- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Vanzarile online de cafea si accesorii, o piata de 0,5 mil. euro

22 May, 00:01 • emanuel.ceciu
Piata online a magazinelor specializate exclusiv pe vanzari de aparate de cafea si produse complementare (espressoare, cafetiere, rasnite, diverse sortimente de cafea-n.r.) se va ridica in 2008 la circa 0,5 mil. euro, dublu fata de anul precedent, conform unor jucatori din piata.
Vanzarile online de cafea si accesorii, o piata de 0,5 mil. euro

Reprezentantii Kfea.ro au declarat pentru DailyBusiness ca in 2008 vizeaza afaceri de circa 120.000 euro.

„Daca luam in considerare doar magazinele care vand exclusiv produse ce au legatura cu cafeaua, piata se va ridica la 0,5 mil. euro. In prezent acest segment nu este bine dezvoltat in Romania, pe piata activand din punctul meu de vedere doar trei jucatori mai mari – Kfea.ro, Cafemagia.ro si Cafele.ro”, a declarat Alexandru Ticra, manager si unic actionar al Kfea.ro, magazin online deschis la mijlocul lui 2006.

O parere similara au si oficialii Cafemagia.ro.

„Pana la sfarsitul anului 2008 estimam o cifra de afaceri de 250.000 euro. Piata se ridica la 500.000 euro”, a declarat Elena Brotac, marketing manager al magazinului online Cafemagia.ro.

Aceasta a precizat ca din decembrie pana in prezent, Cafemagia.ro a realizat afaceri de 70.000 euro, majoritatea vanzarilor realizandu-se cu preponderenta pe segmentul business. Cafemagia.ro s-a lansat in noiembrie 2007.

Atat in cazul Kfea.ro cat si in cazul Cafemagia.ro, circa 80% dintre clienti provin din segmentul office, care doresc espressoare sau automate de cafea.

„Brandul Gaggia este cel mai adesea solicitat de birourile de avocatura, de exemplu. Ca valoare si volum de vanzari, ponderea majoritara e detinuta de aparatele Saeco si Krups, care, chiar daca costa peste 500 euro, sunt cautate”, a mai precizat Elena Brotac.

„Clientii online sunt mult mai selectivi, orientandu-se spre segmentul premium. Astfel, si utilizatorii casnici prefera, in mod paradoxal, aparatele de cafea din categoria premium, fiind dispusi sa plateasca si sume de peste 1.000 euro pentru a beneficia de un espresso autentic. Acest fapt demonstreaza clar ca clientul roman din mediul online s-a educat, are acces la informatii si este selectiv”, a mai spus marketing manager-ul Cafemagia.ro.

La nivel local, consumul mediu anual de cafea a fost in 2007 de 2,3 kilograme pe cap de locuitor, in timp ce in tari precum Austria ajunge la 4,49 kg pe cap de locuitor, iar in Germania, la 6,64 kg. Ungaria are un consum de 3,54 kg pe cap de locuitor, Polonia de 3,04 kg, iar Bulgaria de 3,26 kg, conform datelor oferite de Cafemagia.ro

Conform firmei, principalii consumatori de cafea sunt „femeile intelectuale, cu venituri medii si peste medie, care servesc cafeaua naturala dimineata si eventual inca una in timpul zilei”.

Cafemagia.ro este detinuta de compania NetClient, cu capital 100% romanesc, infiintata la jumatatea lui 2007, avand ca actionari trei persoane fizice. Oficialii companiei au precizat pentru DailyBusiness ca dezvolta in prezent o alta linie de business cu produse destinate HoReCa, care va fi tot un magazin online specializat. Oficialii companiei au precizat ca cel mai probabil acesta va fi lansat in trimestrul trei al lui 2008.

Kfea.ro este detinuta de firma Zaniat Com S.R.L., aceasta avand ca unic actionar pe Alexandru Ticra.