- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Piata de publicitate online a scazut cu 10% in 2009, dar S2 a adus semne bune

28 Apr, 13:59 • Redactia DailyBusiness
Piata de publicitate online din Romania s-a ridicat in 2009 la 65,2 mil. lei (circa 17 mil. euro), in scadere cu circa 10% fata de 2008. Scaderea este mica, in conditiile in care intreaga piata a inregistrat un regres de circa 33% pe TV, conform celui mai recent studiu ROADS, al IAB Romania.
Piata de publicitate online a scazut cu 10% in 2009, dar S2 a adus semne bune

Cifrele arata o crestere de 53% in 2009 fata de 2007 si o crestere de 3% pe final de an (semestrul 2 din 2009 fata de S2 din 2008).

In primul semestru din 2009, cand veniturile totale s-au ridicat la 25,5 milioane lei, piata a inregistrat o scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.

Pentru al doilea semestru al anului trecut, studiul evidentiaza o crestere de 3% fata de aceeasi cifra din 2008 si de 50% fata de 2007, veniturile ajungand la 39,7 milioane lei, cu 56% mai mult decat pe primul semestru al aceluiasi an.

Semnele de redresare ale pietei de publicitate online au inceput sa apara in luna septembrie, cand, comparativ cu august 2009, piata a inregistrat o crestere de 52%, de la 3,9 milioane lei, la 5,8 milioane lei. Trendul ascendent a continuat, iar in luna decembrie 2009 au fost inregistrate cele mai mari venituri, comparativ cu 2008 si 2007, ele ajungand la 9 milioane lei, mult peste media intregului an.

„Editia pe al doilea semestru a studiului ROADS arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut”, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.

„Cea mai recenta editie a studiului ROADS reflecta faptul ca piata de publicitate online a depasit momentul critic al crizei si a avut o tendinta u?or ascendenta in cel de-al doilea semestru al anului trecut, fapt remarcabil tinand cont de evolutia generala a economiei. In plus, editia de fata marcheaza o participare record, nu mai putin de 18 companii de media online au furnizat cifrele de vanzari de publicitate pentru realizarea studiului ROADS, fata de 14 companii in primul semestru din 2009”, a declarat Ruxandra Bandila, Marketing, Communications and Business Development Director la PricewaterhouseCoopers Romania, partener in acest studiu.

Studiul derulat de IAB Romania si PricewaterhouseCooers structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii. Cea de-a doua editie a ROADS pentru anul 2009 a analizat al doilea semestru al anului 2009, furnizand analize comparative complete intre cei trei ani raportati pana acum (2007, 2008 si 2009).

Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers va demara culegerea de date la jumatatea anului 2010, va cuprinde analiza datelor corespunzatoare primului semestru al anului 2010. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.