- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Yahoo incearca o noua arma in batalia cu Google pe veniturile din cautare online

10 Jul, 13:31 • Redactia DailyBusiness
Compania globala de servicii de internet Yahoo urma sa lanseze, in cursul zilei de joi, o unealta software destinata dezvoltatorilor, care ii va ajuta pe acestia sa personalizeze serviciile de cautare ale Yahoo si sa creasca astfel veniturile companiei din publicitatea asociata cautarii online, conform Wall Street Journal.
Yahoo incearca o noua arma in batalia cu Google pe veniturile din cautare online

Unealta, denumita BOSS („build your own search service”), ar urma sa ajute la extinderea afacerii de Web searching si la crearea de noi produse cu ajutorul carora sa castige teren in competitia cu Google, compania americana care administreaza motorul de cautare cu acelasi nume.

Anuntul Yahoo face parte din planul prin care compania incearca sa convinga investitorii si advertiserii ca trebuie sa ramana in afacerea de Web searching, dupa ce au refuzat oferta de preluare a Microsoft si semnarea unui contract de publicitate cu cel mai mare motor de cautare din lume.

BOSS va oferi clientilor mai multa libertate cu privire la modul in care rezultatele cautarii sunt afisate si clasate. Spre exemplu, cand se cauta informatii despre profilul utilizatorilor pe un site dedicat gasirii de joburi, clientul Yahoo va putea vizualiza rezultatele ordonate in functie de locul in care lucreaza prietenii sai.

Google nu ramane, insa, indiferent la aceste miscari. Compania a lansat de curand un serviciu platit ce permite clientilor incorporarea in site-uri a rezultatelor cautarii Google si sa puna pe primele pozitii anumite pagini, in functie de interesele clientului.

Serviciile de nisa, de genul pe care Yahoo incearca sa le promoveze, nu au reusit sa se impuna deocamdata, deoarece majoritatea clientilor prefera serviciile universale oferite de Yahoo sau Google, care se potrivesc pentru orice tip de cautare, comenteaza Wall Street Journal.

Noul produs este lansat in timpul unei adevarate „furtuni” in cadrul Yahoo si al unor schimbari in cadrul diviziei de cautare. Vish Makhijani, senior vice president si director general al diviziei, si-a anuntat demisia luna trecuta.