NEW MEDIA

Companiile in fata exploziei social-media: Topul avantajelor si dezavantajelor

19 decembrie 2011, ora 00:06, autor(i): Andreea Stefan | 706 afisari
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
social media.jpg
Cresterea numarului de utilizatori de social media, in special a celor prezenti pe Facebook, a facut ca din ce in ce mai multe companii sa isi intensifice prezenta in aceste medii de comunicare, incercand sa atraga tot mai multi fani pe paginile sau in aplicatiile de brand.

Pe langa beneficiile de marketing, explozia social media aduce insa si o serie de dezavantaje pentru companii.

Consultata de DailyBusiness.ro, Galvea Kelly, membru fondator si CEO al Brand Nua, o agentie de social media si digital video din Irlanda, a intocmit topurile celor 5 avantaje dar si devantaje ale exploziei social media. 

In Romania, Galvea Kelly ofera in prezent consultanta in domeniul digital pentru compania Mercury360.

Fenomenul dezvoltarii comunicarii in social media capata o amploare cu atat mai mare cu cat, potrivit Facebrands.ro, numarul utilizatorilor romani de Facebook a crescut de la inceputul anului si pana in prezent, cu 72%, la 4,16 milioane de conturi.

Top 5 avantaje ale dezvoltarii social-media

Managementul crizei

Cei mai multi oameni, cand se gandesc la avantajele folosirii social media in scopuri business, se gandesc imediat la beneficii de marketing. Totusi multe companii incep sa foloseasca social media pentru a-si asculta consumatorii si pentru a asigura customer service. Cand are loc o criza sau o situatie de urgenta, puterea social media se dovedeste foarte utila.  Iar o criza poate fi considerate atat o defectiune a site-ului companiei, cat si publicitatea negativa.

"Personificarea" companiei

Brandurile care se comporta ca oamenii au cel mai mare succes. Oamenii incearca de fiecare data sa fie primii care anunta o stire, care posteaza fotografii de unde se afla, care incearca sa invinga un prieten la un joc. Brandurile care imita astfel de activitati vor fi percepute drept prietenoase de fanii lor si acceptate cu usurinta in cercul de prieteni.

Social Search
Faptul ca de curand Google a introdus social media in cautarea de rezultate poate aduce conversatiile in prim plan. Spre exemplu, utilizatorii de Twitter sunt fani de hashtag-uri, astfel, adaugand un hashtag in fata termenului pe care il cauti vei putea sa vezi ce se vorbeste despre brandul sau produsul respectiv.

Word of Mouth
In timp ce cumpararea de advertising genereaza word of mouth, earned media in retelele sociale genereaza in majoritatea cazurilor word of mouth superior din punct de vedere calitativ. Problema cu word of mouth-ul din offline este ca nu poate fi masurat. Retelele sociale insa, rezolva aceasta problema, deoarece conversatiile de pe web pot fi vazute si masurate.
 
Permanenta
Conversatiile din offline se perimeaza rapid. Conversatiile din online sunt permanente. E adevarat ca si subiectele din online se schimba rapid, dar dialogurile raman acolo si sunt oricand la dispozitia celor interesati. Permanenta e un factor foarte puternic, pe care advertisingul nu-l genereaza. Prin urmare, cheia maximizarii expunerii este integrarea social media intr-o campanie online si offline.

Top 5 dezavantaje ale social media pentru companii

In ceea ce priveste topul dezavantajelor dezvoltarii social media, potrivit consultantei irlandeze Galvea Kelly, acestea sunt: 

Consumul de timp
Motivul pentru care multe organizatii mici nu folosesc social media este ca iti consuma mult timp. Pentru a obtine rezultate, e nevoie de minim 6-8 ore saptamanal. Daca o organizatie are un blog pe care nu posteaza sau lasa perioade mari intre reactiile de pe Facebook sau de pe Twitter, atunci un consumator s-ar putea intreba daca nu cumva si el va fi tratat cu aceeasi lipsa de implicare.

Folosirea gresita a informatiei
Fostul CEO Google, Eric Schmidt, a comentat referitor la lipsa intimitatii in online “daca ai facut ceva si n-ai vrea sa stie nimeni asta, poate n-ar fi trebuit sa faci acel lucru”.

Managementul social media facut de angajati ne-experimentati poate fi dezastruos pentru un brand. E important sa se verifice continutul de social media de catre persoane experimentate, inainte de a fi publicat.

Lipsa amprentei personale
Social media nu va putea substitui niciodata relatiile personale, dar totusi prea multe companii dau impresia ca nu le pasa de follower-ii lor, folosind raspunsuri automate pe Twitter. Daca esti un follower nou si primesti un raspuns generat automat, ramai cu senzatia ca nimeni din compania respectiva nu a avut timp sa-si bata capul cu tine. De multe ori e mai bine sa nu spui nimic decat sa trimiti un mesaj sec unui potential consumator.

Mai mult decat atat, sa nu stii sa identifici si sa adresezi fani activi din punct de vedere social, care au putere de influenta si pot deveni avocati inegalabili ai brandului tau, e o pierdere majora.

Riscul de feed-back negativ
Folosirea social media presupune ca oamenii pot directiona mesaje catre o organizatie, iar alti consumatori le pot vedea. Cheia este viteza de reactie a organizatiei. Toate companiile/brandurile primesc si feedback negativ, important este cum alegi sa reactionezi la ele. Lipsa completa a reactiei poate fi interpretata ca lipsa de interes si abilitati de client service, iar acest lucru poate afecta iremediabil imaginea unei companii.

Lipsa ROI-ului pe termen scurt
Poate dura pana la un an inainte ca orice initiativa in social media sa isi arate rezultatele in vanzari sau customer service. Nu e o strategie cu rezultate imediate, asa ca trebuie planificata pe termen mediu si lung. Folosirea retelelor de social media pentru a creste vanzarile, fara a relationa cu consumatorii, poate afecta negativ reputatia unui brand.

Galvea Kelly recomanda insa planificarea atenta, pentru ca "daca ai un continut interesant, folositor, rezultatele in business nu vor intarzia sa apara".
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din NEW MEDIA
20 aprilie 2014, ora 10:41 in New Media | 3 vizualizari | 0 comentarii
LinkedIn a depasit pragul de 300 de milioane de membri
09 aprilie 2014, ora 16:55 in | 118 vizualizari | 0 comentarii
De ce si-a franat cresterea piata locala de retail online IT&C
07 aprilie 2014, ora 17:52 in | 209 vizualizari | 0 comentarii
Un nou videoclip tailandez a ajuns viral pe Internet
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin va invita la un nou grup de DEZVOLTARE PERSONALA sambata, 24 mai 2014, ora 10.
Grupul se adreseaza studentilor si absolventilor...
Steliana Rizeanu
Colegiul Psihologilor din Romania acorda pentru acest curs 20 credite in psihologia muncii, organizationala si servicii.
Organizatori: Societatea...
Steliana Rizeanu
Colegiul Psihologilor din Romania acorda pentru acest curs 20 credite in psihologia muncii, organizationala si servicii.
Organizatori: Societatea...
portal sustinut de adevolution
Duminica, 20 Aprilie 2014, 11:39
site gazduit de distinct
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter