NEW MEDIA

Blogurile romanesti, mai credibile dar inca prea agresive pentru companii

01 ianuarie 2008, ora 00:01   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
WritingLaptop-mica.jpg
Cresterea numarului de bloguri, a credibilitatii si a veniturilor generate de acestea sunt principalele realizari ale "blogosferei" in 2007, in timp ce o bila neagra, cel putin pentru companii, este faptul ca atmosfera in care se poarta discutiile pe bloguri este deocamdata prea incinsa pentru a favoriza intrarea brandurilor mari in jocul discutiilor online.
Concluziile apartin mai multor reprezentanti ai blogosferei, chestionati de catre DailyBusiness.ro.

Ce-a fost bine

"Cresterea masiva a numarului de bloguri in 2007, monetizarea acestora precum si concursul de bloguri RoBlogFest, consider ca au fost unele dintre cele mai importante lucruri bune intamplate in blogosfera romaneasca in 2007", a spus pentru DailyBusiness Radu Ionescu, managing director al companiei de marketing Kinecto, si detinator al blog-ului RaduIonescu.ro.



Dragos Novac, care detine compania de software Krogos Software si blog-ul Unapezi.fourhooks.com, si a pus bazele competitiei RoBlogFest, este de parere ca "cele mai importante lucruri legate de online in 2007 sunt aparitia investitorilor profesionisti de Internet - fonduri de investitii sau angel investors, precum si prima conferinta importanta legata de industria de Internet, Netcamp".

Acesta a sesizat si implicarea din ce in ce mai evidenta a trusturilor media si a ziaristilor pe Internet.

"2007 a fost anul in care ziaristii au inceput sa descopere Internetul si companiile de media au inceput sa pompeze din ce in ce mai mult continut din offline in online. Acest lucru nu inseamna neaparat ca si inteleg Internetul, dar speram ca in 2008 sa fie mai bine", a spus Novac..

Conform lui Mircea Scarlatescu, managing partner la compania de servicii IT eSol ExpertIT si blogger pe Scarlatescu.ro, "cele mai importante evenimente pozitive sunt campaniile blogvertising si Dacia desfasurate pe o retea de bloguri. Au deschis drumul vanzarii de spatiu publicitar pe bloguri, iar viitoarele campanii se vor raporta ceva timp la ele".

Scarlatescu a remarcat de asemenea si credibilitatea sporita pe care blogurile au capatat-o in 2007, ca sursa de informatie.

Adrian Alexandrescu, manager al diviziei de comunicare One-to-One la compania de marketing OgilvyOne, fost director executiv al companiei de marketing CreateDirect.ro, si blogger pe AdrianAlexandrescu.ro, a remarcat faptul ca 2007 a adus "o efervescenta de bloguri. Nu am cifre care sa imi sustina afirmatia, dar sunt aproape sigur ca am avut peste 100% crestere a numarului de bloguri din .ro", este de parere Alexandrescu.

Cristi Dorombach, care detine blog-ul Piticu.ro, crede ca pe langa traficul mai mare pe bloguri sau aparitia unor bloguri care influenteaza presa, alt lucru pozitive ar fi faptul ca mai multi politicieni au intrat in blogosfera in 2007.

Ce-a fost rau

Dragos Novac este de parere ca, odata cu cresterea numarului de bloguri, "este din ce in ce mai mult zgomot si blogosfera se apropie de o mai buna reflectare a atributelor proaste din societatea romaneasca".

"La minusuri, trebuie din pacate sa remarc utilizarea blogurilor pentru mici razboaie personale sau inter-companii. Atata timp cat ele se limiteaza la un dialog ferm, dar civilizat, este OK pentru ca iti poti face cunoscut punctul de vedere. Cand insa discutiile degenereaza la nivelul unor certuri, sa le spunem 'de cartier', nu mai este OK", este de parere Adrian Alexandrescu.

"Multi din clientii cu care am contact si cu care vorbesc de posibilitatea unor campanii pe bloguri sunt reticenti sa investeasca tocmai din acest motiv - nu vor sa isi duca brandul intr-un mediu in care inca se poarta conversatii 'incinse' intre bloggeri", a continuat acesta.

O parere asemanatoare cu Alexandrescu are si Cristi Dorombach. "Atitudinea unor bloguri defaimatoare, cei care isi fac blog doar ca sa injure, cei care isi fac blog doar pentru AdSense, si 'gastile' care isi dau click-uri intre ei, sunt cei care au stricat in 2007 o parte a imaginii bloggerilor seriosi din Romania", a spus Dorombach.

"La capitolul nerealizari una din probleme e reprezentata de lipsa unei retele organizate de bloggeri (se fac de-abia primii pasi) prin care blogurile 'sa se vanda' ", este de parere Mircea Scarlatescu.

Estimari pentru blogosfera 2008

Radu Ionescu estimeaza ca in 2008 vor fi circa 100.000 de bloguri active in online-ul romanesc, in conditiile in care in 2006 erau intre 12.000 si 14.000 de bloguri active. In luna octombrie, conform unei estimari ale lui Cristian Manafu, managing partner la M&C Consult si blogger, erau active circa 40.000 de bloguri.

Pe de alta parte, Mircea Scarlatescu este de parere ca rata de crestere a numarului de bloguri "nu va mai fi atat de mare ca in 2007, si multe bloguri se vor inchide sau vor deveni inactive, pentru ca e o activitate care practicata `ca sa fie` devine plictisitoare foarte repede".

Scarlatescu este de parere ca un blogger devine "de succes" dupa o perioada de timp medie sau lunga. Pe de alta parte, Scarlatescu a subliniat ca bloggerii cu vechime vor fi din ce in ce mai cautati si credibili.

"Cred ca vom avea o crestere majora a bugetelor alocate blogurilor, insa sa nu uitam ce se intampla cu orice piata in faza de inceput - creste de la an la an mult ca si procentaj, insa dureaza ceva timp pana devine semnificativa in termeni absoluti", este de parere Adrian Alexandrescu.

"Vor fi din ce in ce mai multi bloggeri care vor face bani si probabil vor aparea cativa bloggeri profesionisti", a completat Dragos Novac.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
victor kapra a spus:
01/01/2008 19:57
cifra de 100.000 de bloguri active in 2008 mi se pare exagerata...
 
Stefanita a spus:
01/01/2008 23:44
Asa cum a zis Scarlatescu un blogger devine profesionist cu timpul! Eu sunt in zona asta de vreo 9 luni nu pot sa zic ca sunt profesionist mai am multe de invatat dar nici incepator nu sunt :D.
Tin sa precizez ca piata extena e mult mai buna decat cea romaneasca,un blog in limba Engleza da mai multe rezultate !

Un articol foarte bun
 
Adrian O. a spus:
02/01/2008 16:30
"Multi din clientii cu care am contact si cu care vorbesc de posibilitatea unor campanii pe bloguri sunt reticenti sa investeasca tocmai din acest motiv - nu vor sa isi duca brandul intr-un mediu in care inca se poarta conversatii 'incinse' intre bloggeri" - aici cred ca nu aveti dreptate, intrucat un blog serios nu va perpetua un "razboi" sau nu va fi pentru mult timp gazda unei serii de injuraturi ori articole defaimatoare. pe de alta parte, daca o campanie/un produs provoaca agitatie pe blog si chiar contradictii mai dure, ar trebuie sa fie un motiv de bucurie, intrucat acea campanie are un ecou si se poate vedea reactia "la cald". Publicitatea, fie si negativa, este o forma de publicitate. Nu cea dorita, dar...viata e dura. Pe de alta parte, se pot invata si corecta multe dupa o campanie nereusita, cred eu.
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 27 Septembrie 2020, 22:43
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter