- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Retailerii online despre promovarea pe bloguri: Mai mult PR decat publicitate

30 Oct, 00:01 • mihaela.tudorancea
Investitiile in promovarea pe bloguri sunt inca mici, iar rezultatele imediate sunt vizibilitatea si notorietatea, acest demers fiind mai degraba un exercitiu de relatii publice decat advertising propriu-zis, spun principalii jucatori din retailul online care au ales aceasta metoda de promovare. Pe termen lung insa, spun ei, se poate dovedi o investitie valoroasa.
Retailerii online despre promovarea pe bloguri: Mai mult PR decat publicitate

„In primul rand, fiind un magazin online, dorim sa fim in atentia cat mai multor segmente importante pentru afacerea noastra. La momentul acesta, investitiile noastre in bloguri sunt destul de mici comparativ cu restul investitiilor in media, insa pe masura ce descoperim bloguri noi si interesante le contactam pentru parteneriate, deci suntem inca intr-un proces continuu de selectie”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Madalin Durca, director de marketing al retailer-ului online Pcfun.ro, aflat in portofoliul omului de afaceri Marius Ghenea.

Metoda de selectie a bloggerilor este credibilitatea, notorietatea si traficul, potrivit reprezentantului Pcfun.ro. In prezent, magazinul are o relatie de parteneriat cu 15 bloguri, insumand circa 500.000 de vizitatori unici pe luna, insa este inca in procesul de recrutare.

„Rezultatele investitiei in promovarea pe bloguri se vor vedea insa pe termen lung. In mediul virtual, ca si in mass media traditionala, totul se construieste in timp. Desigur, pentru un magazin online click-ul si conversia sunt importante, insa e bine sa ai o perspectiva a lucrurilor pe termen mai lung”, a precizat Durca.

Magazinul online Pcfun.ro a inregistrat in 2006 vanzari de aproximativ 2 milioane de dolari, iar pentru 2007 a atins o cifra de afaceri de 7,5 milioane de dolari. Pentru anul 2008, reprezentantii Pcfun.ro estimeaza o cifra de afaceri de 15 milioane de dolari.

Marius Ciocan, director executiv al al FunGift.ro, a ales promovarea prin bloguri in 2006, cand, potrivit acestuia, nu erau mai mult de 5-10 bloggeri cunoscuti. „S-a dovedit ca am facut o miscare inteleapta. Nu am folosit alte metode de promovare externe in afara de conceptul de „promovare cu ajutorul blogurilor”. Legat de investitie… ea este mica, comparativ cu orice alt mijloc de promovare. Nu stiu o suma exacta si poate ca nici nu conteaza foarte mult cifra. Cred ca un blog este un formator de opinie si ca forta de promovare a unui blog nu o poti gasi in alta parte”, a declarat pentru DailyBusiness.ro, Marius Ciocan.

Fungift.ro a raportat o cifra de afaceri de 160.000 de euro in 2007, o crestere de trei ori fata de 2006. Pentru anul curent, Marius Ciocan estimeaza o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Managerul FunGift.ro este de parere ca rezultatele imediate sunt greu de contabilizat. „Am castigat probabil o crestere de notorietate. Este greu de cuantificat un rezultat imediat. O promovare ce foloseste ca vehicul media blogul este un exercitiu de relatii publice, mai mult decat unul de advertising. Iar cresterea imediata a numarului vizitelor sau al vanzarilor nu este telul nostru”, a declarat Marius Ciocan.

Compania de marketing si comunicare online SwissPlan.biz, impreuna cu site-ul IT PCNews.ro, au observat potentialul acestui tip de promovare, organizand un concurs de blogging al carui cel mai mare premiu este de 10.000 de dolari.

„Am ales sa implicam in acest proiect o parte din companiile care ne sunt clienti in proiecte de promovare online fiindca este un pas natural in dezvoltarea Internetului, respectiv in dezvoltarea relatiei de comunicare si colaborare dintre bloggeri si mediul de afaceri, referindu-ma in special la producatorii si comerciantii de produse ce se preteaza la comertul online”, a declarat Albert Budica, business consultant in cadrul companiei SwissPlan.biz.

Principala investitie pe care PCNews.ro, SwissPlan.biz si sponsorii au facut-o si o fac in continuare este timpul dedicat analizarii articolelor scrise de bloggeri, a precizat Budica. „La un simplu calcul, sunt cateva sute de bloguri inmultit cu cateva zeci de sponsori, despre care se scrie – deci, vorbim de multe mii de articole de analizat”, a precizat Budica.

In cadrul concursului s-au inscris aproximativ 240 de bloguri, din care unii s-au retras, iar altii s-au inscris la recomandarea unor bloggeri deja inscrisi. Unele bloguri au 5 vizitatori pe zi, din declaratiile proprii, iar altele 1.500. „Nu avem o statistica completa in aceasta privinta, fiindca nu toti blogerii sunt familiarizati cu metodele de monitorizare trafic web precum Google Analytics”, a adaugat Budica.

Nu toti cei care au apelat la aceasta metoda sunt pe deplin satisfacuti de rezultatele sale. „Promovarea prin bloguri a avut foarte putine rezultate care pot fi cuantificate imediat„, a declarat Octavian Ion Sacota, manager al CadouriHaioase.ro. Colaborarea cu circa 20 de bloguri a avut un rezultat imediat de crestere usoara a numarului de vizitatori, insa acest lucru nu s-a concretizat in vanzari „, a precizat Ion Sacota.

In ceea ce priveste promovarea pe bloguri, Albert Budica de la SwissPlan.biz este de parere ca tendinta se va extinde incet si sigur, „fiindca oamenii simt nevoia sa se exprime, iar potentialii sponsori doresc sa se promoveze intr-un mod original si fara intreruperi”.