- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Online Dating: Cum faci bani din sentimentele oamenilor

16 Jun, 14:25 • emanuel.ceciu
Retelele sociale de genul Facebook, Hi5 sau Neogen sunt intr-o crestere sustinuta. Cum ar trebui sa arate un astfel de portal, ce trebuie sa ai in vedere pentru extinderea proiectului in alte tari, cum poti monetiza proiectul si ce fete a intalnit seful Neogen prin intermediul portalului sau, s-a discutat, printre altele, la conferinta Ro New Media 3.0.
Online Dating: Cum faci bani din sentimentele oamenilor

Robert Wuttke (foto), sociolog&istoric, fondator al be2 (Germania)

– Reteaua sociala b2 a inceput in 2004 cu 2 oameni, si a devenit profitabila in 6 saptamanii de la lansare. In prezent, opereaza in 36 de tari, avand peste 14 milioane membri. Are 263 de angajati.

– Cum sa extinzi in alte tari o retea sociala? Produsul trebuie standardizat, astfel incat sa se potriveasca peste tot anumite segmente. De asemenea, trebuie sa se aiba in vedere crearea unui balans monetar eficient – crestere constanta a afacerilor si a profitului. Adaugarea canalelor de marketing locale, cresterea mix-ului media – nu doar online ci si offline. Masurarea eficienta a produsului, a reactiilor utilizatorilor. Adaugarea unor elemente specifice tarii in care se extinde reteaua sociala.

– Internationalizarea produsului implica si unele riscuri: competitori locali, calitate insuficienta pentru cererile locale, complexitate organizationala, lipsa de focus, incetinirea dezvoltarii produsului, nevoia de mai multi bani.

– Cum ar intra un jucator mare pe alte piete? Ar alege un domeniu rasunator, s-ar hotari in ce limba sa fie portalul, preturi si costuri bine calculate. Ar incerca sa inteleaga bine piata inainte sa intre pe ea.

– Cum pot lupta jucatorii locali in momentul in care jucatori internationali intra pe piata? Dezvoltare mai rapida si centrata puternic pe piata locala, incheierea de parteneriate cu canale media locale, strategie centrata si adaptabila.

Calin Fusu CEO Neogen a descris cateva experiente personale cu „fete intalnite prin intermediul site-ului”

– Prima s-a saturat de mine in 3 saptamani. Apoi s-a intors, apoi a plecat. I-am zis ca este inteligenta si avem nevoie de PR la Neogen. A fost prima.

– Ioana – e o artista. Picteaza.

– Ileana Stere – n-am cunoscut-o ca si dating, lucreaza la o companie si e aici in sala.

– Alexandra Dinca – a devenit alt PR Neogen

– Sa nu ne limitam la fete – Catalin Tenita, unul dintre cei mai buni angajati Neogen.

– Ionut Oprea, si el marketing Neogen la vremea lui

– Florin Grozea, are si el multe fane…

– Calin Rotarus cred ca e in grupul de pescuit

– Daniela Aciu, am descoperit-o recent, participa acum la un concurs de Miss.

– Primul lucru pe care il faci inainte de a te inscrie pe o retea sociala este sa iti creezi un brand, un nume. Apoi te intereseaza sa-ti definesti profilul, contextul social. Urmatorul pas este sa iti cauti prieteni – sex, varsta, locatie, studii, ocupatie si asa mai departe.

– Rezultatul – iti aduni „o tona de prieteni”. Poti intra intr-un nou context social.

Targeting-ul pentru publicitate se poate face pe Neogen in functie de oras, varsta, sex.

– Neogen nu se pozitioneaza ca un site de dating, ci de social networking.

– Concluzii – internautii sunt pasionati de retelele sociale, toti cred ca avem profile pe cel putin 2-3. Increderea in brand-uri, ca si in prieteni, se construieste in timp.

Dan Boabes, director general, Simplus , a discutat despre monetizarea retelelor sociale

– Pentru monetizare trebuie sa „tunam” site-urile, sa le aranjam astfel incat sa se potriveasca si cu sistemul nostru. Trebuie de asemenea sa vedem care sunt tendintele.

– Probleme: Increderea in profile. Lipsa increderii in sistemul de plata. Predomina un anumit sex. Modul de utilizare a datelor si informatiilor personale.

– Probleme organizatorice: relevanta profilelor, vechimea profilelor si a datelor de contact, informatii insuficiente sau nerelevante.

– Cum am adresat problema „lipsa increderii”- realizarea de profile video, realizarea de profile garantate, verificate.

– Incredere in sistemul de plata – utilizatorii au urmatoarele problemele: imi va fi confirmata plata? Am incredere in numarul de SMS? Balanta plata/rasplata este corecta? Daca nu imi este confirmata plata, am unde sa reclam suport non-stop?

– Exista doua tipuri de site-uri sociale, in ceea ce priveste sistemul de monetizare – site-ul liber, ce incaseaza din publicitate si din bunuri virtuale, si site-uri premium, ce se bazeaza pe plata unei anumite perioade de acces pe portal.

Piata de online dating in Romania nu depaseste 2 mil. euro. In Marea Britanie se cifreaza la 110 mil. euro/an.

– Site-urile free vor domina piata in viitor. Va exista o diversificare a site-urilor de nisa. Vor exista asistenti virtuali. Vor fi utilizate din ce in ce mai multe servicii de certificare.