NEW MEDIA

Ce venituri au inregistrat in 2008 jucatorii din publicitatea online

21 august 2009, ora 00:01, autor(i): Alex Goaga 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
AdvOnline-mica.jpg
Ultimul trimestru al anului 2008 "a muscat" din profitul publicitarilor online, cateva dintre companii trecand pe pierdere, fata de 2007. In general insa, veniturile agentiilor de publicitate online au crescut, odata cu piata care a fost estimata la circa 20 mil. euro pe 2008.
Datele reprezinta cifre oficiale, extrase de pe site-ul Ministerului de Finante.

MediaPro Interactiv

Divizia de online a Grupului MediaPro a generat in 2008 afaceri de 3,41 mil. euro, in crestere cu 106% fata de anul precedent.



Pierderile companiei s-au adancit anul trecut, la 387.000 euro, de la pierderi de 131.000 euro in 2007.

Pentru 2009, divizia de online a MediaPro estimeaza dublarea veniturilor. Acest lucru ar insemna ca afacerile diviziei ar trebui sa se situeze la finele lui 2009 in jurul sumei de 7 mil. euro.

Orlando Nicoara, seful MPI, considera ca piata de publicitate online poate fi descrisa prin trei termeni: disperare, disperare, disperare

Arbo Interactive

Divizia de online a Arbo Media a inregistrat in 2008 afaceri de 2,2 mil. euro. Pe 2007, compania a generat venituri de 281.000 euro, insa la acea vreme ArboInteractive nu includea si vanzarile din publicitate online.

Compania a inregistrat un profit net de 170.000 euro pe 2008.

In primul semestru al lui 2009, compania a inregistrat o scadere a veniturilor cu 30-40% fata de aceeasi perioada a lui 2008.

Calin Rotarus, general manager al Arbo Interactive, considera ca piata isi va reveni, dar nu prea repede

Internet Corp

Publisherul online Internet Corp, care vinde publicitate in-house pe site-urile proprii, a generat in 2008 afaceri de 1,83 mil. euro, in crestere cu 125% fata de veniturile de 806.000 euro inregistrate de firma in 2007.

Compania si-a redus profitul cu 22% fata de 2007, pana la 155.400 euro.

Pentru 2009, compania estimeaza ca va detine o cota de circa 18-22% din piata de publicitate online, care ar putea atinge anul acesta circa 25 mil. euro.

AdEvolution

Agentia de publicitate online AdEvolution a generat in 2008 afaceri de 1,77 mil. euro, in scadere cu 33% fata de anul precedent, cand firma a inregistrat venituri de 2,37 mil. euro.

AdEvolution a inregistrat pierderi de 209.000 euro anul trecut, fata de castiguri de 345.000 euro in 2007.

La inceputul anului Val Voicu, general manager al agentiei, estima cresteri ale afacerilor pe 2009 de circa 30%.

MediaCafe

Unicul vanzator in Romania al spatiilor de publicitate ale Yahoo a inregistrat in 2008 venituri de 911.000 euro, dublu fata de cele 433.000 euro pe care i-a raportat firma in 2007.

Compania si-a crescut usor profitul, de la 12.000 euro in 2007 la 16.600 euro in 2008.

Pentru 2009, Mihai Fanache, managerul firmei, estimeaza cresterea afacerilor pana la circa 2 mil. euro.

Citit si un interviu cu Mihai Fanache, "unicul mohican" al Yahoo in Romania

Boom Advertising

Afacerile Boom Advertising s-au ridicat in 2008 la o valoare de 6,27 mil. euro, in crestere cu 113% fata de 2007. Compania a pierdut insa in 2008 suma de 1,08 mil. euro, fata de profitul de 14.000 euro inregistrat anul precedent.

Netbridge Investments, compania care opereaza agentia de publicitate online Boom Advertising, a intrat in insolventa in iulie 2009.

Cifrele de afaceri insumate ale tuturor jucatorilor mentionati in articol indica o valoare de 16,3 mil.euro.

Intreaga piata de publicitate online din Romania este de circa 20 mil. euro, conform IAB Romania, desi unii jucatori din online sustin ca aceasta valoare este de fapt mai mare.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Duminica, 23 Ianuarie 2022, 03:46
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter