- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Facebook sau Twitter, mai importante decat salariul pentru o treime din tineri

03 Nov, 13:49 • Redactia DailyBusiness
Dorinta tinerilor specialisti si a absolventilor de facultate de a avea mai multa libertate in folosirea mediilor de socializare, a dispozitivelor mobile si a internetului la locul de munca este suficient de puternica pentru a le influenta optiunea privind un viitor loc de munca, uneori mai puternica decat salariul, conform unui studiu international publicat de Cisco.
Facebook sau Twitter, mai importante decat salariul pentru o treime din tineri

Studiul a aratat ca unul din trei studenti si tineri angajati sub 30 de ani (33%) declara ca ar acorda prioritate libertatii de folosire a mediilor de socializare, flexibilitatii de folosire a dispozitivelor si mobilitatii la locul de munca fata de salariu in momentul acceptarii unei oferte de munca, indicand ca asteptarile si prioritatile noii generatii a fortei de munca globale nu sunt legate exclusiv de bani. 

Relationarea mobila, flexibilitatea privind folosirea dispozitivelor si imbinarea stilului de viata personal cu cel profesional sunt componente cheie pentru un mediu si o cultura de munca tot mai importante in stabilirea companiilor care vor atrage noul val de talente din industrie. 

Mai mult de doi din cinci studenti (40%) si tineri angajati (45%) au spus ca ar accepta o slujba platita cu un salariu mai mic daca ar avea flexibilitate privind alegerea dispozitivelor, acces la mediile de socializare si mobilitate in locul unei slujbe cu un salariu mai mare, dar cu flexibilitate redusa. 

La nivel global, mai mult de jumatate dintre studenti (56%) au declarat ca daca ar fi vorba de o companie care ar interzice accesul la mediile de socializare, fie nu ar accepta oferta de munca, fie ar accepta-o si ar gasi o modalitate de a eluda politica acelei companii. 

Aproximativ doi din trei studenti (64%) au spus ca intentioneaza sa puna intrebari legate de politicile de folosire a mediilor de socializare in timpul interviurilor pentru un loc de munca, iar unul din patru (24%) a spus ca acesta ar fi un factor de decizie cheie in acceptarea unei oferte. 

In realitate, mai mult de doi din cinci angajati (41%) au afirmat ca, pentru a-i recruta si atrage, companiile la care lucreaza au promovat o politica flexibila privind folosirea dispozitivelor si a mediilor de socializare. 

Aproape o treime dintre angajati la nivel global (31%) considera ca nivelul de cunoastere a modului de folosire a mediilor de socializare si a diverselor dispozitive a reprezentat un factor determinant la angajare. In cazul angajatilor carora li se interzice accesul de la distanta la retelele si aplicatiile corporative, principalul motiv in randul angajatilor este reprezentat de politicile corporative (48%), inclusiv influenta exercitata de cultura corporativa si impotrivirea privind facilitarea unei culturi de comunicare mai distribuita. 

In pofida acestui lucru, angajatii isi doresc o mai mare flexibilitate la locul de munca. Cel putin unul din patru angajati (29%) la nivel global a afirmat ca lipsa accesului la distanta i-ar influenta deciziile privind locul de munca, de exemplu parasirea companiei mai devreme, nu mai tarziu, delasarea sau refuzul direct al ofertei de munca.

 Importanta dispozitivelor si a informatiilor pe care le detin rivalizeaza cu importanta banilor. Jumatate dintre studenti si tineri angajati (49%) au spus ca mai degraba ar prefera sa isi piarda portofelul sau geanta decat smartphone-ul sau dispozitivul mobil. 

Mai mult de trei din patru angajati (77%) au mai multe dispozitive, cum ar fi un laptop si un smartphone sau mai multe telefoane si calculatoare. La nivel global, unul din trei angajati (33%) foloseste cel putin trei dispozitive in activitatea profesionala.

Majoritatea studentilor la nivel global – 7 din 10 (71%) –cred ca dispozitivele oferite de companie ar trebui sa poata fi folosite in scopuri profesionale, dar si personale deoarece comunicarea personala se imbina cu cea profesionala in stilul lor zilnic de viata. 

Patru din cinci studenti (81%) vor sa isi aleaga chiar ei dispozitivul cu care vor lucra la locul de munca – fie prin fonduri alocate pentru achizitionarea dispozitivului de munca preferat, fie prin folosirea unui dispozitiv personal pe langa dispozitivele standard asigurate de companie.

Aproximativ sapte din 10 angajati (68%) considera ca ar trebui sa li se permita in companie accesul la mediile de socializare si la paginile web personale cu ajutorul dispozitivelor primite de la companie.

Mai mult de doi din cinci studenti la nivel global (42%) considera ca respectivele companii ar trebui sa fie flexibile si intelegatoare fata de nevoia lor de a ramane conectati prin mediile de socializare si paginile web personale.

Stidiul Cisco Connected World Technology a cuprins peste 2.800 de studenti si tineri specialisti din 14 tari.