- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Google a lansat, in teste, un sistem de publicitate targetata

11 Mar, 16:25 • Redactia DailyBusiness
Google a lansat miercuri un sistem care afiseaza publicitate pe web in functie de paginile vizitate de utilizatori si comportamentul acestora online, a scris BBC News.
Google a lansat, in teste, un sistem de publicitate targetata

Serviciul va fi testat in urmatoarele saptamani pe YouTube si Google.com, iar advertiserii vor putea contracta acest serviciu incepand cu aprilie. Initial de acest sistem vor beneficia doar o parte dintre advertiserii selectati de Google.

Sistemul foloseste un cookie (fisier text salvat pe calculatorul utilizatorului – n.r.) care urmareste si inregistreaza ce site-uri sunt vizitate de utilizatori. In functie de profilul acestora si timpul petrecut de useri pe ele, Google afiseaza reclame ce i-ar putea interesa.

„De exemplu daca un utilizator este pasionat de calatorii, vizitand des site-uri de turism, Google ar putea sa-i afiseze reclame in consecinta”, au declarat reprezentantii Google. „Consideram ca reclamele sunt o sursa valoroasa de informatii pentru utilizatorii de Internet. Prin afisarea de reclame mai relevante, putem creste de asemenea rata de click pe reclame si deci vanzarile companiilor”, a mai transmis Google.

Organizatiile care se ocupa cu protectia vietii private a utilizatorilor au insa o viziune diferita.

„Google ar putea sa incite populatia in a folosi acest sistem, dar adevarul este ca acest serviciu va urmari fiecare miscare a internautilor, fara sa intereseze daca este ceva privat sau personal”, a declarat Simon Davies, presedinte al Privacy International.

Oficialii Google au replicat: „Google nu va asocia cookie-ul cu site-uri preum cele religioase, cu continut sexual, de sanatate sau cele de servicii financiare. Pe acestea, reclama va aparea ca de obicei”, a declarat un purtator de cuvant al Google.

Sistemul lansat de Google a primit OK-ul oficialilor din cadrul organismului de reglementare Information Commissioner’s Office din Marea Britanie. Acestia au remarcat ca sistemul permite setarea de catre internauti a nivelului de control si a nivelului la care informatiile culese de Google sunt folosite pentru a servi utilizatorilor publicitate targetata.