NEW MEDIA

Oamenii cu influenta in social media nu sunt intangibili: Invata cum sa ii atragi de partea proiectelor tale

23 octombrie 2010, ora 00:01, autor(i): Alex Goaga 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
FbTw-mica.jpg
Este scopul nr. 1 al marketing-ului interactiv - a atrage oameni cu influenta foarte mare in social media, acele persoane active, cunoscute in piata, care sa iti promoveze si sa vorbeasca despre proiectul tau. Dar cum sa reusesti acest lucru, daca nu te numesti nici Apple si nici Google?
DailyBusiness.ro ofera cateva sfaturi despre cum sa atragi oameni influenti din social media, cum sa ii determini sa te promoveze si sa raspandeasca vestea despre proiectele tale. Fiind persoane cunoscute, respectate, o vorba buna de la acestia si sustinerea lor poate fi nepretuita.

Cine sunt cei mai influenti oameni din online? Vezi aici Top 25 realizat de DailyBusiness.ro.

Primul lucru - Persoanelor influente nu le pasa de brandul tau, ci de ideea ta



Multi dintre cei ce sunt relativ noi in spatiul social media isi doresc ca oamenii cu influenta sa sprijine brandurile lor, proiectele si evenimentele speciale. Multi considera ca pot sa ii contacteze si daca le prezinta un brand anume, acestia vor dori, in mod natural, sa se alature proiectului.

Aceasta abordare reprezinta o greseala des intalnita, de cele mai multe ori neaducand rezultatele scontate, considera expertul pe social media Sam Rosen, fondatorul ThoughtLead.com.

Bineinteles, daca ai rezerve mari de bani, iti poti permite sa platesti oamenii cu reala influenta pentru a-ti sprijini proiectul. Atentie insa, aici ar putea interveni probleme de etica, anumite persoane putand contesta veridicitatea celor afirmate de oamenii influenti, acestia fiind la randul lor "influentati", in mod direct, de sumele oferite.

Din fericire, exista si numeroase alte cai, creative. De fapt, trebuie sa renunte la ideea de a "incerca" sa "atraga" cu orice pret un om cu influenta in social media, bazandu-se pe brand-ul personal sau al companiei pe care o reprezinta. In locul acestui lucru, trebuie sa incerce sa creeze modalitati noi de a inspira, si nu doar pe cei mai relevanti din piata, ci cat mai multe persoane, pentru a se alatura ideii, proiectului, initiativei. Si acest lucru necesita un fel de gandire cu totul diferit.

Cum sa "inspiri" o persoana influenta?

Nimeni nu vrea sa fie omul tau de vanzari, cu exceptia celor ce sunt platiti. Dar absolut toti, inclusiv oamenii cu influenta in social media, vor vrea sa participe la ceva ce este interesant si important, ceva ce este creativ, aduce noi idei si inspira atitudini si trenduri.

Iata patru metode creative prin care poti inspira "celebritatile online" pentru a se imbarca alaturi de tine in sustinerea proiectului tau.

1. Nu cere sprijin pentru brandul tau

In loc de a te duce la un om influent si a-i spune "Uite, am si eu proiectul acesta, care apartine de brand-ul acesta. Vrei sa ma sprijini sa cresc acest produs/site?", spune-i "Am aceasta idee, care are legatura cu brand-ul meu prin simplul fapt ca este ideea mea, dar este independenta de el. Proiectul are in spate o cauza, zic eu, de interes general, o cauza utila". Este important ca proiectul sa ofere o lectie, sa impinga oamenii sa aiba initiativa, sa-i inspire. Or, un brand, daca nu este unul foarte mare, rareori inspira cu adevarat. In schimb, trebuie sa convingi oamenii ca merita sa adere la o anumita cauza, la o anumita viziune.

