NEW MEDIA

Cristina Chipurici, project manager al primului blog vandut in Romania: Ca sa ajungi pe locul 1 nu e suficient sa copiezi liderul

28 august 2009, ora 00:01, autor(i): Irina Crudu   | 4 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
108x69.jpg
Cunoscuta in online ca Pyuric, Cristina Chipurici, 21 de ani, se poate lauda ca a pus pe picioare, impreuna cu Bobby Voicu, un blog care s-a vandut cu 40.000 de euro, monden.info, acesta facand obiectul primei tranzactii de amploare de pe piata blogurilor din Romania, cumparator fiind Orlando Nicoara, seful Media Pro Interactive.
Aceasta a povestit, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro, despre inceputurile proiectului, despre ce s-a 'schimbat' de la intrarea in actionariat a lui Orlando Nicoara, despre planurile de viitor, cum vedea ea 'criza', dificultatile pe care le-a intampinat ca blogger de muzica precum si despre schimbarile ce vor urma la monden.info.

DailyBusiness.ro: Sa incepem cu povestea pe scurt a monden.info. Cum se construieste un business pe nisa blogurilor?
Cristina Chipurici: In urma cu aproape trei ani mi-am facut un blog personal unde mai scriam si despre muzica, pentru ca eram pasionata de asta. Intr-o zi m-am decis sa merg la un workshop organizat de Bobby (Voicu, blogger si fost reprezentant al Yahoo in Romania - n.r.). El deja ma citea, stia despre ce scriu, asa ca mi-a propus sa ne asociem pentru relansarea proiectului monden.info, pe care el il avea achizitionat din 2005. Lucrul asta se intampla in primavara lui 2007. La sfarsitul lunii mai 2007, l-am relansat, eu am mai adus o prietena, iar Bobby l-a adus si pe varul lui, care se ocupa de partea tehnica, si am format echipa monden.info.


La inceput am facut pionierat. Ne plateam singuri biletele la concerte, nu primeam acreditari la evenimente. Daca le ziceai ca ai un blog de muzica, se uitau crucis la tine. Acum e mult mai usor pentru cei care vor sa intre pe aceasta nisa. Lumea deja stie ce-i aia un blog. 



DB: Mai este loc pe aceasta nisa?
CC: Cu siguranta. Daca stii sa te diferentiezi de ceilalti, sa nu fii la fel. Au mai aparut bloguri de muzica, dar nimeni nu a venit cu nimic in plus. Si asta mi se pare o greseala foarte mare. In general se copiaza liderul ca sa se ajunga pe locul 2. Dar ca sa ajungi mai sus trebuie sa vii si cu ceva nou, cu ceva mai bun, ca oamenii sa te citeasca pe tine. Multi nu au curajul sa lanseze un blog nou pentru ca nisa este deja ocupata. Nu, eu nu cred in chestia asta. Daca te pricepi si-ti place ceea ce faci, poti ajunge lider.

DB: Vei mai lansa alte proiecte?
CC: Da, impreuna cu Bobby si cu Orlando, dar nu stiu cand vor fi gata. Lucram la asta, insa prefer sa nu spun nimic despre ele pentru ca nu stim cat mai dureaza.

DB: Tot nisate? Pe ce domenii?
CC: Da, toti trei credem in nise. O sa fie tot pe zona aceasta de entertainment.

DB: Cat veti investi in ele?
CC: Noi, in mod normal, pornim de la buget zero. Si in monden.info am investit doar 100 de euro in cei doi ani pana in momentul in care a fost cumparat.

DB: Ce ai facut cu cei 10.000 de euro pe care i-ai primit in urma vanzarii participatiei la monden.info?
CC: Banii i-am dat parintilor mei ca sa-si plateasca ratele la casa si sa-si ia o masina noua. Stiam ca o sa fie destul de greu cu criza si le-am zis sa scape de rata. Nu aveam oricum nevoie de ei. Eu nu am spirit pentru afaceri. Mie imi place muzica si ma ocup de continut. Bobby se ocupa de afacere.

DB: Criza va afecteaza in vreun fel?
CC: Pe noi nu, dar pe artisti da, pentru ca au mult mai putine concerte. Noi suntem in crestere. Noi am tot angajat oameni, mai avem proiecte de dezvoltat. O ducem bine.

DB: Cand a inceput monetizarea proiectului?
CC: Putin inainte sa vindem, din bannere. Dar nu ne-am axat deloc pe monetizare atunci, iar singurii bani pe care-i faceam se duceau pe biletele la concerte, pe banii platiti pentru fotografiile de la evenimente. Noi nu am luat deloc bani din blog pana in momentul vanzarii lui. I-am reinvestit, practic.

