NEW MEDIA

Topul celor mai apreciate branduri online

02 martie 2017, ora 17:30 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
emag.jpg
Cel mai apreciat brand online este eMAG, potrivit unui studiu realizat de compania iSense Solutions, prezentat în exclusivitate la Digital Marketing Forum. Vezi cine mai apare in top 20 cele mai apreciate branduri online.


Topul celor mai apreciate branduri online, ├«n urma men┼úiunilor spontane ale consumatorilor, arat─â astfel: eMAG (1), Coca Cola (2), Samsung (3), Vodafone (4), Fashion Days (5), Orange (6), Facebook (7), H&M (8), Telekom (9), Elefant.ro (10), Catena (11), Lidl (12), Dacia (13), KFC (14), Nivea (15), ING (16), Altex (17), Kaufland (18), McDonaldÔÇÖs (19), Cora (20).

Pe de alta parte, peste două treimi (70%) dintre românii din mediul urban sunt de părere că există prea multe reclame în mediul online, potrivit studiului mentionat. Mai mult decât atât, 75% dintre români cred că reclamele din online sunt repetitive, în timp ce 59% le consideră plictisitoare.

Conform studiului, consumatorii iau atitudine împotriva mărcilor atunci când promovarea lor în mediul online devine prea agresivă. Astfel, 67% dintre aceștia spun că le evită, 24% încetează să mai cumpere produsul/serviciul respectiv, iar 20% indică marca drept un exemplu prost.



De asemenea, ├«n 2017, mai mul╚Ťi rom├óni au declarat c─â au instalat programe de Adblock ├«n compara┼úie cu anul trecut (32% fa┼ú─â de 19% ├«n 2016).

├Än acela┼či timp, consumatorii ar fi mai aten╚Ťi la con╚Ťinutul publicat de o marc─â ├«n mediul online dac─â acesta ar fi util pentru ei (75%), dac─â i-ar surprinde (48%) sau dac─â ar fi amuzant (34%).

ÔÇ×Este ├«n continuare o mare provocare pentru branduri s─â g─âseasc─â acel con╚Ťinut care nu doar s─â ajung─â la publicul vizat, ci ╚Öi s─â-i men╚Ťin─â aten╚Ťia. Pe m─âsur─â ce este expus la tot mai multe informa╚Ťii ├«n mediul online, consumatorul devine tot mai pu╚Ťin dispus s─â-╚Öi piard─â timpul cu mesaje care nu-i r─âspund nevoilor de informare sau relaxare sau cu care pur ╚Öi simplu nu rezoneaz─â. De aceea, recomand─âm ca strategiile de promovare ale brandurilor s─â fie centrate pe con╚Ťinut valoros ╚Öi relevant, av├ónd la baz─â analize complexe ale targetuluiÔÇŁ, afirm─â Traian N─âstase, Managing Partner iSense Solutions.

Totodat─â, studiul arat─â c─â principalele situa╚Ťii ├«n care rom├ónii ├«nceteaz─â s─â mai urm─âreasc─â o marc─â pe Facebook (unfollow) sunt: con╚Ťinutul promovat nu este util pentru ei (55%), marca este plictisitoare (31%) sau promovarea ├«n exces (29%).

├Än schimb, ace┼čtia ar vrea s─â afle mai multe informa╚Ťii despre o marc─â dac─â acestea ar fi ├«mp─ârt─â╚Öite de un expert/specialist ├«n domeniu (70%), marc─â (52%), de oameni obi╚Önui╚Ťi (46%) sau de celebrit─â╚Ťi (22%).

Interac╚Ťiunea dintre companii ┼či public este foarte important─â ├«n mediul online, lu├ónd ├«n considerare c─â 28% dintre rom├óni sunt enerva╚Ťi atunci c├ónd o marc─â nu le r─âspunde la comentarii sau la ├«ntreb─âri.

Aproape o treime dintre respondeţi (28%) ar vrea ca marca să le răspundă în timp real, 20% - în câteva minute, 16% - după câteva ore, iar 31% - în aceeași zi. În plus, pentru 8 din 10 români, calitatea este principalul motiv care i-ar determina să recomande un produs/serviciu de la o anumită marcă.

De asemenea, pentru 76% dintre respondenţi, recomandarea unei persoane cu care împărtășește aceleași valori i-ar determina să cumpere un produs/serviciu de la o anumită companie, în timp ce un sfert dintre români (26%) a cumpărat de la o anumită marcă în urma unei recomandări.

Rom├ónii consider─â c─â o marc─â sincer─â ar trebui s─â aib─â principii morale ╚Öi s─â nu fie interesat─â doar de profit (79%), n-ar trebui s─â-╚Öi exploateze angaja╚Ťii (74%), ar trebui s─â-╚Öi recunoasc─â gre╚Öelile ╚Öi s─â ├«ncerce s─â le ├«ndrepte (73%), dar ╚Öi s─â nu promit─â ce nu poate face (69%).

Studiul a fost realizat online de c─âtre compania iSense Solutions, special pentru Digital Marketing Forum, pe un e╚Öantion de 1.051 de responden╚Ťi, membri ai Panelului ResearchRomania.ro. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu v├órsta intre 16-65 ani, din mediul urban din Rom├ónia, iar culegerea datelor a fost realizat─â ├«n luna februarie 2017. Rezultatele au un grad de eroare de +/-3%, la un nivel de ├«ncredere de 95%.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din NEW MEDIA
04 octombrie 2017, ora 13:55 in New Media | 225 vizualizari | 1 comentariu
Cum sa va protejati contul de Facebook
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Marti, 17 Octombrie 2017, 21:18
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter