- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Peste 12.000 de romani inselati pe Facebook, printr-un fals concurs Orange

15 Feb, 11:16 • Redactia DailyBusiness
Un numar de 12.000 de utilizatori de Facebook au cazut victimele unei escrocherii care foloseste se prezinta un asa-zis concurs organizat de catre Orange Romania, atentioneaza reprezentantii Bitdefender.
Peste 12.000 de romani inselati pe Facebook, printr-un fals concurs Orange

„Orange Romania iti da sansa sa castigi un Samsung Galaxy II, trebuie doar sa dai Like + Share. Succes!”, acesta este mesajul prin care pagina de Facebook „Concurs Orange Romania” atrage utilizatorii.

Premiul scos la falsul concurs ar fi un smartphone si o tableta.

„Odata ce au dat Like, victimele s-au abonat, practic, la pagina respectiva, astfel incat vor primi in NewsFeed continutul postat pe aceasta, inclusiv link-uri periculoase.  Pe de alta parte, cei care au dat Like pozei, ajuta indirect la popularizarea paginii escrocheriei. Actualmente sunt peste 12.000 de like-uri si tot atatea Share-uri pe o poza si 10.000 de like-uri si tot atatea Share-uri pe o alta imagine a premiului”, explica reprezentantii Bitdefender, prin intermediul unui comunicat de presa.

Potrivit acestora, ingrijorator este si faptul ca primul post pe pagina contine un link catre un torent, lucru care  ridica semne de intrebare.

„Deocamdata, linkul nu duce nicaieri, insa nu este exclus ca torentul sa constituie canal de raspandire al unei amenintari informatice mult mai periculoase, iar aceasta initiativa sa fie de fapt o actiune de colectare de date, adica de persoane care sa amplifice retransmiterea ulterioara”, potrivit Bitdefender.

De asemenea, reprezentantilor aceleiasi companii mai spun ca mecanismul de raspandire al inselatoriei este unul eficient, fiind bazat pe „diseminarea benevola a malware-ului”.

„Exista doua cai prin care utilizatorii pot cadea in cursa: fie le apare pe Perete sau in Fluxul de Stiri un mesaj care promoveaza concursul, fie in Fluxul lor de stiri apare un mesaj postat de un prieten, insotit o poza a premiului si instructiunile de participare. Pentru a intra in concurs, e nevoie de un Like si de un Share”, au adaugat reprezentantii aceleiasi companii.

In functie de calea prin care ajung sa „intre in schema”, utilizatorii sunt invitati sa intreprinda doua actiuni, al caror scop real este sa amplifice propagarea escrocheriei.

Mai intai acceseaza pagina concursului, careia trebuie sa-i dea Like, dupa care trebuie sa intre in sectiunea Photos  unde li se cere sa dea un nou Like si sa partajeze fotografia premiului.