NEW MEDIA

Retailerii online despre promovarea pe bloguri: Mai mult PR decat publicitate

30 octombrie 2008, ora 00:01, autor(i): Irina Crudu   | 3 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
2AnalizaPromovareBloguri2.jpg
Investitiile in promovarea pe bloguri sunt inca mici, iar rezultatele imediate sunt vizibilitatea si notorietatea, acest demers fiind mai degraba un exercitiu de relatii publice decat advertising propriu-zis, spun principalii jucatori din retailul online care au ales aceasta metoda de promovare. Pe termen lung insa, spun ei, se poate dovedi o investitie valoroasa.
"In primul rand, fiind un magazin online, dorim sa fim in atentia cat mai multor segmente importante pentru afacerea noastra. La momentul acesta, investitiile noastre in bloguri sunt destul de mici comparativ cu restul investitiilor in media, insa pe masura ce descoperim bloguri noi si interesante le contactam pentru parteneriate, deci suntem inca intr-un proces continuu de selectie", a declarat pentru DailyBusiness.ro Madalin Durca, director de marketing al retailer-ului online Pcfun.ro, aflat in portofoliul omului de afaceri Marius Ghenea.

Metoda de selectie a bloggerilor este credibilitatea, notorietatea si traficul, potrivit reprezentantului Pcfun.ro. In prezent, magazinul are o relatie de parteneriat cu 15 bloguri, insumand circa 500.000 de vizitatori unici pe luna, insa este inca in procesul de recrutare.

"Rezultatele investitiei in promovarea pe bloguri se vor vedea insa pe termen lung. In mediul virtual, ca si in mass media traditionala, totul se construieste in timp. Desigur, pentru un magazin online click-ul si conversia sunt importante, insa e bine sa ai o perspectiva a lucrurilor pe termen mai lung", a precizat Durca.



Magazinul online Pcfun.ro a inregistrat in 2006 vanzari de aproximativ 2 milioane de dolari, iar pentru 2007 a atins o cifra de afaceri de 7,5 milioane de dolari. Pentru anul 2008, reprezentantii Pcfun.ro estimeaza o cifra de afaceri de 15 milioane de dolari.

Marius Ciocan, director executiv al al FunGift.ro, a ales promovarea prin bloguri in 2006, cand, potrivit acestuia, nu erau mai mult de 5-10 bloggeri cunoscuti. "S-a dovedit ca am facut o miscare inteleapta. Nu am folosit alte metode de promovare externe in afara de conceptul de "promovare cu ajutorul blogurilor". Legat de investitie... ea este mica, comparativ cu orice alt mijloc de promovare. Nu stiu o suma exacta si poate ca nici nu conteaza foarte mult cifra. Cred ca un blog este un formator de opinie si ca forta de promovare a unui blog nu o poti gasi in alta parte", a declarat pentru DailyBusiness.ro, Marius Ciocan.

Fungift.ro a raportat o cifra de afaceri de 160.000 de euro in 2007, o crestere de trei ori fata de 2006. Pentru anul curent, Marius Ciocan estimeaza o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Managerul FunGift.ro este de parere ca rezultatele imediate sunt greu de contabilizat. "Am castigat probabil o crestere de notorietate. Este greu de cuantificat un rezultat imediat. O promovare ce foloseste ca vehicul media blogul este un exercitiu de relatii publice, mai mult decat unul de advertising. Iar cresterea imediata a numarului vizitelor sau al vanzarilor nu este telul nostru", a declarat Marius Ciocan.

Compania de marketing si comunicare online SwissPlan.biz, impreuna cu site-ul IT PCNews.ro, au observat potentialul acestui tip de promovare, organizand un concurs de blogging al carui cel mai mare premiu este de 10.000 de dolari.

"Am ales sa implicam in acest proiect o parte din companiile care ne sunt clienti in proiecte de promovare online fiindca este un pas natural in dezvoltarea Internetului, respectiv in dezvoltarea relatiei de comunicare si colaborare dintre bloggeri si mediul de afaceri, referindu-ma in special la producatorii si comerciantii de produse ce se preteaza la comertul online", a declarat Albert Budica, business consultant in cadrul companiei SwissPlan.biz.

Principala investitie pe care PCNews.ro, SwissPlan.biz si sponsorii au facut-o si o fac in continuare este timpul dedicat analizarii articolelor scrise de bloggeri, a precizat Budica. "La un simplu calcul, sunt cateva sute de bloguri inmultit cu cateva zeci de sponsori, despre care se scrie - deci, vorbim de multe mii de articole de analizat", a precizat Budica.