DB: Si acum?
CC: Orlando stie. El se ocupa de reclame. (Prin urmare, DailyBusiness.ro a aflat de la Orlando Nicoara ca Monden.info va genera anul acesta venituri estimate de 20.000 de euro)

DB: Ce e diferit de ceea ce faceai inainte, cand era blogul tau, fata de-acum?
CC: Nu s-a schimbat nimic. E exact la fel, doar ca lucrez cu mai multa placere. Acum am o echipa mult mai mare si suntem platiti pentru ceea ce facem.

DB: Unde te vezi in 5-10 ani?
CC: Tot facand ceva legat de muzica si online. Acum, de exemplu, am intrat pe segmentul de promovare online de artisti si-mi place mult ceea ce fac.

DB: Cum functioneaza? Semnezi contracte cu artistii?
CC: Nu. Facem consultanta. Ii ajut in promovare. Eu fac comunicate de presa trimise pe site-urile si blogurile de muzica, sau pe blogurile fanilor. Ma ocup de profilul lor oficial de hi5, Facebook, MySpace, Twitter, Trilulilu, YouTube, ii invat cum sa aduca reclama pe site-ul respectiv.

DB: Si ai timp sa le faci pe-amandoua?
CC: Nu. (rade)

DB: Tocmai ai terminat facultatea. Cum au reactionat insa colegii, profesorii, la faptul ca tu, la 20 de ani, deja aveai practic o 'afacere'?
CC: In ultimul an n-am prea mai dat la facultate, pentru ca m-am ocupat mai mult de munca, insa am descoperit ca profesorii ma citeau, stiau ce scriu si ceea ce fac. Iar majoritatea colegilor lucreaza in domeniu si colaboram, ne ajutam intre noi. Lucreaza fie la companii de organizare evenimente, fie la case de discuri, fie sunt tot jurnalisti de muzica. Profesorii ne-au incurajat sa ne angajam. Ne si ajutau sa ne gasim un loc de munca.

DB: Cum mai sunt implicati acum Orlando si Bobby?
CC: Bobby e prieten si cu mine si cu Orlando si ne ajuta in continuare, dar oficial nu se mai ocupa de monden.info. Iar Orlando e owner (rade). Ne ajuta in special cu reclamele. Si daca e vorba de o decizie mai importanta ce tine de site, design sau ceva, ma consult cu el. Ne da idei.

DB: Ce planuri aveti acum cu monden.info?
CC: O sa schimbam design-ul. N-am avut niciodata un design care sa impresioneze. O sa incepem un serial online cu artisti. Mai degraba un reality show. O sa-i filmam o zi si o noapte. Vrem sa aratam mai multe din viata de culise. Drumul spre concerte, cum fac ei repetitii, un interviu in paralel. Nu o sa avem un player propriu, ci o sa le uploadam pe YouTube sau Trilulilu.

DB: V-ati gandit sa preluati bloguri mai mici de muzica, dar care au potential?
CC: Am mai gasit bloguri interesante, dar am luat in echipa noastra oamenii de-acolo. Mai vrem sa mai gasim inca cel putin patru oameni. Oamenii sunt importanti, nu blogul in sine.

DB: In strainatate e mai usor sa obtii acreditare la evenimente, in calitate de blogger?
CC: Da, chiar acum am fost la festivalul de la Cannes. Am fost prima din Romania care a cerut acreditare ca blogger acolo. Plus ca la ei, blogger si jurnalist inseamna acelasi lucru. N-au avut nicio problema.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
webber a spus:
28/08/2009 10:56
pai cum sa nu genereze monden.info venituri, ca doar orlando e la mediapro.
 
Diana Cristina a spus:
28/08/2009 14:10
Bravo Cristina, felicitari !

am citit si comentariul tau dupa concertul Madonna, Eu am fost anul trecut la Berlin si am aceeasi parere despre acest concert (desi organizarea la Berlin a fost impecabila, nu exista nici o comparatie). Mi se pare inacceptabil ca o artista de valoarea ei sa cinte fals si sa faca playback- De ce oare mai mergem la concerte LIVE ? De ce sa nu stam noi acasa sa ne uitam pe Youtube sau pe MTV la concerte? Arunc aceasta intrebare tuturor romanilor care au fost la concert si s-au declarat multumit ca s-au distrat acolo...

In final, bravo Cristina pentru ce faci , continua asa !
 
Petrisor a spus:
29/08/2009 10:34
:) felicitarile mele din tot sufletul. Sunteti cea mai tare echipa :D si o meritati din plin
Va pup
 
Cristi a spus:
15/01/2013 10:51
Uite ca pe asta nu o stiam . E tare domnisoara ce sa zic :D
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Vineri, 24 Mai 2019, 20:59
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter