- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Tot mai multe companii apeleaza la programele de training si teambuilding care au o componenta digitala

06 Feb, 12:39 • Redactia DailyBusiness
În 2017, tot mai multe companii s-au orientat către consultanță și digitalizare. Programele de training care oferă soluții digitale video, aplicații de follow-up, micro-learning sau teambuilding digital au fost printre cele mai căutate de către companiile din România, potrivit HPDI, companie care furnizează soluții de leadership și dezvoltare a resurselor umane prin programe de training și teambuilding.
Tot mai multe companii apeleaza la programele de training si teambuilding care au o componenta digitala


Anul
trecut, piața de coaching
a
fost într-o continuă dezvoltare, iar acest lucru nu s-a raportat
doar la creșterea numărului de companii care desfășoară pentru
prima dată programe de dezvoltare pentru echipa lor, ci și la
creșterea companiilor care au investit tot mai mult în angajații
lor.

Organizațiile
investesc în abilitățile de comunicare ale angajaților

Prin
intermediul programelor de training, firmele și-au propus ca
angajații lor să dezvolte în special

abilitățile
de comunicare.

„În
2017, cel mai solicitat program de training a fost «Spune
pe bune!
»,
care
pune accent pe a
sertivitate,
capacitatea de a comunica succint și eficient, răbdarea de a
asculta cu adevărat, abilitatea de a acorda și de a recepta
feedback-ul.
Toate
acestea
sunt
influențate
de maniera în care ne raportăm la ceilalți și la situațiile care
ne scot din zona de confort. Acest training înglobează tehnici de
formulare și structurare a mesajelor, elemente de conștientizare a
stilului personal de comunicare, metode de depășire a propriilor
bariere, instrumente pentru îmbunătățirea și adaptarea
comunicării în funcție de diferite situații”,
declară
Petru Păcuraru, fondator si trainer HPDI.

Follow-up
digital

Componenta
de micro-learning capătă tot mai mult
ă
importanță,

sc
ade
intervalele de timp alocate training-urilor
și
îmbunătățește follow-up-ul.

Un
aspect foarte important al oricărui proces de training este
follow-up-ul.
Iar acesta a început, de asemenea, să migreze înspre digital.

Cu
ajutorul aplicațiilor
pentru telefoane,
procesul
se
transformă în joc. De aceea, la finele lui 2017, HPDI a lansat
aplicația Backstage, metoda de invatare prin micro-learning.

Scopul
acestei aplicații este de a suplimenta activitatea de follow-up
dedicată programelor de training susținute de către HPDI. Mai
exact, de-a lungul a 30 de zile, participanții la training vor primi
15 misiuni care să întărească activitatea de învățare”,

mai spune Păcuraru.

Teambuilding
pe tabletă

Pentru
dezvoltarea angajaților și crearea unor echipe cât mai omogene,
companiile autohtone au apelat la
programe de teambuilding care au și
o componentă digitală.

„«Vedeta»
teambuilding-urilor de anul trecut a fost «E-hunters», un
program hi-tech care își propune să dezvolte abilitățile
strategice și cele de leadership, dar și devoalarea secretelor
muncii în echipă.
Chiar
dac
ă
activitățile se desfășoară outdoor, participanții
interacționează cu ajutorul unei tablete pe care este instalată o
aplicație care le monitorizează progresul.”

În
anul 2017, HPDI a interacționat cu aproximativ
100
de companii

interesate de dezvoltarea personală și profesională a angajaților,
de-a lungul a
298
de evenimente
.
Numărul total de participanți la programele HPDI a fost de
7921
de persoane

în
566
de zile de livrare
.
5292 de persoane au

participat
la

programe de team building și 2628
la
cele
de training.
Compania
a înregistrat
o
creștere a business-ului de 20% față de anul anterior,
cu
o cifră de afaceri de
600.000
de euro
.

Fidelizarea
angajaților
Millennials, obiectivul companiilor în 2018

Perspectivele
pentru 2018 au în vedere dezvoltarea pe partea de online a
serviciilor oferite de către angajatori. În plus, companiile mici
vor accesa din ce în ce mai mult serviciile de teambuilding.

Piața
va deveni mai interesată și educată, în sensul atragerii și
menținerii angajaților din categoria
Millennials.
Companiile vor fi mai orientate mai degrabă către experiență
decât către teorie, pe masură ce din ce în ce mai mulți manageri
sunt din generația Millennials.

În
continuare, mizăm pe o creștere de 20% a pieței locale în acest
an
,
completează Păcuraru.