De exemplu, in Romania, "a prins" foarte bine proiectul - LetsDoIt Romania", care a atras pe unii dintre cei mai influenti oameni din social media autohtona. Proiectul a implicat ca, intr-o anumita zi, oamenii sa stranga gunoaiele din anumite regiuni.

"Daca ai ceva exceptional, un produs, un serviciu, o idee, sau o campanie, poti incerca sa implici utilizatori influenti in a participa la comunicarea produsului respectiv, si apoi, in functie de raspunsul lor, ii poti gasi pe cei intr-adevar entuziasmati de el, pe care sa-i motivezi suplimentar", crede Ionut Oprea, seful IAB Romania.

2: Ideea trebuie "sa prinda" la cat mai multi si sa aiba un motto puternic

Ideea proiectului tau trebuie "sa prinda" la cat mai multe persoane, sa aiba acea capacitate de a se raspandi, sa fie "catchy". O idee este deseori mai puternica decat un brand. Ideea trebuie sa aiba un motto puternic - "Just Do It!" sau "Fara Frica!". Trebuie sa fie ceva cu care oamenii sa se poata identifica, care sa atraga, care sa poata sa fie usor de rostit si de memorat.

... dar trebuie sa si ofere valoare adaugata celor ce sprijina proiectul

O idee buna, cu un motto puternic, nu este suficienta insa. Da, vei reusi sa atragi probabil multe vizualizari si multi fani/like-uri, dar nu vei oferi valoare in viata utilizatorului final.

De exemplu, o idee care poate fi aplicata pentru a folosi tuturor este sa tii interviuri de cateva minute sau chiar doar de 60 de secunde cu persoanele influente care sunt de acord si sprijina efortul. Printre intrebari, poti strecura una pe care sa o gaseasca folositoare majoritatea celor ce sunt alaturi de tine in demersul tau. Oamenii vor auzi astfel opinii de la persoane respectate pe social media.

3.Fii creativ, dar accesibil

Atunci cand a descris practicile financiare ale companiei Salesforce.com, CEO-ul companiei, Marc Benioff, a spus ca platforma software dezvoltata este revolutionara, dar metodele de promovare si prezentare au fost extrem de traditionale.

In mod similar, este important sa lasi frau liber imaginatiei si creativitatii, pentru a crea ceva nou - de exemplu, sa iei o idee traditionala (sa spunem, o conferinta despre marketing) si sa o duci la o extrema (sa o faci, de pilda, "cea mai scurta conferinta de marketing din Romania"). Totodata insa, exista multe proiecte si idei ciudate, avangardiste, care sunt greu accesibile utilizatorilor dar si persoanelor cheie in social media.

Preluand ideea anterioara, a tine interviuri de doar cateva minute sau chiar cateva secunde cu oamenii influenti din social media, pe diferite teme, este o idee ce poate "sa prinda" si sa atraga, insa nu trebuie sa devina inaccesibila.

Ionut Oprea spune ca el promoveaza pe blog, Twitter dar si pe Facebook site-urile, blog-urile, campaniile si serviciile web romanesti care i se par interesante. "Nu reusesc, din cauza timpului limitat, sa scriu despre toate, insa incerc", spune el.

Cristian Manafu, manager al companiei ce organizeaza evenimente Evensys, priveste din alta perspectiva.

"Omul cu influenta trebuie sa fie apropiat de proiect, domeniu sau subiect pentru a avea mai multa credibilitate si impact. E important sa aiba o recunoastere mare, dar la fel de mult conteaza felul in care este perceput de audienta sa si a proiectului respectiv. Trebuie sa fie dispus sa se implice destul de mult si sa isi asume un rol de ambasador. Si poate cel mai important aspect este dat de capacitatea lui de a genera reactii, schimbare si tot felul de amanunte care sa duca intr-un final la realizarea proiectului", spune Manafu.

Ce parere aveti? Cum considerati ca pot fi atrasi "oamenii-cheie" din social media sa sprijine un proiect sau o idee?
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 09 Martie 2021, 12:37
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter