- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Rotarus, ArboInteractive: Anul acesta, 3% din vanzarile de publicitate online din Romania vor fi targetate predictiv-comportamental

20 Apr, 13:24 • emanuel.ceciu
Circa 3% din cheltuielile de pe piata de publicitate online din Romania se vor realiza prin targetarea predictiv-comportamentala, tehnologie ce ofera advertiserilor posibilitatea de livrare a reclamei catre consumatorii aflati intr-un anumit target, in functie de varsta, statut social sau pasiuni, a declarat Calin Rotarus, manager al regiei ArboInteractive.
Rotarus, ArboInteractive: Anul acesta, 3% din vanzarile de publicitate online din Romania vor fi targetate predictiv-comportamental

Compania a lansat marti un nou serviciu ce identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul acestora in mediul online, livrand reclamele unor grupuri definite de anumite caracteristici, cum ar fi criteriile sociodemografice si interese ale acestora precum electronice, locuinte, moda, mancare, sport, animale, interese financiare si asa mai departe.

„Circa 3% din piata de publicitate online va folosi in 2010 aceasta tehnologie, urmand ca in 2011 aceasta pondere sa creasca pana la circa 5%, dupa modelul Poloniei unde sistemul si-a dovedit eficienta prin cresteri sustinute in ultimul an si jumatate”, spune Rotarus.

ArboInteractive a inchiriat o tehnologie folosita deja in Germania de 3 ani de catre compania Nugg.ad, lansand-o pe plan local sub brandul propriu Behavia. Departamentul este condus de Marius Sutu, project manager Behavia Romania. ArboInteractive plateste catre compania germana „cateva mii de euro” lunar pentru folosirea tehnologiei.

O tehnologie similara este folosita pe piata locala de compania concurenta HTTPool.

Cum functioneaza acest instrument? Tehnologia identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul acestora in mediul online, acest comportament fiind inregistrat de cookie-urile browserelor.

„Este un adevarat compendium sociologic si matematic in spatele sistemului, se iau in calcul pe langa site-urile vizitate si comportamentul general al utilizatorilor, viteza miscarii pointer-ului, timpul dintre click-uri, obiceiuri de navigare si asa mai departe. In functie de acestea se stabilesc date ale subiectilor. Evident, sistemul nu este infailibil dar este eficient in sensul in care campaniile ce folosesc aceasta tehnologie au in general o rata de click mai ridicata si o rata de conversie mai mare”, sustine Rotarus.

Pe plan international exista mai multe controverse privind drepturile utilizatorilor la viata privata, oficialii ArboInteractive spun insa ca datele userilor nu sunt niciodata retinute sau folosite in scopuri ilicite, software-ul german luand in calcul informatii rezultate din cookie-uri, fara IP-uri.

„Reclamele sunt livrate catre toti userii de pe toate site-urile din reteaua ArboInteractive. Pana in prezent reclamele erau ‘site centered’, nu axate pe utilizatori. Clientul venea si spunea ca vrea sa cumpere 1 mil. de afisari pe site-urile x, y si z. Acum insa speram ca ei vor veni si vor cere sa targeteze utilizatorii cu varste intre 20 si 30 de ani, femei, pasionate de parfumuri. Acestea vor fi gasite in intreaga retea de 150 de site-uri ale ArboInteractive, indiferent pe ce site-uri sunt ele. Sa speram ca nu ne vom lovi de probleme de mentalitate din partea clientilor romani”, spune Calin Rotarus.

Folosire acestei tehnologii in campaniile de publicitate online costa clientul final cu circa 10-20% mai mult decat o campanie „normala”, fara targetare predictiv-comportamentala.

„Succesul unei campanii tine foarte mult de bannere, de customizare si de alti factori adiacenti”, spune Rotarus.

In Germania, 20% din campaniile online au implementat sistemul de targetare predictiv-comportamentala. „In Polonia piata se misca putin mai greu, dar si acolo asistam la o crestere naturala. In cazul ArboInteractive cred ca in 2-3 ani 10-15% din campaniile realizate pe site-urile din portofoliu vor avea implementat modulul de targetare predictiv-comportamentala”, sustine Rotarus.

Printre concurentii ArboInteractive pe piata locala se numara Apropo Media, AdEvolution, F5, Intact Interactive.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta din ultimele decenii
Tur decisiv în Chile. Alegerile prezidențiale ar putea aduce cea mai puternică virare spre dreapta ...
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Alertă cu bombă la granița Republicii Moldova. Trenul București–Kiev, vizat de o amenințare
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Cum a votat Nicușor Dan la Primăria Capitalei: „Am pus ștampila pe cine am crezut că duce mai departe”
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
Decembrie, luna datoriilor. Românii iau cele mai multe credite înainte de sărbători
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
De ce nu a mers Nicușor Dan la funeraliile lui Ion Iliescu: „Am încercat să păstrez un echilibru”
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Creștere alarmantă a cazurilor de gripă. Un nou virus se răspândește rapid în România
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului James Cameron are o distribuție stelară
Când va fi lansat cel mai așteptat film al anului, ”Avatar: Fire and Ash”. Producția legendarului ...
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Atenție la peștele congelat. Cum îl alegem pe cel de calitate
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși vor plăti amenzi de până la 30.000 de lei!
Camere de supraveghere pentru depistarea celor care aruncă deșeuri în locuri nepermise. Cei prinși ...
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt consecințele
Se desființează Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale! Unde se întâmplă și care sunt ...
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim cele mai bune oferte
Bradul perfect pentru Crăciun 2025. Cât costă un brad natural versus unul artificial și unde găsim ...
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
București, Cluj și Craiova devin cele mai instagramabile destinații ale iernii
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Taxa pentru câini crește drastic la Viena. Proprietarii vor plăti până la 160 de euro din 2026
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026