NEW MEDIA

De ce publicitatea online nu mai creste ca altadata

06 octombrie 2011, ora 11:14, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
calin rotarus.jpg
Calin Rotarus, managing director ARBOinteractive, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca majorarea cu doar 4% a pietei de publicitate online in primul semestru al lui 2011, se situeaza sub estimarile de crestere, de 15-20%, prognozate la inceputul acestui an.

Potrivit lui Rotarus, cresterea sub asteptari s-a produs si din cauza faptului ca din punct de vedere economic, respectiv "volum, forta si stabilitate", Romania se situeaza la marginea Uniunii Europene.

Acesta este motivul pentru care ôsuntem extrem de influentati de optimismul sau dimpotriva, prudenta, din mediile de afaceri internationale si un stranut la Bruxelles ne cauzeaza o pneumonie cu complicatiiö.

Cu toate acestea, reprezentantul ARBOinteractive a mai spus ca ôpartea buna este semnul din fata cifrei pe care il invidiaza celelalte medii de comunicareö, care continua sa atraga tot mai putine investitii in publicitate.



In acelasi timp, Calin Rotarus a precizat ca suma de 43,7 milioane lei prezentata miercuri de PwC Romania pentru semestrul 1 al anului se refera doar la un numar de companii care sunt afiliate la studiul IAB.

ôNu fac parte din acest studiu entitati remarcabile, cum ar fi cele prin care sunt reprezentate companii uriase, cum ar fi Google, Facebook, Yahooö, a mai afirmat Rotarus, estimand ca unele din ele au avut o crestere spectaculoasa in 2011, mult mai mare decat restul pietei.

Managing directorul ARBOinteractive a atras atentia si asupra fragmentarii pietei, care determina iar o majorare suplimentara a cifrei raportate.

In actualul context economic, ôcresterea exprimata de studiul IAB e un semnal foarte pozitiv, iar daca tinem cont si de cresterile mai mari de pe search si Facebook, foarte probabil depasim cei 15-20% estimati initialö.

Piata de publicitate online a crescut in primele sase luni ale anului cu 4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 43,7 milioane lei, dupa ce in prima jumatate din 2010 inregistrase un avans mult mai mare, de 65%

Mai a reprezentat cea mai buna luna din prima jumatate a anului, se arata in studiul realizat de PricewaterhouseCoopers pentru IAB Romania.

Din suma alocata publicitatii online in primul semestru, 34% reprezinta investitiile facute de companii din domenii precum cel financiar, telecom sau auto.

Ruxandra Bandila, reprezentanta PwC Romania, a precizat pentru DailyBusiness.ro ca in a doua jumatate a lui 2010 tendinta a fost de crestere, dar in ceea ce priveste semestrul 2 din 2011, lucrurile trebuie privite in contextul macroeconomic actual, in care bugetele de publicitate au scazut.

In primul semestru al anului trecut, volumul de publicitate online din Romaniaáa crescut cu 65%ácomparativ cu aceeasi perioada din 2009,áatingand un nivel record deá42,05 milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro). Aceasta a fostácea mai mare cifra inregistrata pana atunci pentru un semestru, incepand cu anul 2007, primul an in care IAB Romania si PwC Romania au demarat studiul "Romanian Online Advertising Study" (ROADS).
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 11 August 2020, 00:12
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter