiov.

Astfel, consultantul de brand considera ca asocierea aduce beneficii clare, insa conteaza si in ce stadiu al vietii este brandul si care este imaginea lui curenta.

"Daca tu te asociezi pe o perioada scurta cu un brand precum SMURD, dar in viata de zi cu zi nu iti tii promisiunea fata de audienta, consumatori, clienti, angajati, este degeaba, sunt bani aruncati pe ferestra. Nu poti deveni mai eficient, mai profesionist, mai curat, mai credibil doar printr-o simpla asociere. Cu alte cuvinte, endorsarea de acest gen ajuta imaginii tale ca brand, dar daca ai probleme, nu le rezolva de sine statator", a mai spus reprezentanta Seed Consultants.

Un alt grup care si-a asociat imaginea cu SMURD este ING.

"Bineinteles ca ne dorim si ne onoreaza implicarea in proiecte ambitioase alaturi de parteneri valorosi, pentru ca in acest fel putem obtine rezultate frumoase in beneficiul comunitatii din care facem parte - asa cum este si cazul vietilor ce vor fi salvate prin operarea avionului sanitar de catre salvatorii SMURD, dar nu urmarim neaparat in aceste demersuri obtinerea unui capital suplimentar de imagine", au afirmat reprezentatii ING Asigurari de Viata.

Anul trecut, 40% din investitia totala in responsabilitate sociala a companiei a mers catre SMURD.

Vodafone: Investitie de 1 milion de euro in SMURD

La randul sau, I˝aki Berroeta, CEO Vodafone Romania, companie care si-a asociat numele cu SMURD din 2005, a declarat ca pana in prezent a sponsorizat Serviciul cu 1 milion de euro.

"Ne bucuram ca in ultima vreme si alte companii si-au aratat sustinerea fata de SMURD si credem ca acest proiect este un exemplu extraordinar de antreprenoriat social ce merita cu adevarat implicarea noastra", a spus I˝aki Berroeta.

Afirmatiile acestuia sunt confirmate si de consultantul Seed Consultants.

In opinia Dochitei Zenoveiov, "daca intrebati 3 oameni despre SMURD, cu siguranta vor sti ce este, ce face, posibil sa se fi intersectat in viata lor cu o experienta comuna. Are notorietate, aduce beneficii certe societatii salvand vieti, are o reputatie buna, e de departe cel mai curat brand romanesc".
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Miercuri, 27 Octombrie 2021, 01:03
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter