NEW MEDIA

Retailul IT online sufera din cauza scaderii puterii de cumparare in prima parte a anului

26 februarie 2008, ora 16:38   | 2 comentarii publicate
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
Cresterea ratelor si a valorii facturilor pentru majoritatea romanilor a anulat multe din intentiile de cumparare de produse IT&C
Cresterea ratelor si a valorii facturilor pentru majoritatea romanilor a anulat multe din intentiile de cumparare de produse IT&C
Magazinele online de retail IT si electronice au inregistrat scaderi ale veniturilor in lunile ianuarie si februarie, fata de lunile noiembrie-decembrie, ca urmare a scaderii puterii de cumparare derivata din instabilitatea cursului euro fata de leu, cresterea preturilor si a ratelor catre banci, spun reprezentanti din industrie.
Spre deosebire de primele doua luni ale anului in curs, in perioada ianuarie-februarie a anului 2007 magazinele online au inregistrat, in general, cresteri ale vanzarilor fata de lunile noiembrie-decembrie 2006 din punct de vedere valoric, conform oficialilor retailerilor.

"Numarul de comenzi inregistrate de la inceputul anului pana in prezent a fost similar cu numarul celor din noiembrie-decembrie. Valoric insa, acestea au scazut cu circa 30%-35%", a declarat pentru DailyBusiness Mugur Frunzetti, managing partner Grifon Group, compania care detine magazinul online MarketOnline.ro.

Acesta a spus ca, pe langa involutia valorii leului fata de euro, care a dus la cresteri de pret pentru unele produse, au crescut de asemenea si valorile facturilor pe care romanii le platesc lunar.

"Aceasta scadere a puterii de cumparare a romanilor nu am resimtit-o doar noi, ci si alti jucatori din piata. Toti cei cu care am vorbit si care activeaza pe segmentul de retail online IT, electronice si electrocasnice au spus acelasi lucru", a continuat Frunzetti.



In decembrie 2007, MarketOnline.ro a realizat vanzari in valoare de 1,1 mil. euro, la o cifra de afaceri pe intreg anul de 5,56 mil. euro.

"Pentru 2008 ne propunem afaceri de circa 15 mil. euro. Speram sa putem atinge aceasta suma, cursul euro-leu sa se stabilizeze, iar piata sa se redreseze", a continuat acesta.

In cazul PCGarage, scaderile valorice fata de lunile noiembrie-decembrie resimtite in ianuarie-februarie au fost similare.

"Intr-adevar, am inregistrat o scadere a valorii vanzarilor pe ianuarie-februarie cu circa 30%. In 2007, in aceeasi perioada, am crescut fata de noiembrie-decembrie. Diferenta euro-leu nu ajuta in prezent retailul online de IT si electronice", a declarat pentru DailyBusiness Gabriel Vasile, director general PCGarage.ro.

"Intr-adevar, asistam la o scadere a valorii vanzarilor fata de lunile precedente. Insa, comparat cu aceeasi perioada a anului trecut, PCFun.ro a inregistrat in ianuarie-februarie o crestere a vanzarilor de circa 2,5 ori", a spus si Marius Ghenea, director executiv PCFun.ro.

eMag.ro, cel mai mare jucator pe segmentul de retail online din Romania, nu a facut declaratii pentru acest articol.

Laptop-urile, 30% din vanzarile MarketOnline.ro in ianuarie-februarie

Retailerul online de IT, electronice si electrocasnice MarketOnline.ro a anuntat ca circa 30% din vanzarile totale ale magazinului in lunile ianuarie si februarie 2008 au provenit din comercializarea de laptop-uri.

"Am resimtit cererea tot mai mare a clientilor pentru laptopuri, acestea devenind din ce in ce mai accesibile. Preturile pentru acestea incep de la 1.100 de lei, inclusiv TVA", a declarat Mugur Frunzetti, managing partner Grifon Group, compania care detine magazinul online MarketOnline.ro.

In prezent, MarketOnline.ro comercializeaza 622 de modele de laptop-uri, acesta fiind unul dintre principalele segmente de activitate si motor de evolutie a magazinului online.

"In conditiile preturilor in scadere, computerele mobile au devenit cu adevarat accesibile unei parti foarte mari din populatie, preturile pentru asemenea produse achizitionate online fiind uneori sub cele ale computerelor desktop", a mai spus Frunzetti.

MarketOnline.ro a comercializat in ultimele cateva luni 500 de telefoane iPhone ale companiei Apple, la un pret de 2.000 lei/bucata.

Pe segmentul de electronice-electrocasnice, cele mai cautate produse in primele doua luni ale anului au fost LCD-urile, MP3 playerele precum si electrocasnicele mici (aspiratoare, storcatoare, mixere si cuptoare cu microunde).
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Optimus a spus:
27/02/2008 10:36
Ca urmare a scaderii puterii de cumparare derivata din instabilitatea cursului euro fata de leu, cresterea preturilor si a ratelor catre banci, spun reprezentanti din industrie... si atunci cum se explica cresterea vanzarilor de autoturisme cu 42% fata de ianuarie 2007?! Acolo n-a scazut puterea?
 
gimini a spus:
27/02/2008 15:49
Acolo a intervenit guvernul care prin taxa de prima inmatriculare te-a obligat sa cumperi masini noi. Comprendi?
 
Ultima ora
KeyJobs - Job-uri premium
Marti, 23 Iulie 2019, 12:42
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter