- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

SATI: Nu ne implicam in certurile membrilor asociatiei

10 Feb, 12:19 • emanuel.ceciu
SATI, serviciu al BRAT ce masoara traficul web, considera ca tipologia de masurare a audientelor folosita de institutie este "echitabila si echidistanta", felul in care portalurile atrag traficul, subiect de controversa intre cativa publisheri in aceste zile, tinand strict de acestia.
SATI: Nu ne implicam in certurile membrilor asociatiei

„SATI nu se implica in certurile dintre companiile al caror trafic este masurat de noi. Daca unele dintre acestea atrag sau nu trafic din Google punand tag-uri pe toate cuvintele din materialele scrise, tine de modul de construire al site-urilor si de strategia interna a companiei. Noi nu vom modifica tipologia de masurare a traficului, nu exista probleme tehnice”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Adrian Motarliche, director proiect Internet in cadrul Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), din care face parte SATI.

Acesta a mai subliniat ca SATI organizeaza intalniri regulate cu cei peste 110 membri ai organizatiei, in care acestia propun diferite teme de discutie si reguli.

„Totul se supune votului si SATI joaca, uneori, rol de intermediar si mediator. Daca va fi vorba de probleme tehnice, ne vom implica fara indoiala activ, insa daca exista neintelegeri intre membrii SATI, noi nu ne implicam”, a mai spus Motarliche.

Recent, Dragos Manac, care se ocupa de vanzarea proiectelor speciale in cadrul Hotnews.ro, a publicat pe blog-ul personal un articol in care contesta clasamentul SATI de luna trecuta in care Realitatea.net si 9am.ro sunt pe primele doua locuri. Manac considera ca Realitatea.net si 9am.ro fac „spam din Google folosind ca tag orice cuvant din limba romana si creand o pagina speciala pentru acel cuvant”.

Dragos Manac a subliniat ca parerile sale sunt personale, fara sa aiba legatura cu faptul ca lucreaza pentru Hotnews.ro. „Parerile mele de pe blog nu coincid cu cele ale HotNews (ca regula). Parerea mea, documentata, este ca clientilor li se serveste o poveste, iar ca in lupta pentru a fi lideri se abuzeaza/profita de SATI si de Google”, a mai spus Dragos Manac.

La randul sau, Dragos Stanca, managing director al New Media Division din cadrul Realitatea-Catavencu, a trimis ca replica o scrisoare publicata partial pe blog-ul lui Orlando Nicoara, director executiv al MediaPro Interactiv.

„In ceea ce priveste Realitatea.net, website-ul nu detine pagini generabile, care sa nu afiseze continut. Realitatea.net are aproximativ 50.000 de tag-uri (adica acele cuvinte cheie stabilite pentru fiecare articol scris). Tag-urile sunt afisate intr-un sitemap si de aici, fie se pot urmari articolele cu tag-ul respectiv, fie se poate abona la acel tag pentru a fi alertat pe mail atunci cand apare un nou articol (cu respectivul tag)”.

„Orice tag existent in sitemapul de pe Realitatea.net este o eticheta atasata unui articol, sau mai multora. Nu exista tag-uri pe Realitatea.net care sa nu fie atasate unui articol, respectiv in acea pagina nu exista o inregistrare care sa se genereze o pagina goala, cu layout-ul sitului, dar fara niciun fel de continut”, a scris Stanca.