- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

MySpace colaboreaza cu 4 case de discuri pentru a concura iTunes

25 Sep, 11:01 • Redactia DailyBusiness
MySpace, cea mai mare retea de socializare din lume, ce apartine grupului News Corp, a anuntat joi ca a incheiat un acord de colaborare cu 4 mari case de discuri internationale, in incercarea de a concura cu serviciul online iTunes, oferit de Apple, a scris Reuters.
MySpace colaboreaza cu 4 case de discuri pentru a concura iTunes

MySpace Music este menit sa isi atraga utilizatorii oferind o combinatie de muzica gratuita nelimitata, cataloage muzicale cuprinzatoare, bilete la concerte si diverse produse.

Lansarea noului serviciu a fost marcata de speculatii privind data debutului si continuarea cautarii unui director executiv.

Cea mai mare provocare pentru noua companie mixta a fost semnarea unui acord cu cea de-a patra casa de discuri din lume, EMI Music, care s-a prelungit pana la cateva ore inainte de anuntarea lansarii serviciului, conform Reuters.

MySpace Music a semnat acorduri de licenta cu The Orchard, un mare distribuitor de muzica independenta de la sute de case de productie mici si cu Sony/ATV, o firma cu capital mixt detinuta de Sony Corp si vedeta pop Michael Jackson.

In aprilie, MySpace a confirmat ca a acceptat formarea unei companii mixte alaturi de Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment si Warner Music Group. Marile companii au convenit sa preia mici participatii in cadrul noii afaceri, intr-un raport ce reflecta, probabil, cotele de piata detinute. Acest lucru inseamna ca Universal urmeaza sa aiba cea mai mare participatie, iar EMI cea mai mica.

Casele de discuri, ce se confrunta cu diminuarea vanzarilor, sunt dornice sa beneficieze de veniturile diversificate ale MySpace Music, ce obtine bani din publicitatea online, din descarcarea de muzica prin intermediul Amazon.com, a tonurilor de apel si in cele din urma, din vanzarea de marfuri si de bilete la concerte.

Directorii din industria muzicala au spus ca refuzul iTunes de a aplica preturi variabile in loc de a impune un pret de 99 de centi pentru fiecare cantec sau de a vinde toate albumele ca melodii individuale, le-a afectat vanzarile.