In cadrul concursului s-au inscris aproximativ 240 de bloguri, din care unii s-au retras, iar altii s-au inscris la recomandarea unor bloggeri deja inscrisi. Unele bloguri au 5 vizitatori pe zi, din declaratiile proprii, iar altele 1.500. "Nu avem o statistica completa in aceasta privinta, fiindca nu toti blogerii sunt familiarizati cu metodele de monitorizare trafic web precum Google Analytics", a adaugat Budica.

Nu toti cei care au apelat la aceasta metoda sunt pe deplin satisfacuti de rezultatele sale. "Promovarea prin bloguri a avut foarte putine rezultate care pot fi cuantificate imediat", a declarat Octavian Ion Sacota, manager al CadouriHaioase.ro. Colaborarea cu circa 20 de bloguri a avut un rezultat imediat de crestere usoara a numarului de vizitatori, insa acest lucru nu s-a concretizat in vanzari ", a precizat Ion Sacota.

In ceea ce priveste promovarea pe bloguri, Albert Budica de la SwissPlan.biz este de parere ca tendinta se va extinde incet si sigur, "fiindca oamenii simt nevoia sa se exprime, iar potentialii sponsori doresc sa se promoveze intr-un mod original si fara intreruperi".
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
blogger a spus:
30/10/2008 11:55
asteptam extinderea despre care vorbesc toti. si cat mai repede.
 
Ionut Oprea a spus:
01/11/2008 11:17
1. In primul rand, articolul prezinta doar o parte a pietei de publicitate pe bloguri. Da, publicitatea pe bloguri e un segment micut al publicitatii online din Romania, insa publicitatea pe bloguri facuta de retailerii online e doar o parte din publicitatea pe bloguri de la noi.

2. Apoi, vanzarile pe site depind de site-ul propriu-zis intr-o masura cel putin la fel de mare fata de mediile in care se promoveaza. Vorbim de inventar, de usability, si de o masurare a rezultatelor dincolo de incercarea de a avea rezultate instant, adica "daca eu am intrat in secunda asta pe site si nu am cumparat ceva, deja e un esec." E gresit sa te astepti la orice campanie de publicitate, in orice mediu ai realiza-o, sa iti creasca vanzarile peste asteptari, daca nu esti pregatit pentru asta.

3. Nici chiar marketingul direct nu inseamna rezultate instantanee, ci ajungerea la rezultate prin mai multe etape succesive, si masurarea rezultatelor in fiecare etapa. E gresit sa te astepti sa sari pasi, si sa convertesti cat mai multi din vizitatorii unui site direct in cumparatori. Instantaneu.

4. La mentalitatea retailerilor online de la noi a contribuit si Google, prin paradigma AdWords, care, bine masurata, iti permite sa masori componenta de marketing direct a unei campanii de search. Si asta e unul din motivele pentru care, unii din ei cel putin, au inteles gresit ca asta e singurul mod eficient de publicitate sau ca e cel mai eficient.Nu, e doar unul care iti ofera un mod facil de a analiza niste rezultate, in contextul in care poate nu reusesti sa ti le analizezi (la fel de bine) pentru alte canale.Din nou, aici nu ai mai multe rezultate, ci ai posibilitatea sa masori mai mult (nici aici nu masori tot) cu ajutorul instrumentelor dedicate, dincolo, unde pretinzi ca "nu ai rezultate", e o problema de masurare a rezultatelor, si de urmarirea tuturor etapelor necesare pana la rezultatele finale.
 
Irina Crudu a spus:
03/11/2008 14:17
Va multumesc pentru feedback. Citisem si pe blogul dumneavoastra acest comentariu. As vrea sa va raspund punctual.

1. Articolul se cheama 'Retailerii online despre promovarea pe bloguri'. Doar de aceasta portiune m-am ocupat. Nu am extrapolat discutia la intreaga piata de publicitate pe bloguri si cred ca am fost destul de clara in ceea ce priveste acest lucru. Deci nu vad utilitatea comentariului 'dar e pacat sa ramana necomentat, pentru ca altfel unii l-ar putea lua de bun'. Nu cred, totusi, ca am publicat vreo informatie eronata.

2-3. In tot articolul este o singura parere negativa. Nimeni nu a spus ca daca un vizitator a intrat pe site si nu a cumparat ceva este un esec. Nici unul din cei care mi-au raspuns la intrebari nu se astepta la cresteri impresionante sau peste noapte ale vanzarilor.

O zi frumoasa!
 
Materialele zilei din NEW MEDIA
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Luni, 25 Septembrie 2017, 07:19
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter