NEW MEDIA

Ce isi cumpara romanii de pe Internet: Saracii - mancare, bogatii - carti

04 septembrie 2014, ora 12:14 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Ioana Bogus, Client Service Manager, Exact CC.jpg
Cei mai multi romani opteaza pentru cumparaturi online efectuate o data la 3 luni (26%). Deopotriva barbati si femei, majoritatea au varsta cuprinsa intre 40-60 de ani si un nivel de educatie si statut social ridicat.

La randul lor, 21% dintre romani cumpara online o data la 6 luni. Atat femei, cat si barbati, tinerii cu varste cuprinse intre 18-29 de ani, cu statut social scazut, sunt cei care au cea mai mare pondere din totalul celor care fac bianual cumparaturi online.á

Cumparaturile online realizate lunar sunt efectuate de 16% dintre romani. Pentru aceasta categorie, se constata o diferenta in functie de gen, barbatii fiind cu 4% mai multi decat femeile (18% /vs./ 14%). Majoritatea celor care achizitioneaza lunar produse online au varste cuprinse intre 30-39 de ani si un nivel ridicat de educatie si statut social.

Dintre cei care au facut cumparaturi online cel putin o data la 3 luni, peste jumatate au achizitionat produse electronice sau electrocasnice (55%). Acestea sunt urmate de produsele de imbracaminte si incaltaminte (45%), parfumuri si produse cosmetice (39%), carti sau CD-uri (27%), jucarii sau jocuri (17%), produse pentru ingrijirea locuintei (8%) si produse alimentare (7%).

Electronicele si electrocasnicele sunt preferate indeosebi de barbatii cu varste cuprinse intre 40-60 de ani si un
nivel de educatie mediu si scazut. Imbracamintea si incaltamintea sunt cumparate online cu preponderenta de catre femei cu varste cuprinse intre 18-29 de ani si cu un nivel inalt de educatie.

Parfumurile si produsele cosmetice sunt preferate tot de aceeasi categorie de public, acesteia adaugandu-i-se insa si categoria de vasta 40-60 de ani.

Se constata de asemenea ca CD-urile si cartile sunt cumparate cu precadere de persoanele cu nivel inalt de educatie si statut social, atat barbati cat si femei, cu varste cuprinse intre 40-60 de ani.

äPrivind de aceasta data spre produsele alimentare si cele pentru ingrijirea locuintei, acestea sunt achizitionate online cu predilectie de persoanele cu un statut social scazutö, declara Ioana Bogus (foto), client service manager Exact Cercetare si Consultanta.

Studiul vizeaza valul de iulie al CAWIBUS-ului realizat cu o frecventa lunara de Exact Cercetare si Consultanta. Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 60 de ani, rezidente in mediul urban. Volumul esantionului a fost de 1.261 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via internet. Respondentii au fost selectati din panelul Exact Cercetare si Consultanta, care contine 43.000 de respondenti.

Specializata in domeniul cercetarii de piata, al sondajelor de opinie si al consultantei in marketing,áExact Cercetare si Consultanta, parte a BBDO Group, ofera o gama completa de metode, tehnici si instrumente de cercetare pentru studii cantitative si calitative.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Joi, 08 Decembrie 2016, 19:58
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter