NEW MEDIA

Cat valoreaza in realitate piata publicitatii online?

17 iulie 2012, ora 00:05, autor(i): Raluca Abrihan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
online adv.jpg
Bugetele pentru publicitatea online au crescut enorm in ultimii 10 ani, de la un total de 100.000 euro in 2001 la 41,2 mil. euro, cat estimeaza pentru acest an un studiu Hyperactive. Dar cat din aceasta suma provine efectiv din reclama vanduta pe Internet?

Mediafax Group, care detine diverse platforme de business, sport sau divertisment, a inregistrat pentru 2011, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, o cifra de afaceri de peste 69 milioane de lei (16,3 milioane euro) si un profit net de peste 81.600 de lei (19.261 euro).

Principala sursa de venit pentru site-urile din portofoliul Mediafax Group a fost anul trecut publicitatea print si online, potrivit lui Orlando Nicoara, directorul general al grupului. Alte surse de castig ale grupului: serviciile agentiei de presa Mediafax, diverse evenimente si vanzare de ziare si reviste.

In ceea ce priveste evolutia pietei publicitatii in acest an, Nicoara sustine ca ea va creste cu siguranta pe siteurile internationale cu prezenta in .ro (Google, Facebook, Yahoo) si va scadea pe siteurile locale.



Internet Corp, companie de publishing online ce detine site-uri de business, stiri si lifestyle, inregistra in 2011 o cifra de afaceri de peste 9,3 milioane de lei (2,2 milioane de euro), din care 1,6 milioane provin din incasarile din publicitate, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Mihai Seceleanu, CEO al Internet Corp. Compania a inregistrat anul trecut pierderi de peste 690.000 de lei (163.000 de euro).

Q2M, regie care a fuzionat recent cu agentia Thinkdigital, avea anul trecut o cifra de afaceri de peste 6,2 milioane de lei (1,46 milioane de euro) si un profit net de peste 490.000 de lei (115.000 de euro).

"Activitatile pe care le derulam noi sunt doar de publicitate online si proiecte cross-media de genul RoNewMedia ICEEFest - cu tot ce include aceasta activitate. Deci, procentual, 99,9% din bani vin din publicitate si proiecte speciale aferente", a spus Dragos Stanca, fondator al Q2M.

Cat despre evolutia pietei, si Stanca este de parere ca in retelele de display advertising, locale bugetele vor scadea, "in limite rezonabile daca retelele sunt suficient de consolidate si mari si in cifre mai mari pentru retelele mai mici".

"Investitiile in online, over all, vor creste, probabil cu 10-15%, dupa caz. Doar bugetele investite in playerii locali si in bugete locale vor stagna sau scadea cu pana la 15%", a adaugat Dragos Stanca.

Goldbach Audience, agentie de publicitate care a generat in 2011 un venit de peste 11 milioane de lei (2,6 milioane de euro) si a inregistrat pierderi de 948.000 lei (220.000 euro). Pe langa publicitatea online compania mai obtine venituri din consultanta si campanii mobile.

Mediacafe
, regia de media online care reprezinta Yahoo pe piata locala, a raportat in 2011 o cifra de afaceri de 10 milioane de lei (2,4 milioane de euro) si un profit de 882.000 de lei (208.000 de euro).

TradeAds Interactive,
agentie care in 2011 inregistra un venit de 3 milioane de lei (843.000 de euro), in acelasi an a incasat un profit net de 27.000 de lei (6.600 euro)

AdEvolution & Beyond Media, group de publicitate online, a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 7,48 milioane lei (1,76 milioane euro) si pierderi de 670.000 de lei (158.000 euro). Veniturile companiei provin doar din publicitatea online, o piata care, potrivit estimarilor facute de Val Voicu, CEO al companiei, va creste foarte putin, cu 10-15% in acest an.

Cursul mediu folosit pe anul 2011 este de 4,24 lei/euro.

Evolutia bugetelor pentru publicitate potrivit Digital Fact Book
Evolutia bugetelor pentru publicitate potrivit Digital Fact Book
Cu toate ca majoritatea jucatorilor importanti considera ca bugetele investite in publicitatea online vor scadea pe piata locala, sau in cel mai bun caz vor avea o crestere foarte mica, studiul realizat de Hyperactive arata ca investitiile ar putea fi anul acesta cu peste 7 milioane de euro mai mari fata de cele din 2011, iar piata de digital ar putea ajunge la 65 milioane de euro, dupa o crestere de 21%. Care vor fi cu adevarat rezultatele, vom afla probabil doar la finele anului.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Joi, 20 Iunie 2019, 12:53
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter