- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Studiu: \”Presa scrisa nu e pe moarte, ci doar dezorientata\”

16 Mar, 12:50 • Redactia DailyBusiness
Publisherii de ziare inca nu au gasit o metoda eficienta de a face profitabile website-urile proprii, desi traficul pe site-uri creste continuu, rezulta dintr-un raport al Project for Excellence in Journalism (PEJ) care ofera si cateva recomandari in acest sens.
Studiu: \Presa scrisa nu e pe moarte, ci doar dezorientata\

Gasirea unor modele noi de monetizare a site-urilor este foarte importanta pentru industria de presa din SUA, unde veniturile din publicitate au scazut in 2008 cu 15%. Studiul sustine ca „viitorul va fi foarte negru daca cei peste 1.400 de publisheri din SUA nu vor gasi modalitati viabile de a monetiza continutul online”.

O parte dintre portalurile online ale publicatiilor mari din SUA incearca sa introduca sistemul de abonamente. „Acesti publisheri nu realizeaza ca oamenii au devenit atat de obisnuiti sa citeasca stirile online gratis, incat nu vor accepta sa plateasca pentru ele”, a spus Tom Rosenstiel, director al proiectului, citat de Associated Press.

Rosenstiel a subliniat insa ca publisherii ar putea incerca alte metode prin care sa atraga bani.

„Ar putea sa creeze magazine online pentru comercianti locali sau sa creeze servicii specializate pentru informarea anumitor nise, targetand oameni dispusi sa plateasca pentru aceste stiri speciale”, a mai spus Rosenstiel.

Desi mai multi publisheri se lupta pentru supravietuire, studiul evidentiaza ca interesul pentru stiri nu a scazut. Patru publisheri din SUA au cerut protectie impotriva falimentului in ultima luna, in timp ce Rocky Mountain News din Denver si-a incetat complet activitatea.

Cu toate acestea, The New York Times si Wahsington Post au atras in 2008 cei mai multi cititori din istoria lor, atata timp cat se iau in calcul si cei din online. Traficul primelor 50 site-uri de stiri a crescut in 2008 cu 27%.

Nu asistam la moartea unei industrii, ci la o industrie dezorientata„, spune Rosenstiel. „Audienta este prezenta si in crestere. Jucatorii din industrie trebuie insa sa gaseasca modalitati de a si monetiza acest trafic”, a mai declarat Rosenstiel.