NEW MEDIA

Unde se duc banii de reclama pe Internet: Topul celor mai cautate vehicule

01 februarie 2012, ora 14:19, autor(i): Andreea Stefan 
Aboneaza-te la: RSS   Trimite prin: LinkedIn
publicitate.jpg
Cele mai cautate forme de reclama prin care companiile aleg sa se promoveze pe Internet, precum si sumele de bani incasate de aceste vehicule sunt cuprinse intr-un studiu ROADS, derulat de IAB Romania si PwC.

Bannerele, reclame integrate in textul paginii, formatele de tip pop-up sau continutul sponsorizat au fost tipurile de publicitate online care au generat cele mai mari incasari in prima jumatate a anului trecut.

Astfel, in primele 6 luni din 2011, suma totala generata de publicitatea online de tip embedded, reprezentata de bannere si reclame incorporate in structura paginii, a fost de 22,68 milioane de lei.

De asemenea, reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla miscare a mouse-ului au adus 6,37 milioane lei.



De asemenea, pe locul al treilea, ca valoare a incasarilor, se afla continutul sponsorizat, cu 4,88 milioane lei.

Suma totala a incasarilor din publicitatea online pentru semestrul I al lui 2011 a fost de 43,7 milioane lei, potrivit PwC Romania.

Din 2007 si pana in iunie 2011, interesul investitorilor in publicitatea online a crescut considerabil, astfel ca datele studiului ROADS arata o dublare a veniturilor obtinute din formatul embedded in primul semestru al anului 2011, respectiv 22,7 miloane lei, fata de 11,3 milioane lei, in aceeasi perioada a anului 2007. Locurile 2 si 3 in topul formatelor utilizate urmaresc linia ascendenta in aceeasi perioada de timp.

6 formate publicitare detin 92% din incasari

Din cele 13 formate urmarite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obtinute din utilizarea a 6 formate, respectiv  embedded, interruptive, continut sponsorizat, cautari sponsorizate, direct e-mail marketing si marketing afiliat.

Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite nu difera foarte mult din 2007 si pana acum, iar in prezent,  companiile ce investesc in publicitatea online din Romania abordeaza inca formatele clasice de publicitate online.

Formatul embedded a inregistrat pe parcursul primelor cinci luni din 2011 o ascensiune din punct de vedere al veniturilor generate, in luna mai ajungandu-se la o dublare a acestora fata de luna ianuarie, urmand o scadere discreta in luna iunie (6%).

Referitor la aceasta evolutie, Adrian Ghisa, country manager Carnation Group Romania, a declarat  ca piata online din Romania prezinta o “interesanta continuitate” data deopotriva de marii advertiseri, cat si de formatele de publicitate folosite.

2012, anul revolutiilor

Astfel, in opinia lui Ghisa, anul 2012 va fi anul “revolutiilor”.

Si asta “chiar daca formatele de publicitate cel mai des intalnite vor ramane cele clasice, se va pune mai mult accent pe gasirea unora noi, creative, care in acelasi timp sa fie mai putin agresive si intruzive. De asemenea, din punctul de vedere al clientilor cred ca vom avea cateva rasturnari de top. Educatia online a marilor companii este in crestere si cred ca acest lucru se va concretiza in alocarea de bugete din ce in ce mai mari spre industria online, fiindca aici rezultatele sunt mai usor masurabile si scalabile”, a  declarat Adrian Ghisa.

La randul sau, Calin Rotarus, managing director ARBO Interactive, a spus ca piata a ajuns la o stabilitate.

“Pe o tendinta de usoara crestere, din cate stiu eu unica in media romaneasca, daca ne uitam la variatiile si sezonalitatile majoritatii parametrilor studiati, constatam ca nu avem de-a face cu schimbari majore in ce priveste sezonalitatile si ponderile fie ca vorbim de top spenderi, fie ca vorbim de formate sau tipuri de publicitate. Acest lucru mi se pare un semn foarte bun in ce priveste evolutia pietei online catre stabilitate si predictibilitate, doua elemente majore care incurajeaza consumul de media”, a declarat Calin Rotarus.

Scadere usoara a display-ului

In ce priveste tendintele pietei, in opinia lui Rotarus, ca si in tarile vestice, publicitatea de tip display scade usor in pondere, iar cea din zona performance creste.

“Cresterea din zona formatelor agresive reflecta nervozitatea player-ilor fata de criza iar cresterea formatelor de tip content sponsorship reflecta o maturizare”, a adaugat reprezentantul ARBO Interactive.

Pe de alta parte, Anca Radulescu, digital Leader MediaCom, este de parere ca din punct de vedere planificare si cumparare, publicitatea online a inceput deja sa nu mai fie vazuta ca stat in stat.

Si asta pentru ca, sustine Radulescu, in prezent se masoara  din ce in ce mai mult componenta de display ca parte din reach-ul cumulat per intreaga campanie.

“Vorbim de aportul sau adaugat la ce se obtine cu celelalte medii si asta aduce mai multa credibilitate si incredere. Publicitatea online nu mai e demult doar un trend, face parte din realitate si nu mai poate fi ignorata”, a adaugat Anca Radulescu.

Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat in studiul ROADS se ridica la 43,7 milioane lei pentru primele 6 luni din 2011, in scadere cu 0.6% fata de ultimul semestru din 2010, dar cu 4% mai mari decat in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2010.

Studiul  ROADS  (Romanian Online Advertising Study), realizat de PwC Romania si IAB Romania, aflat la cea de-a cincea editie, furnizeaza semestrial date privind piata publicitatii online din Romania, cea mai recenta editie acoperind perioada 1 ianuarie-30 iunie 2011.

Datele pentru semestrul 2 al anului 2011, respectiv 1 iulie – 31 decembrie, vor fi disponibile la inceputul lunii aprilie, colectarea acestora demarand la inceputul saptamanii in curs.

La ultima editie a studiului au participat 22 de companii care detin peste 1.400 de site-uri romanesti.

Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe Internet, respectiv regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online, publisheri autohtoni si filiale internationale.

IAB Romania este membru al asociatiei IAB Europe, participand ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.
Comentariile acestui material
 
Numele complet:*
ex: Ion Popescu
Adresa de email:*
ex: ipopescu@yahoo.com
Site personal:
ex: http://www.dailybusiness.ro/
Comentariul tau:*
ATENTIE! Camp obligatoriu.
 
 
 
Materialele zilei din NEW MEDIA
in | 0 vizualizari | 0 comentarii

Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Steliana Rizeanu
Clinica Aquamarin in colaborare cu Centrul de formare Eurostudy va invita la un curs de formator autorizat acreditat CNFPA; participantii la curs...
Ultima ora
Joi, 23 Noiembrie 2017, 01:32
Alegeti frecventa cu care doriti sa primiti newsletterul:
Adresa dvs. de email:
Abonati-va la newsletter